8 mei 2025, 18:04:06

hij niest heel vaak

Gestart door Bastiaan1993, 29 mei 2008, 15:48:21

« vorige - volgende »

Bastiaan1993

29 mei 2008, 15:48:21 Last Edit: 29 mei 2008, 17:04:18 by Bastiaan1993
hooi,,

mijn valkje niest al een hele tijd heel erg vaak hij rust en slaapt wel gewoon.
dus ik weet ook niet wat het zou zijn, misschien een koud je opgelopen maar hij niest alleen.

Anja

Hoi,

Zit je valkje op de tocht? Dit is makkelijk te controleren door een kaars op de plaats van de kooi te zetten. Zo zie je of het op die plek waait ja of nee. Of niest hij als hij zich heeft gepoetst heeft. Als dat zo is dan is het normaal. Dan komen er stofjes van het poetsen in de neusdopjes en dan gaat hij niezen.

Wat heb je als bodembedekking? Als je zand hebt kan het zijn dat een valkje daar ook van gaat niezen en hun oogjes kunnen er ontstoken van raken. De meeste hier gebruiken beukensnippers.

Groetejs Anja

Bastiaan1993

ja het zou kunnen want hij niest meestal als hij met zijn veertjes bezig is geweest..
en er ligt ook zand op de bodem. dus beukensnippers zijn beter kun je die gewoon bij de dierenwinkel kopen?

Anja

Beukensnippers zijn zeker beter. Als je valkje nu fladdert stoft het zand alle kanten op. Zoals ik al eerder aangaf kan je valkje er lelijke ontstekingen van krijgen. Ook stoffen beuken snippers niet zo als zand dus voor jou ook weer minder werk.
Je kunt de snippers gewoon in de dierenzaak kopen. Je hebt 3 verschillende: fijn middel en grof. Ik gebruik altijd de middel.

Groetejs Anja

Bastiaan1993

oke tnx.
ik zal het halen en kijken of het genies minder word ;)

groetjes Bas

Anja

Graag gedaan hoor.

Groetejs Anja