28 maart 2024, 19:19:35

Pop jaagd man weg.

Gestart door Nadiine, 1 maart 2014, 21:58:53

« vorige - volgende »

Nadiine

1 maart 2014, 21:58:53 Last Edit: 1 maart 2014, 22:01:48 by Nadiine
Mijn pop heeft nu 4 eieren, en heb het vermoeden dat ze nog niet klaar is met leggen, ze lijkt nog een dik buikje te hebben.

Wel is ze volop aan het broeden, op de bodem van de kooi, ze wou niet in het nestblok, nouja eigen keuze dan, kan haar moeilijk dwingen.

De hele week heeft ze samen met mijn man gebroed, wisselde ze af wanneer ze wou eten of een rondje wou vliegen.

Maar sinds vanmiddag jaagd ze de heletijd haar man weg.
en ze pakt hem ook echt vast en gaat hem bijten..
Niet alleen wanneer hij naar beneden wil komen, maar ook als hij gewoon op stok zit en in haar ogen te dicht bij komt..

Nu weet mijn man niet meer waar hij het zoeken moet..
Ik heb de doek maar over de kooi gegooid zodat ze gaan slapen, want na een uur deed ze het nog steeds?

Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik heb geen andere kooi om de man in te doen, en kan ik hem er zo ie zo nu wel bij weg halen?
ik heb wel een grote voliere met binnenhok, maar deze is niet verwarmd, lijkt me nog een beetje koud nu..

ohh, en soms gaat de pop er wel vanaf en gaat ze samen met de man een rondje vliegen en blijven dan ook even weg, hoelang kunnen de eieren zonder deze warmte zonder dat ze dood gaan?
Ook zit de pop soms 's morgens op stok..


PS. ik heb ook nep eieren gekocht want pop en man zijn broer en zus en het was ook nooit de bedoeling om ermee te gaan kweken, ik wil leg nood voorkomen, en laat ze daarom hun gang gaan, ik heb hier goed over nagedacht. mochten de eieren dus niet uit komen is dat geen enkel probleem.

Het gaat me dus vooral om het gedrag tussen man en pop.. ;)

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Nadiine

Ohja en de pop communiceerd ook niet meet met de man.
Normaal kletsen ze tegen elkaar maar nu is de man de hele tijd aan het kletsen maar hij krijgt geen reactie meer van haar helemaal NIKS waardoor hij helemaal gefrustreerd raakt en soms zelfs in paniek omdat zij niet reageert..

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Nadiine

In overleg met mijn schoonvader die jaren lang valk parkieten gekweekt heeft hebben we besloten Falco in de voliere te doen zodat ze beide rust hebben.

Vanmorgen met de doek eraf was het gelijk weer raak, en hij mag nu zelfs niet meer de kooi in.
Ook heeft het popje dus helemaal geen rust met broeden.

Hier kan een slotje op  ;)

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

Bonnie

Hoe is het afgelopen? Ik heb momenteel precies hetzelfde. Hij wordt overal weggejaagd door haar zelfs buiten de kooi. Ze heeft er nu 2 gelegd. Op het 1e ei zat alleen het mannetje en nu alleen het popje en zodra hij maar kijkt valt ze hem aan. Hij is een getraumatiseerd vogeltje dus in een andere kooi is geen optie daar krijg ik hem van zn lang zal zn leven niet in. Hij kan ook tegen veranderingen