16 april 2024, 16:42:31

Nieuwe huisgenoot erbij :D

Gestart door Always look.., 24 mei 2008, 12:51:02

« vorige - volgende »

Always look..

Begin maart is mijn vorige valk Diddie plotseling overleden :'( Mis hem en vooral zijn vrolijke gefluit heel erg!

Maar heb eigenlijk die zelfde week nog besloten dat ik wel weer een nieuwe zou willen ik wou weer geluid om me heen hebben, Al heb ik een hoop diertjes ik wou er weer graag een valkparkietje bij dus heb de kweker waar Diddie vandaan kwam gebeld en die zou me waarschuwen als er jongen waren.  ::)

Gister was het na een tijd wachten dan toch zover, iets te vroeg (Vito is 5 weken oud) maar omdat de ouders hem kaal plukte mocht Vito al met me mee  :)

En moet eerlijk toe geven dat ik nu al verliefd op Vito ben  ;) ::)

Hij heeft alleen nog stoppeltjes in zijn nek en op de rug maar ben der zeker van dat het helemaal goed komt met Vito!

Vandaag heeft ie voer de eerste keer op me vinger gezeten en dat voelt toch wel een beetje als een overwinning  ::) Hoop dat ik over een tijdje net zo'n vertrouwens band heb met hem als dat ik met Diddie had!

Diddie ik zal je nooit vergeten!

En Vito je bent meer dan welkom!

Coco en Chantal

24 mei 2008, 15:12:12 #1 Last Edit: 24 mei 2008, 15:14:18 by Coco en Chantal
Hallo

Proficiat met je nieuwe aanwinst.
Ben je hem nu wel aan het pappen?? kon dat even niet uit je verhaal opmaken.

Welke mutatie is Vito?? Heb je misschien al foto's van je schatje??
Groetjes Chantal en de valkjes


Kimm

hoi,

gefeliciteerd met vito!

ik ben zeer benieuwd naar hem.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Always look..

Nee Vito eet helemaal zelf hij kan der bijna niet me stoppen dus dat zit wel goed  ;) ook drinkt hij erg goed.
de kweker had hem al een tijdje in de gaten gehouden en ondanks zijn vervelende ouders deed hij het erg goed voor hij ier heen kwam.

De ouders van Vito zijn beide wildkleur maar de kweker denkt dat er ook witkop in zit dus is nog even afwachten (ook omdat hij nog geen goede veren heeft door het kaalplukken)

ik heb al foto's maar zoals veel mensen hier moet ik nog even uitzoeken hoe ik die kan plaatsen..

gr Sanne Vito en de andere dieren

Anke

Hoi Gefeliciteerd met Vito!
Ook ik ben nieuwsgierig hoe hij er uit ziet :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Always look..


Hij zit nog niet goed in de veren maar ik ben verliefd op um!

Anke

Hoi,
Wat een lief witmaskertje :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Always look..

Mijn vorrige valk at al meteen trosgierst, Was het waarschijnlijk ook al wel gewent..
nu heb ik bij Vito Trosgierst neer gelegt en hij eet alle zaadjes van zijn voer gewoon op maar de trosgierst laat hij liggen..
gaat hij dat vanzelf gewoon eten of moet ik daarvoor het voer een tijdje weg halen?

en hoe zit dan met Appel etc. Diddie at het alleen als ik het voorkauwde en dat was ik bij Vito eigenlijk niet van plan ;)

gr Sanne en Vito

Dierenfreackske

Hoi hoi , wat een mooie ook ! Grtjs Ann



Anke

Hoi,
Laat het voer en trosgierst maar gewoon in de kooi hoor.
Zo kan je valkje kiezen wat hij wil eten.
Ik zou gewoon eens proberen wat hij aan groenvoer lekker vindt. Dat is bij elk valkje weer anders :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi , Anke heeft gelijk hoor ! Het is echt een beetje zoeken wat ze graag lusten he ! , Alvast veel succes ! Grtjs Ann ;D



Always look..

Ik merk aan mezelf dat ik hem toch wel een beetje vergelijk met diddie, en die at alleen zijn voer en bijv. eivoer, groenvoer liet hij staan wel was hij dol op tarwe koekjes.
Maar weet niet zo goed waar ik bij Vito het beste mee kan beginnen, en of het met zijn leeftijd uit maakt wat hij wel en niet krijgt (wat natuurlijk gewoon goed is voor valken)

gr san

Dierenfreackske

Hoi San , ja he , dat vergelijken is normaal maar je zal zien , ieder valkje heeft zo zijn eigen gewoontes en karaktertje he !
Ze zijn soms zo eigenwijs ook ! Grtjs Ann ;D



Anke

Hoi,

HIER  vind je de link waar je alles kan lezen over de (bij) voeding van de valkparkiet.

Succes!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Always look..

Ik merk het nu al het verschil en Vito is pas een dag hier :)
Vito is veel minder gestresst als diddie was en Vito let constand op mij vanuit zijn kooi en diddie was altijd voor zichzelf aant klungelen.

ben miss daarom ook wel blij dat jullie zeggen dat het een witkop is omdat de vergelijking dan minder is.
de kweker had al zo'n idee maar zei ook je gaat hem toch wel leuk vinden ;)