19 maart 2024, 10:31:29

2e maal een ei uit mijn valk

Gestart door sterrevalk, 9 mei 2008, 12:38:36

« vorige - volgende »

sterrevalk

hallo allemaal

Begin deze week kreeg mijn valk een ei. Dat heb ik eruit gehaald omdat het gebroken was. Nu 2 dagen later ligt er weer een ei in het vogelhok.
Ik heb een mannelijke valk, maar voor hem lijkt dat ei eerder iets raars dat iets gewoons. Ik heb nu een zelfgemaakt kastje gemaakt, schoendoos met wat wat in en daar het ei ingelegd.

Wat moet ik doen met die eieren? gewoon laten liggen? of eruit nemen? Ze kijken totaal niet achter het ei. Zowel het vrouwtje niet als het mannetje...


Met vriendelijke groeten
Sven

Lin

laat maar liggen ze broeden vaak na het tweede ei. Ik zou wel een normaal blok gaan kopen en ophangen en daar het ei indoen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

sterrevalk

Citaat van: Lin op  9 mei 2008, 18:10:11
laat maar liggen ze broeden vaak na het tweede ei. Ik zou wel een normaal blok gaan kopen en ophangen en daar het ei indoen.


ik heb een normaal blok gaan halen. Ik heb daar de 2 'nieuwe' eitjes in gedaan. Mijn valkjes (pop en man) komen wel totaal niet meer overeen. Enkel het vrouwtje gaat in het blok. Het mannetje w constant verjaagd. Normaal gedrag? De eitjes liggen er nu een week in, maar ik denk niet dat de eitjes bevrucht zijn.

Lin

Als je denkt dat de vader geen interesse blijft vertonene zou ik maar 2 echte eieren geven en de rest vervangen voor neppers. Mochten ze wel bevrucht zijn dan kan de pop de twee jongen zelf opvoeden.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

sterrevalk

Citaat van: Lin op 17 mei 2008, 11:34:43
Als je denkt dat de vader geen interesse blijft vertonene zou ik maar 2 echte eieren geven en de rest vervangen voor neppers. Mochten ze wel bevrucht zijn dan kan de pop de twee jongen zelf opvoeden.


ik heb maar 2 eitjes liggen in de broedkast die door mijn pop gelegd zijn. De pop kijkt af en toe naar de eitjes , maar graaft die altijd in in het mos dat in het broedkastje ligt. Ik heb nu een deel mos eruit gehaald zodat ze ze niet meer kan ingraven

sterrevalk

daarnet een 3e ei gevonden in de broedkast. Het vrouwtje zit ook al de hele dag in het kastje. Ben even gaan piepen toen ze erin zat en ze was de eitjes bij mekaar aan het duwen met haar snavel. Hoelang moet ik die eitjes erin laten liggen? Of hoe lang duurt het vooraleer zo een ei uitkomt als het bevrucht is? De broedkast staat ook op de meest zonnige plaats in de kooi zie ik ook net. Is dat goed of slecht? De broedkast is volledig dicht weliswaar

caro71

Normaal gesproken broed een valk tussen de 18 en 21 dagen dus het zou handig zijn als je de datum van de eerste nog weet wel heb ik nog een tip ik spoeide de buitenkant van het hok 1 x perdag nat ivm de lucht vochtigheid zelf heb ik inmiddels 1 jong en vandaag zou het volgende ei van de drie uit moeten komen mijn valk heeft ze met tussenpozen van 3 dagen gelegd.
paco is er niet meer de dagen zullen nooit meer het zelfde zijn.