19 april 2024, 22:34:20

Gezasept van beaphar?

Gestart door Tara, 31 oktober 2003, 20:13:37

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

ik heb een flesje Gezasept hier van beaphar.

Nou, mijn vraag is, of dat goed is voor m'n valkjes? Ik lees ff voor ... Is dus waarschijnlijk voor ziektes te voorkomen enzo...

Voor kanaries, parkieten en siervogels

Gebruiksaanwijzing: Voorkomend: 2 maal per week 3 theelepels Gezasept op 1/2 liter drinkwater. Goed mengen. Genezend: 5 druppels vermengen met een eetlepel water.
Buiten bereik van kinderen houden.

Zo, dat was het, wat erop staat. Ik vroeg me af, of ik nu moet gebruiken voor voorkomend? Want dat heb ik nu gedaan, maar voor Malaia? ??? Het water ziet er niet echt heerlijk uit, maar er hebben al enkele vogels gedronken, de kwartels waren grappig, ze gingen steeds op en neer met hun kopje en namen zowal een ml water om te proeven :D.

Groetjes, Tara

Kolkkie

Hoi Tara,

Volgens mij moet je het alleen geven als ze het echt nodig hebben. Naar mijn idee kunnen de ziekteverwekkers er resistent tegen worden, dus zal het hele medicijn niet meer helpen.
Ik weet niet wat de anderen er van vinden, maar ik had het ergens opgepikt.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Bedankt voor de reactie ...

Nou ik zal het dan maar weer verwijderen, ff wachten of er nog reacties komen ....

Groetjes, Tara

moonwitch (diana)

hoi tara

Ook ik heb een flesje gezasept en heb dat nog niet zo lang geleden mijn valkjes gegeven preventief na een wormenkuur.
Nadat een valkje was dood gegaan omdat het zo benauwd was geworden heb ik alle valkjes preventief gegeven 2 of 3 keer. Het kan volgens mij geen kwaad maar ik zou het niet konstant gaan geven maar meer na een wormenkuur of zo. Of
als enkele valkjes erg ziek zijn geweest en om te voorkomen dat de andere ook ziek worden.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

bannanne

hey ik zou het enkel maar gebruiken in situaties waar het echt hoogdringend is want zoals hier boven al vermeld kunnen ziektes hier resitent tegen worden want ze kapselen zich dan in en zodra het medicijn weg is zijn ze er weer hoor en kan het liedje opnieuw beginnen dit is net hetzelfde als bij mensen

Karin

Wat zit er precies in gezasept ? Vitaminen en mineralen of ook nog andere dingen ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Tara

Hoi Karin,

de ingrediënten staan er niet bij :-/.

Groetjes, Tara

Karin

Hm, dat is vreemd, dat zijn ze verplicht. Zat er ook geen bijsluiter bij ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Tara

Nee niets ... Ik zit nou volop te zoeken op de Beaphar site: http://www.beaphar.be/splash.php3 en ik ga even wat opzoeken van dat beaphar Gezasept.

Groetjes, Tara

Tara

Bah, heb wat gevonden, Gezasept dient voor ingewandsstoornissen, vlug even water verfrissen hoor, had ik het maar voor Pluk geprobeerd :(. Schuldig .... :'(

Paul

Hoi Tara,

Volgens mij is gezasept een antibiotica en dat is wel goed als ze verkouden zijn of een longontsteking volgen de site van Beaphar.
Gezonde vogels in elk geval niks geven alleen als ze ziek zijn een week of iets langer.
In elk geval kan het wel je vogels redden als ze erg ziek zijn.

Groetjes, Paul

Tara

Thanks, dus heb ik toch wat in huis in geval van noodgevallen :), hopelijk heb ik het wel niet nodig :-X.

Thx allemaal voor de reacties!

P.s. Water al ververst hoor ;). Kan hopelijk geen kwaad dat enkele enkele slokjes binnen hebben :-/.

mastolk

Hoi Tara,

het zal vast niet meteen schade aanrichten als ze en paar slokkjes genomen hebben. anders zouden zieke valkjes toch ook zieker worden? Het is in ieder geval goed -denk ik- dat de je rest van het water ververst hebt.
Nu heb ik idd wat in huis voor noodgevallen, hopelijk ben je het niet snel nodig!! :)

Groetjes, Margrietha

Mirjam-Moniek

Hoi Tara

Ik heb ook gezasept en daar staat duidelijk op de verpakking dat het tegen infectieziekten zoals ingewandstoornissen, verkoudheid en longontsteking is, ook staan de ingredienten er gewoon op. Zowel op het doosje als op het flesje zelf.
Ik heb het gegeven omdat Keo waterige poepjes had. Omdat het in het water moest, hebben Jimba en Basje er ook van gehad. Ze zijn nogsteeds in blakende gezondheid, dus maak je maar geen zorgen hoor. Ik denk trouwens dat het geen antibiotica is, maar iets anders. Op een ander geneesmiddel stond namelijk duidelijk dat het antibiotica was.

Tara

Hoi Mirjam-Moniek,

dan heb ik een ander flesje gezasept want ik heb nog eens gekeken en de ingrediënten staan er duidelijk niet op. En ik heb ze zien staan in de dierenwinkel laatst, ook zonder verpakking, dus alleen flesje :-/