26 juni 2025, 17:38:39

Onze mara

Gestart door ilonaray, 7 juni 2008, 08:07:16

« vorige - volgende »

ilonaray

hoi hoi,

dacht laat ik maar vast beginnen met een verhaal over mara.

aller eerst onze lieve overleden mara,kreeg haar toen ze net 3/4 weken was en dus met pap bij voeren, het was leuk om te doen en mara werd super tam vooral naar mij toe:)
Jammer genoeg werd ze langzaam erg ziek en was ze niet meer te redden :'( hier onze lieve mara

Maar jah ik miste het gefluit wel in huis dus toch weer op zoek naar een andere.
gelukkig vonden we kweker in de buurt die nog jonge vogels had, was ook nog weer spannend welke zal het worden we hadden zoveel keus:S
uiteindelijk hebben een leuke keus gedaan voor een witmasker die was 7 weken oud, blijf ze toch mooi vinden:D
Aangekomen in huis was het toch wel weer wennen.
Andere vogel weer helemaal opnieuw beginnen maar wel leuk,zoals mijn zoontje zei COOL!!

We hadden besloten ondanks dat het een mannetje is toch weer de naam mara te geven want dat had voor ons iets speciaals, we hebben een dochter die is overleden toen ik 23 weken zwanger van haar was en kreeg de naam manisha,mijn vriend heet raimondo, dus eerste 2 letters van onze dochter en de eerste 2 letters van mijn vriend:)

afgelopen woensdag hadden we haar opgehaald en dus maar ff met rust gelaten, gisteren ben ik begonnen met het laten wennen aan de hand want dat was mara niet gewend bij de kweker, in het begin vond mara dat maar niks later op de dag werd het blazen en bijten al wat minder,blijf haar ook de hele roepen en fluit naar huis zodat ze aan mijn stem begint te wennen. Vanmorgen ging het nog beter kon haar zelfs al ff een aai over zijn kuif geven,ik helemaal blij, kon ook lekker rustig zijn drinkbakje en schoteltje er uit pakken om alles weer ff te verversen. Hij eet en drinkt gewoon en zit niet in een hoekje te kijken, als ik mara roep zie ik hem al zoeken waar het vandaan komt, dus mara begint zich al aardig thuis te voelen hier:D

onze neiuwe mara,wat een beaty al zeg ik het zelf ;D

C:\Documents and Settings\tholenn\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Afbeelding264677

Anja

Hoi hoi,

Leuk dat je een verhalenboekje bent begonnen.

Wat jammer dat je eerste valkje is overleden.

Je tweede valkje is ook erg mooi hoor. Succes met het tam maken maar zo te lezen gaat jou dat wel lukken.

Groetejs Anja

Hermien

Welkom op de afdeling  'storytellers'. Ik hoop van harte dat Mara zich snel bij jullie thuisvoelt. Leuk ook om te lezen hoe een naam van een valkje tot stand gekomen is. ;)

Kimm

hoi,

wat leuk dat je toch een boekje bent begonnen! mara is super mooi! en zo te lezen gaat het al erg goed. fijn hoor!
geniet er maar lekker van ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Hoi Ilona,

Leuk dat je nu ook een dagboekje begint over jullie 2de valkje Mara ! Het is een dotje om te zien hoor  :-*

Groetjes, Karin

Gerdy

Hoi Ilona,

Wat sneu van je eerste valkje..je twee valkje is echt een plaatje..

veel succes met het tam maken van Mara.

gr gerdy

ilonaray

hoi hoi,

bedankt voor de reacties:D

Mara voelt zich al aardig thuis hier ;D ze eet en drinkt wel, is de kooi aan het verkennen,is zichzelf heerlijk aan het poetsen.
Als ik haar roep zie je zijn koppie draaien van waar komt dat weg, aaien gaat de ene keer wel en de andere keer niet, maar dat komt wel vanzelf ;D
Hij begint ook al te fluiten, fantastisch gewoon ;D
C:\Documents and Settings\tholenn\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Afbeelding264677

Kimm

hoi,

wat ontzettend fijn dat het goed gaat met mara! leuk hoor!

groetjes kim

ilonaray

hoi hoi,

vandaag weer een stapje verder ;D heb het vertrouwen gewonnen dat mara op mijn hand ging zitten.
Dus ik heb hem hier in huis ff heerlijk laten vliegen,daar genoot hij gewoon van, kon hem later zo weer pakken en terug zetten in de kooi :)
Dit had ik toch niet verwacht in z'n korte tijd, morgen is hij hier een week,dus dat gaat dan vlot :D

Anke

Hoi,
Ik kom ook even gluren bij je :)
Mara is een prachtig ventje!!!
Wat leuk dat hij al opstapt en los kan vliegen.
Geniet maar lekker van je ventje!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kimm

dat gaat inderdaad heel erg snel! leuk hoor!

groetjes kim

Kaatje

Hoi Ilona,

Fijn dat het zo lekker vlot gaat met Mara, wat zullen jullie genieten zeg !

Groetjes, Karin

ilonaray

hoi hoi

tis alweer een tijdje geleden,heb het ook zo druk af en toe :-\
met mara gaat het super,hij groeit goed en word ook al mooi tam.
als ik hem uit de kooi wil pakken klimt hij eerst omhoog en gaat dan pas op mijn hand zitten,vind ik wel grappig.
als hij lekker bij mij zit gaat ie lekker in me haren wroeten,en hem lekker kriebelen,het is een super lieve vogel. zal binnenkort weer ff foto's er op zetten.