Voor iedereen die papegaaienkooi 'Arthur' heeft!!!!!! OPGELET!!!

Gestart door Annouschka, 22 mei 2008, 14:02:51

« vorige - volgende »

Annouschka

Hallo,

ik wil even iedereen waarschuwen die een papegaaienkooi type 'Arthur' heeft (klik hier)

Ik heb vandaag iets verschrikkelijks meegemaakt :( 
Ik werk sedert kort in de nachtdienst en lag daarnet nog heerlijk te slapen toen ik wakker werd van vogelgeschreeuw.  Bleek dat er een sluiting van een van de kleine deurtjes was afgevallen :o  Yabba, Solo en Wooki vlogen hier rond in huis, de gordijnen waren open en ze zijn geen ramen gewend dus jullie kunnen zich wel voorstellen wat een ravage ik hier heb aangetroffen :(

Solo heeft een diepe kap naast z'n neus, Yabba haar neus kapot evenals Wooki de hare en alledrie zitten ze nu suf in hun kooi (hersenschudding)

Hoe het gebeurd is, is voor mij nog altijd een raadsel, blijkbaar zijn deze 'superbeveiligde' kooien toch niet zo veilig als de fabrikant laat uitschijnen >:( 

Morgen ga ik U-slotjes halen om die deurtjes nog eens extra te beveiligen, gelukkig zaten de honden in hun bench en de katten in de achterkeuken, ik mag er niet aan denken wat er zou gebeurd zijn indien ze ook in de living zaten :(

Dus mensen met papegaaienkooi Arthur, kijk even de sluitingen van de deurtjes na of alle vijsjes nog goed vastzitten!!

groetjes
Annouschka

Sjimmie

Mooie kooi, heb 'm niet maar ik zal d'r wel opletten wil ik ooit een nieuwe voor ze kopen ;) bedankt!

Sjorsje :-)

jourike

Citaat van: Annouschka op 22 mei 2008, 14:02:51
Bleek dat er een sluiting van een van de kleine deurtjes was afgevallen

lijkt me nie mogelijk dat deze gewoon afgevallen is ? Heb momenteel de grote Lady kooi, en denk eraan de arthur aan te schaffen. Op verscheinde foto's op internet blijken de sluitingen voor deurtjes en voederbakken een idem princiepe te zijn als de kooi Lady dus ...

kan je mss iets specifieker zijn wat stuk/mis was met de kooi Arthur ?

alvast bedankt!

*Yvon

Hoi hoi

Ik denk dat je wel met iedere kooi moet oppassen of de deurtjes,sluitingen goed afsluiten.
Er zijn nou eenmaal slimme vogeltjes die door het spelen met de sluitingen de deurtjes open krijgen.  ;)
Ik heb zelf ook de Arthur staan,helaas nog niet ingebruik.  :-\
Maar ik heb ook een Jockkooi staan waarbij het deurtje heel gemakkelijk open zo kunnen gaan.
Zit nu natuurlijk een slotje op,want je weet maar nooit.  ::)  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

jourike

en heb je de kooi hier in de webwinkel gekocht of niet?
wou even weten hoe de detail afwerking was ...

Heb hier op de webwinkel de kooi Arthur gekocht.
Op zich zeer goede kooi, alleen de detail afwerking en pasvorm was niet helemaal in orde. durf het bijna niet zeggen maar pricies 'wit product' of het slechte woord 'namaak' ?

Bv het dak dat opengaat wringt nogal. Heb dit met andere boutjes en zo wel kunnen verhelpen

bv ook de 'opvangbak' rond de kooi passen de plaaten niet netjes in elkaar.

nu heb hem wel in gebruik, heeft een valkje ingezeten en nu 4 grasjes.

Annouschka

sorry voor mijn late reactie hierop :-[

Ik vind het een hele mooie kooi, daar niet van maar ben ook niet tevreden van de afwerking, zo zijn de scharnieren al roest en ook de drinkbakhoudertjs hebben ervan.  Ook bij ons spant het dak, je moet er bijna op kloppen om het open te krijgen.
Heb ze via de webwinkel besteld, heb al een paar keers contact opgenomen ivm die roestvlekken (was vorig jaar, toen had ik ze pas een jaar) maar steeds geen reactie gekregen.

We zijn te weten gekomen hoe het is gebeurd.  We hadden de kooi enkele keren naar buiten gereden die week aangezien het zo'n goed weer was, waarschijnljik is door de trilling (harde, oneffen ondergrond) het boutje losgekomen en ons Lea zal de rest gedaan hebben ::)
Nu heb ik door de gaatjes van de deurtjes snelbinders gedaan, we gebruiken die kleine deurtjes toch niet, de eetbakjes hangen beneden.