21 mei 2025, 23:07:19

HELP voederproblemen

Gestart door Melthya, 12 mei 2008, 20:35:51

« vorige - volgende »

Melthya

Hallo Hallo,

Mijn koppel is nu al tijdje aan broeden en van de 4 eitjes zijn er inmiddels 2 uit. Alleen heb problemen met voer.

Normaal geef ik ze xtra Vital. Dit vinden ze erg lekker en gaat altijd helemaal op. Ik heb geprobeerd voor het hele broeden al met Harison Birdfood, maar ze verhongerde liever dan dat ze dat aten.

Nu heb tijdens het broeden geprobeerd met NutriBird, maar dat eten ze ook niet. Nu tijdens het broeden eten ze zo extreem veel dat ik was overgegaan op schepvoer van Pets Place maar met xtra toegevoegd eivoer. Maar ik heb het gevoel dat ze het niet eten. Want ze schrarrelen veel op bodem en zijn super onrustig. Ik heb al pap neergezet wat ze wel hebben zitten oppeuzelen. Omdat ik ook de zaadje die ze de jongen voeren er in hun geheel weer zag uitkomen.

Wat moet ik doen. Moet ik terug op Xtra Vital of moet ik aanhouden. En is het erg dat zaadjes er in hun 'geheel' weer uitkomen. (de oudste is zaterdag geboren en andere vandaag)

carco

Waarom ben je overgegaan op ander voer als ik vragen mag?
De xtravital beviel toch goed? Ik zou het ze gewoon aan blijven bieden en zeker niet nu ze jongen hebben over stappen naar ander voer.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Melthya

Mijn dierenarts begon over dat ik veel beter kon overgaan op Harrison Birdfood (hetgeen behoorlijk prijzig is)

Na navragen hier, hoorde ik dat nutribird erg goed was. En mijn nicht vertelde dat het veeeel minder troep maakte (de harrison dan)

Maar dan ga ik maar weer terug naar de xtra vital. Kieskeurige beesies....

Maar moet ik nog iets anders bijvoeren ivm de jonkies???!

trienke

Hoi

Je moet ze eivoer aanbieden, en brood vinde ze ook vaak lekker.

groetjes Trienke

Verenpakje

Ik heb wel eens begrepen dat het overstappen van zaad naar pellets behoorlijk lang kan duren en in een heel enkele keer gewoon echt niet wil.

Het overstappen zou ik dan ook zeker niet doen als je een met een nestje zit met jongen die volop voer verlangen.

Zelf hebben wij ook een pak XtraVital staan, maar dat geven we meer als snoep dan als basisvoer, ik heb het idee dat er behoorlijk wat zonnepitten inzitten en behoorlijk vet is.

Onze papegaaitjes zijn er wel dol op, trouwens

Groeten, Rene

Klik op de banner voor onze vernieuwde homepage

Nu met filmpjes

caro71

ik heb zelf ook inmiddels 1 jong het vrouwtje was bijna dood tijdens het broeden ook mijn da adviseerde ook pallets weat dus niet werkte weet je wat ik doe eivoer mengen met puik zaad ,grid, en eivoer voor insektenetende vogels waar heel veel vitaminus mineralen insecten van bogena ik maak het niet nat en het werkt perfect en het vrouwtje is er helemaal van opgeknapt.
paco is er niet meer de dagen zullen nooit meer het zelfde zijn.