25 april 2024, 22:20:02

Vers fruit

Gestart door Snip en Snap, 31 mei 2008, 22:31:11

« vorige - volgende »

Snip en Snap

Hoi allemaal

Ik heb een vraagje, nu ze met zijn alle in de volière zitten en van alle gemakken voorzien zijn zit ik toch nog met een klein probleempje

We geven ze nu elke dag wat lekkers aan fruit, kiwi komkommer brood appel.....
maar ze kijken er niet naar om  ???wat kan ik hier aan doen  ???
wij weten het niet meer.....
Snip en Snap Valkjesopvang
http://www.monsterlijkgoed.nl/snipensnap
Dierenwebshop www.monsterlijkgoed.nl

Anja


Je zou het kunnen proberen om het verse fruit op een schaal te leggen en over het fruit hun zaadvoer te strooien. Dat wil wel eens helpen.

Succes ermee.

Groetejs Anja

Emely

Oef, ik herken dit probleem helemaal!!!

Mijn dierenarts heeft mij het advies gegeven om het klein/fijn te snijden en door het hoofdvoer te mixen zodat ze in ieder geval met de smaak bekend worden doordat hun zaad er ook naar gaat ruiken smaken...

Het nadeel is dat je moet oppassen voor bederven enz....

Tegenwoordig hang ik wel eens een lekkernijen ketting op maar daar kijken ze pas naar om als het uitgedroogt is...

Ik blijf het aanbieden, zowel op een schaal met zaad er over, als hangend aan een touwtje, als door hun hoofdvoer mengen... maar mijn valkjes zijn dusdanig eigenwijs dat ze er maar weinig mee doen....

En als ik dan eens een heel klein stukje sla op hang is het zo weg.... rare vogels!

Succes er mee en blijven aanbieden hoor!!! Doe ik ook...

Groetjes, ons

Sjimmie

Mijn valkje loopt naar de andere kant van z'n kooi als ik 'm fruit of groente wil geven, of hij keert z'n kont naar me toe (brutaal dier  ;D)


Sjorsje :-)


kuiserke

Ik heb geluk er komen twee valkejes op mijn handen eten en  een appeltje daar zijn ze dol op..misschien eens proberen uit je handen. De twee andere rijk ik het toe en met een beetje geduld komen ze dan ook
knufs Anita

Yvette

Citaat van: Sjimmie op  1 juni 2008, 23:19:20
Mijn valkje loopt naar de andere kant van z'n kooi als ik 'm fruit of groente wil geven, of hij keert z'n kont naar me toe (brutaal dier  ;D)



Mijn valkje doet precies zo of hij trekt zijn neus voor op

Sjimmie

Citaat van: Yvette op  2 juni 2008, 19:09:16
Citaat van: Sjimmie op  1 juni 2008, 23:19:20
Mijn valkje loopt naar de andere kant van z'n kooi als ik 'm fruit of groente wil geven, of hij keert z'n kont naar me toe (brutaal dier  ;D)



Mijn valkje doet precies zo of hij trekt zijn neus voor op


Haha, ze kunnen lekker eigenwijs zijn  :D


Sjorsje :-)