27 april 2024, 12:21:58

Hoe stimuleer ik ze?

Gestart door feyenooorder1, 18 mei 2008, 11:47:05

« vorige - volgende »

feyenooorder1

Goeiemorgen,

Ik heb in een zijkamer bij ons een grote kamervoliere staan met daarin 2 koppels en 2 broedhokken.
Ze staan hier nu een aantal weken en de popjes zaten er steeds wel voor maar gingen niet naar binnen.
Ik heb besloten om toen de voorkant van het hok er even af te halen. Ze gingen daana wel naar binnen maar we zijn nu weer een paar weken verder maar er liggen nog geen eitjes en inmiddels kijken ze er ook niet meer echt naar om.
Ze krijgen eivoer.
Heeft iemand nog een idee hoe ik ze meer kan stimuleren? Bijvoorbeeld kwa voer ofzo?

bedankt alvast,

Groeten,

Patrick

Anke

18 mei 2008, 11:57:41 #1 Last Edit: 20 mei 2008, 09:23:28 by Anke
Hoi,

Enkele tips die hen in de stemming kunnen brengen:

- dagelijks even douchen = in de natuur gaan ze kweken zodra de regentijd begint, tegen de tijd ze jongen hebben is alles groen, dus eetbaar   

- dagelijk groenvoer

- blokgeven (heb je dus al) = een plekje om een nestje te geven

- dagelijks per koppeltje een theelepel hennepzaad extra (zit er namelijk meestal al standaard in) door het zaad mengen = hier worden ze hitsig van   wel stoppen nadat de eitjes zijn gelegd, het heeft namelijk ook invloed op de algehele stemming dus ze kunnen er was agressiever van worden.

Succes!!
Groetjes Anke





Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

caro71

zo was dat ook bij mijn valkjes op een gegeven moment gaan ze paren het heeft bij ons ook zeker 5 weken geduurd. ik zeg maar zo laat de natuur z'n gang gaan zo gaat het ook bij mensen toch??????
paco is er niet meer de dagen zullen nooit meer het zelfde zijn.