29 maart 2024, 02:30:36

Een Valkparkieten Tentoonstelling?

Gestart door DeValk, 1 november 2003, 00:08:12

« vorige - volgende »

DeValk

Is er belangstelling voor een Valkparkieten Tentoonstelling? Een dag waarop iedereen een (of meer) Valkparkiet(en) kan inzenden die door ervaren keurmeesters worden beoordeeld op formaat, kleur, gezondheid, etc. Dit alles in aanwezigheid van de eigenaar en andere belangstellenden, een zogenaamde tafelkeuring. De keurmeester kan dan ook alle vragen beantwoorden over de mutatie, het geslacht, etc. Geen beperkingen zoals alleen jonge vogels. of alleen geringde exemplaren, nee: alles is mogelijk, met of zonder ring, jong of oud, tam of niet tam. De valkparkieten worden in TT kooien beoordeeld en ook tentoongesteld. Een klein inschrijfgeld zal nodig zijn om kosten van zaalhuur, TT kooien, wat prijzen en de keurmeesters te dekken. Plaats van handeling centraal in Nederland (Apeldoorn), op een zaterdag, bijvoorbeeld eind Januari 2004, van zeg 09.00 tot 17.00 uur. Met prijzen voor de mooiste valken (al zijn ze natuurlijk allemaal de mooiste), te bepalen door de keurmeesters...... Belangstelling? Laat het weten.....

Lique

Hoi Herman en Jura,

Peter en ik vinden het een geweldig idee, en wij zullen ook zeker meedoen. Een ongelooflijk leuk initiatief.
Ook willen wij hieraan een stuk wijden in onze nieuwsbrief, als jullie dit willen, of een nieuwsbrief hier geheel aan wijden.
Op dit moment zijn er 700 mensen lid van de nieuwsbrief.

Groetjes Peter en Angelique

Henry

                     he peter&lique

nou berg jullie dan maar als iedereenn zijn valkje meeneemt he en hoeveel valkjes mag je dan mee nemen daar heen?

henry van ellinkhuizen

Cobie

Hallo Herman & Jura.

Dit lijkt mij een fantastisch idee. Ik wil dan graag komen met mijn 2 favorieten. Dat worden ook zeker de winnaars  :D  :D.
Ik hoop dat er animo voor is en dat het door gaat.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Inger m

Hoi,
Klinkt erg leuk zo'n tentoonstelling voor alleen valken. Hoop dat er veel mensen zo over denken! Een valkparkietenmeeting is sowieso wel een keer leuk. alleen nadeel is denk ik dat de TT binnen zit en mijn valken buiten...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Hermes_Lucy_nest

waaaw echt cool gaaf nijg :P
ik doe mee hoor :P
ow en tara als je meewil en je ouders vinden het te ver dan kom ik je wel oppikken hoor ;) :D

clowntje46

Hoi Peter en Lique
ja het lijkt mij ook wel leuk maar moet je dan niet de vogels eerst poos in van die tentoonstellings kooitjes zetten ?? voor het mooiste resultaat  ik hoor het wel ik wil er evt ook wel 2 of 3 inzenden dan
Groetjes Ans

daan

Hoi Ans,

Idd sommige mensen zetten ze een paar dagen in een TT kooi, maar ik doe dat ook niet. Ik moet donderdagavond inkooien en ik doe ze niet eerder in de kooi. Heel vaak zie je ze dan langs de tralies zitten en dan beschadigen vaak de staartveren. Wat wel een goeie tip is een beetje Dethol met water sproeien dan gaan ze glimmen hihihi, doen heel veel kwekers die meedoen aan TT's.

Ik moet nog ff kijken of ik ook meedoe. Ik denk het wel.
Maar eerst volgende week he. spannend hoor.
Wel een heel leuk idee hoor, en erg gezellig.

Groetjes Daan

Peter

Hoi,

Vandaag meerdere mensen op bezoek gehad die allemaal ook een valkparkiet hadden maar niet aktief op de website zijn en het leuk hun erg leuk om mee te doen.

Groetjes,
Peter

Sanna

Dit klinkt errug leuk en ik zou dolgraag gaan. Maar ben bang dat het niks wordt hier: de ene is nog vettig van de jus en de andere heeft z'n eigen staart gehalveerd :-/.
Ik kan hooguit voor de poedelprijs gaan... :D

Groetjes!

Peter

CitaatDit klinkt errug leuk en ik zou dolgraag gaan. Maar ben bang dat het niks wordt hier: de ene is nog vettig van de jus en de andere heeft z'n eigen staart gehalveerd :-/.
Ik kan hooguit voor de poedelprijs gaan... :D

Groetjes!
Hoi,

Het gaat ook een beetje om het idee he :) Je valkparkiet wordt van kuif tot teen bekeken, en je spreekt natuurlijk tig andere mensen die ook een valkparkieten hebben. Dus de openingstijd 09.00 tot 17.00 is misschien nog wel te kort om met iedereen bij te praten over wat je valkje allemaal doet.

Groetjes,
Peter

Paul

Hoi,

Ik weet nog niet of ik met een valkje mee ga doen want de mijne zijn voor mij zonder meer al winnaars hier en ze zitten wel een hele dag in de stress als je ze meeneemt maar ik ga zeker kijken als het doorgaat :-)

Groetjes, Paul

Jaimy_en_Viggo

Hey Iedereen,

Wat een leuk idee! Maar zoals Paul al zei..stress..en die van mij willen net eieren gaan leggen..en ik wil geen roerei  ;) en het zou oneerlijk zijn als ik mee deed met mijn topmodellen  ;D :D ;) Voor de geen die wel gaan..veel plezier!

Dikke  :-* Jaimy en haar topmodellen  ;D

bannanne

lijkt mij wel tof wanneer en waar is het?

Peter

Citaatlijkt mij wel tof wanneer en waar is het?
Hoi,

Het is als het doorgaat (als er genoeg animo is, dat zal hoop ik wel) ergens in Januari 2004 en in Apeldoorn.

Groetjes,
Peter