29 maart 2024, 10:24:12

Gezasept van beaphar?

Gestart door Tara, 31 oktober 2003, 20:13:37

« vorige - volgende »

Mirjam-Moniek

Hoi Tara

Wat raar, want het is natuurlijk handiger als erop staat wat erin zit. Ik heb trouwens de ingredienten gechecked en het zijn natuurlijke stoffen. Geen antibiotica en dan worden virussen er ook niet resistent tegen, dus je kan het gerust ook preventief gebruiken.

Tara

Mja, als ik het kan gebruiken ... Maar ik doe het nog maar niet. Ik zal het gebruiken als ik het echt nodig heb ofzo, gebruik niet zo graag middeltjes, ben d'r altijd bang voor..... Maar als je me niet gelooft, neem ik foto's van dat flesje hoor :D ;). Er staan heus geen ingrediënten op, inderdaad vreemd, maar jahhhh als ze het maar kunnen verkopen he >:(.

Groetjes, Tara

andre28

Hoi, ik gebruik gezasept altijd voor mijn kanaries.
het bevat jodium.
het is heel goed spul en onschadelijk voor de vogels.
als je de vogels laat badderen dan 1 druppel gesasept door het water heen doen.
want heeft de vogel een klein wondje geneest dat sneller.
het helpt ook goed tegen longontsteking en verkoudheid.
mijn vogels zijn altijd in goede gezondheid.
kijk maar eens op mijn site www.deglosters.nl

Speedy

Hoi Andre,

Leuke site heb je, en zeker wat ik heel inerressant vind, is dat schoonmaken van de kooi, met natuurzuiver badzout.
Bedankt voor de tip, heb het opgeschreven.

Groetjes,
    Trudie

Tara

Hoi Andre,

je hebt een leuke site, ik ga die dan eens goed uitgebreid bekijken.

Thx voor de tip in ieder geval.

Groetjes, Tara

Speedy

Citaathoi tara

Ook ik heb een flesje gezasept en heb dat nog niet zo lang geleden mijn valkjes gegeven preventief na een wormenkuur.
Nadat een valkje was dood gegaan omdat het zo benauwd was geworden heb ik alle valkjes preventief gegeven 2 of 3 keer. Het kan volgens mij geen kwaad maar ik zou het niet konstant gaan geven maar meer na een wormenkuur of zo. Of
als enkele valkjes erg ziek zijn geweest en om te voorkomen dat de andere ook ziek worden.
Groetjes diana B

Hoi Diana,

Waarom geef jij het na een wormenkuur?
Ik heb de wormenkuur net af, maar heb  dat niet in huis dat middeltje.
Is dit echt nodig?

Groetjes,
   Trudie

Tara

Hoi Trudie,

nee hoor, dat is niet nodig. Je kan het hun altijd geven, maar normaal gezien, is het niet nodig dan, na een wormenkuur.

Groetjes, Tara

Speedy

o ok Tara, bedankt....omdat ik las dat Diana het wel heeft gedaan vandaar.
Ik heb de wormen kuur gedaan, omdat ik nu toch wel met 7 valkparkieten en 3 kwartels zit in 1 volière.
Je kan nooit weten he met zoveel ontlasting.
En het kan zeker geen kwaad, want bij honden en katten doe je het ook jaarlijks.

Groetjes,
    Trudie

Tara

Hoi Trudie,

nee, daarom ben ik ook dringend op zoek naar ontworming, maar ik ben er dicht bij :).

Mjah ... Ze hebben hier wel geen wormen, weet ik zeker, maar je moet ze het toch geven, zodat ze het niet krijgen ook he ;).

Groetjes, Tara

Speedy

Ok, ik heb het flesje gekocht en er zit maar 100 ml in, het is nu al op.
Het koste tussen de 5 en 7 euro, weet het niet meer precies. (kassabon is weg)
omdat je 80 druppels op 100ml water moest doen, was het flesje zo leeg.
Het is daarom maar voor 1 malig gebruik, zodat je niet te lang met medicijnen blijft zitten.

Groetjes,
    Trudie

Paul

CitaatOk, ik heb het flesje gekocht en er zit maar 100 ml in, het is nu al op.
Het koste tussen de 5 en 7 euro, weet het niet meer precies. (kassabon is weg)
omdat je 80 druppels op 100ml water moest doen, was het flesje zo leeg.

Hoi Trudie,
Is dit de eerste ronde met ontwormen?
Je moet het meestal toch na 2 weken weer doen om de dan uitgekomen eitjes ook te doden?
Of staat er op dat wormenmiddeltje van jou zoiets niet?
Anders moet je over 2 weken nog een flesje kopen en het ze nog een keer geven misschien?

Groetjes, paul

Speedy

Hoi Paul,

jij ook hier?  :D :D
nee geintje....

Uh ja ik heb het maar 1 keer gedaan nu...en er staat volgens mij niks over herhalen...uhh ff lezen....
als het hardnekkig is, dus zeker weten de wormen zijn...dit is hier niet het geval...dan na een week herhalen...anders staat er  eventueel 1 x per 4 weken herhalen...nee ik denk dat het goed is zo.

Groetjes,
   Trudie

Paul

hoi Trudie,

Omdat het bij jou preventief is zal 1 keer voldoende zijn maar normaal gesproken dood je de eerste keer de wormen die dan leven en in de tussentijd komen de eitjes uit en na 2 weken dood je dan de uitgekomen wormen nog eens dan is echt alles gedood.

Groetjes, Paul

Speedy

Bedankt Paul,

dus ik kan het bij deze ene keer houden??


Tara

Maar volgens mij, als je dat nou alleen gebruikt als voorbehoeding (weet geen ander woord hiervoor ok???!!!!) dus als de valkjes zelf geen wormen hebben, dan is het toch niet nodig, om meer dan 1 keer te gebruiken? Alleen als ze het echt hebben, maar volgens mij hadden die van Trudie het toch niet? Of ben ik zo in achterstand?

Groetjes, Tara