ALLE VALKJES VERGIFTIGD DIEREN HATERS ACTIEF

Gestart door doerak, 13 mei 2008, 16:35:30

« vorige - volgende »

wat vinden jullie van melanies valkenopvang

helemaal super
7 (58.3%)
geweldig
2 (16.7%)
goed
1 (8.3%)
niets bijzonders
1 (8.3%)
geen mening
1 (8.3%)

Totaal aantal stemmen: 11

sandy

wat goed dat je een opvangadres bent voor niet gewenste vogels

en wat goed dat je koppeltje eitjes gaat legen succes

Anja

Hoi Melanie,

Hoe gaat het hier? Lukt de voliere al een beetje?

Groetejs Anja

doerak

even snel een stukje ;D
het gaat goed met de bouw van de voliere maar omdat het zo regende hebben we niet veel kunnen doen :(
gisteren avond heeft papa met mijn zusje hard gewerkt om een muur te metselen waar alles op moet komen te staan :D en ik ben met mama naar rotterdam geweest ;)
mama kreeg een email van iemand die een grasparkiet en twee andere vogels had en deze weg deed omdat ze anders gewoon los gelaten werden :'( mama was zo boos :censuur  >:( dat ze besloot meteen op en neer te rijden ;D maar nu blijken de twee vogels jendaya's  8)
te zijn mama gaat ze niet zelf houden maar heeft ze op internet gezet maar vond het zo zielig en ik ook dat ze anders gewoon weg mochten vliegen want dan gaan ze dood :'( toen we thuis kwamen heb ik samen met mama een andere kooi ingericht want ze zaten in een kleine kooi veels te klein samen met het grasparkietje echt zo zielig :'( maar nu een grote kooi ;) en het parkietje en klein kooitje ;) allemaal lekkers er in gelegt zoals trosgierst brood stukje eivoer en appel en natuurlijk vitamine druppels in het water gedaan
dus dit was mijn avondtuur gisteren avond :D ;D :P

Kimm

hoi melanie,

wat een avontuur zeg. jeetje dat mensen in staat zijn zoiets te doen, vreselijk :censuur
ik kan daar met mijn verstand niet bij. maar gelukkig zijn jullie er om ze te redden. en dan ook nog een te kleine kooi. hopen dat ze wel goed terecht gaan komen via marktplaats.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

doerak

Citaat van: Kimm op 20 mei 2008, 13:04:15
hoi melanie,

wat een avontuur zeg. jeetje dat mensen in staat zijn zoiets te doen, vreselijk :censuur
ik kan daar met mijn verstand niet bij. maar gelukkig zijn jullie er om ze te redden. en dan ook nog een te kleine kooi. hopen dat ze wel goed terecht gaan komen via marktplaats.

liefs kim


hoi kim erg he
hier de mama van melanie
ze gaan zeker ergens goed komen want ik ga ze zelf brengen als er iemand op reageerd en als ik een geen goed gevoel over hebt nemen we ze mooi weer mee naar huis
melanie heeft zo moeten huilen in de auto dat ze in zo'n klein kooitje zaten maar goed ze zitten nu lekker rustig boven bij te komen met alles wat maar lekker is en zo te horen hebben ze het goed naar hun zin
ze kunnen wel hard schreeuwen maar goed dat gaan we gewoon negeren
ik weet niet of ik ze hier ook mag plaatsen als aangeboden maar denk het niet
heb ze nu op verschillende site's staan maar het blijken nog zeldzame vogels te zijn ook rare mensen heb je
maar het zieligste was het parkietje die had gewoon adem nood in de kooi want die was zooooooooooo vies de schimmel zat er onder in nu haald die weer gewoon adem en zit zich helemaal vol te eten aan al het goeds
maar je hoort het allemaal vast nog wel van melanie

doerak

ik moest van melanie nog even een stukje erbij schrijven
nena haar lutino popje heeft 1 eitje ons doerakje gaat er steeds voor zorgen en blijft het maar draaien en draaien
nena besloot vanmorgen dat het ook eens tijd word om er bij te gaan zitten en ei nummer 2 is in aantocht zondag was eitje nummer 1 dus verwachten we vandaag nummer 2 maar ze zijn er heel druk mee bezig
en binnen kort krijgen we een valkje erbij deze hebben we wel gekocht een albino hier waren we al zolang naar op zoek
de gene waar we hem van kopen heeft belooft snel foto's te sturen dus spannend ook voor melanie hahahaha
kus van melanie en mama

Kimm

hoi,

ik weet eigenlijk niet of je ze hier mag plaatsen :-\

ik vind het erg goed van je dat als iemand belangstelling heeft dat je dan ook gaat kijken waar ze terecht komen. super top!!! ja rare mensen die heb je. och melanie, die verdrietig was erom, ik kan het mij goed voorstellen hoor, zou ik ook hebben. jullie zijn super bezig!

groetjes kim :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna

Citaat van: doerak op 20 mei 2008, 14:47:40
maar het zieligste was het parkietje die had gewoon adem nood in de kooi want die was zooooooooooo vies de schimmel zat er onder in


Hallo Mama van Melanie,

Als er echt schimmel in de kooi zat, zou ik het grasparkietje even mee naar een vogelarts nemen. Schimmel kan heel gevaarlijk zijn maar is makkelijk met medicijnen te behandelen.

Je kunt die Jendaya's best op de verkooppagina zetten hoor. Ik zal het nog wel even nakijken, maar volgens mij is het geen probleem. Hoe eerder ze herplaatst zijn hoe beter, toch?

Groetjes, Sanna

doerak

Citaat van: Kimm op 20 mei 2008, 15:10:33
hoi,

ik weet eigenlijk niet of je ze hier mag plaatsen :-\

ik vind het erg goed van je dat als iemand belangstelling heeft dat je dan ook gaat kijken waar ze terecht komen. super top!!! ja rare mensen die heb je. och melanie, die verdrietig was erom, ik kan het mij goed voorstellen hoor, zou ik ook hebben. jullie zijn super bezig!

groetjes kim :D

hoi kim
ik ga ze er zo op zetten heb ze nu op verschillende adv pagina's gezet
heb ze gisteren avond in een hele grote kooi gezet met flink wat stokken en speciaal voer want dat hadden we natuurlijk allemaal niet maar ik vind als je dit soort vogels opvangt je er dan ook gelijk goed voor moet zorgen en blijkbaar hebben ze het goed naar hun zin want ze blijven spelen
gisteren middag flink zitten snuffelen op google over deze vogels wat ze zo al nodig hebben en dit dan ook meteen gekocht maar het was idd zielig voor melanie ze was zo verdrietig en boos wat ik heel goed snap nu maar hopen dat er iemand is die ze een goed huis of voliere aan wil bieden
want het zijn wel hele apparte vogels het is een soort papegaai maar het valt onder de benaming jendaya's parkiet
groetjes wendy en natuurlijk melanie maar die zit nu op school

Kimm

hoi wendy,

ik ken die vogels helemaal niet maar ik zal ook eens kijken op google wat het voor vogels zijn.
goed hoor dat jullie je zo ontfermen over die vogels. heb ik veel waardering voor en ook wat je er allemaal voor doet.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

doerak

Citaat van: Sanna op 20 mei 2008, 17:31:16
Citaat van: doerak op 20 mei 2008, 14:47:40
maar het zieligste was het parkietje die had gewoon adem nood in de kooi want die was zooooooooooo vies de schimmel zat er onder in


Hallo Mama van Melanie,

Als er echt schimmel in de kooi zat, zou ik het grasparkietje even mee naar een vogelarts nemen. Schimmel kan heel gevaarlijk zijn maar is makkelijk met medicijnen te behandelen.

Je kunt die Jendaya's best op de verkooppagina zetten hoor. Ik zal het nog wel even nakijken, maar volgens mij is het geen probleem. Hoe eerder ze herplaatst zijn hoe beter, toch?

Groetjes, Sanna

hoi sanna
ik heb contact gehad met de D.A hier in de buurt en hem uitgelegt wat ik aantrof
hij heeft me verteld dat er verder niets aan de hand is omdat het grasparkietje hier meteen in een andere kooi is gegaan en hij na anderhalf a twee uur normaal ging ademem en ging eten ook heeft hij gisteren zich heerlijk zitten badderen en begint langzaam aan te prieten we hebben het vermoeden dat het grasparkietje eigenlijk in een andere kooi heeft gezeten tot wij hem kwamen halen en hierdoor zo gestrest is geraakt dat die snel is gaan adem halen want een grasparkiet mag en kan helemaal niet bij jendaya's heb ik vernomen van kwekers van deze vogel
ik heb gisteren wat kwekers een mailtje gestuurd om te vragen of die kon en direct was het antwoord NEE dus vandaar
de kooi waar ik ze in binnen heb gekregen is dan ook direct de container in gegaan want echt hij was zoooooooo vies eigenlijk te vies om aan te pakken
je snapt die mensen gewoon weg niet
maar goed ze zitten nu in een HELE RUIME HOGE KOOI waar ze prima in kunnen klimmen met flink wat wilgentakken en ander speel en knaaggoed speciaal voer wat ik gisteren ben gaan halen en natuurlijk kracht voer
maar het gaat goed met ze en natuurlijk ook nieuwe spullen gehaald voor het parkietje die we nu ook lekker aan het verwennen zijn wat hem of haar prima bevalt hahahahaha
groetjes wendy en natuurlijk melanie die nu hard zit te leren op school

doerak

Citaat van: Kimm op 21 mei 2008, 09:30:33
hoi wendy,

ik ken die vogels helemaal niet maar ik zal ook eens kijken op google wat het voor vogels zijn.
goed hoor dat jullie je zo ontfermen over die vogels. heb ik veel waardering voor en ook wat je er allemaal voor doet.

groetjes kim

doe dat maar eens het zijn echt hele mooie vogels
maar wat we doen hier is in onze ogen heel normaal je gaat zo niet met dieren om zelfs niet met een goudvis zou ik zeggen
als je een dier koopt heb je de verantwoordelijkheid over zo'n beestje hij of zij kan niet voor zich zelf zorgen
je gaat zo toch ook niet met een baby of een kind om
kan er gewoon niet tegen als er dieren iets aangedaan word wat niet kan of gewoon verwaarloosd worden
ik heb valkjes grasjes en engelse parkieten allemaal verzorgt onze omgeving verklaard ons voor gek dat we er zo veel werk in steken ik mijn partner melanie en haar zusjes en broertje
iedere dag schoon water schoon voer schoon badje en twee maal per week maken melanie en ik de kooien helemaal schoon en dit is voor ons de normaalste zaak van de wereld

Gerda

Zo ziet een Jendaya er uit



Gerda

Kimm

hey gerda,
dank je. jee wat een mooie vogel :o

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

doerak

Citaat van: Gerda op 21 mei 2008, 11:09:25
Zo ziet een Jendaya er uit



Gerda

hoi gerda
dank je wel voor de foto
ik wilde er een opzetten maar dit lukt niet
heb ook geprobeerd een foto van melanie met haar valkjes er op te zetten maar ook dit lukte niet blijf een kruis bij haar naam zien ook nadat ik de link geprobeerd heb
hij geeft wel aan dat die geplaatst is maar zie hem niet
melanie wil ook graag een foto plaatsen van haar eerste eitje van doerak en nena maar ook dit gaat niet terwijl die ook weer aangeeft foto geupload en dat die niet te groot was
maar goed dat gaan we nog wel uit zoeken
groetjes en nogmaals bedankt wendy