Meldpunt moederloze eitjes/jongen

Gestart door •=Bonnie=•, 10 mei 2008, 10:01:45

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Ik had een idee...

Het komt regelmatig voor dat iemand een koppel op onbevruchte eitjes heeft of een nestje bevruchte eitjes waar niet op gebroed wordt e.c.t.

Snel kunnen handelen is dan belangrijk maar je moet maar net hopen dat iemand je melding in je dagboekje leest die er ook wat mee zou kunnen/willen.

Op het hondenforum heb je het meldpunt moederloze puppies. Hier kunnen eigenaren van teven met maar 1 pup of waarvan alle pupjes zijn overleden melden dat ze "tepels over hebben" en eigenaren van puppies waarvan de moeder is overleden kunnen zo een pleegmoeder vinden. Jaarlijks vinden er veel pups op deze manier een warm nest.

Misschien is dat hier ook een idee.

Denk aan bevruchte eitjes waar niet op gebroed wordt.
Bevruchte eitjes die je zelf niet hoeft omdat je dat koppel alleen als pleegkoppel gebruikt.
Jongen die niet gevoerd worden (hou hier rekening met mogelijke overdracht van ziektes!)
Jongen die aan de pap moeten maar waar je zelf eigenlijk geen tijd of ervaring voor hebt en een ander misschien wel groot wil brengen.

Alle vormen kunnen, in overleg met elkaar. Ik heb nu zelf bijvoorbeeld vijf bevruchte eitjes (wildkleur split opaline-lutino x opaline bronzefallow) die ik niet hoef omdat ik geelwang eitjes onder dat koppel kwijt moet. Ik hoef dus ook niets voor die 5 eitjes te hebben maar kan er misschien wel iemand een plezier mee doen. Maar als je een pleegkoppel voor je geelwang eitjes zoekt geef je die waarschijnlijk niet zo maar weg.

monica

Dit vind ik nu een heel goed idee Bonnie!
Ik hoop dat het en hoop onnodig leed voorkomt :D

monica

Zou overigens niet verkeerd zijn dat dit topic bovenaan blijft staan ;)
Hoe noem je dat een sticky ????

•=Bonnie=•

Ik denk dat Peter even moet bekijken of hij het ook wat vind en dan is inderdaad een stickie topic het beste. Maar onder welke rubriek... herplaatsing? Kweken? Spoed?  Misschien die laatste, want meestal zal er spoed bij zijn?

monica

Onder spoed, lijkt mij ook het meest voor de hand liggend :-\

*Esther*

10 mei 2008, 12:58:54 #5 Last Edit: 10 mei 2008, 16:45:50 by *Esther*
Goed idee, Bonnie. :D

trienke

Lijkt me ook erg handig ;)

Groetjes Trienke

Anke

Hoi Bonnie,
Ik vind het een heel goed idee!!!
Zo kunnen we elkaar veel beter en directer helpen :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Okay, blijkbaar vinden een boel mensen het een goed idee :)

Hopelijk vind Peter dat ook, ik kan er zelf ook wat voor opzetten via mijn site maar via dit forum is natuurlijk 100x effectiever en leuker.

Ik dacht zelf niet aan een nieuw stikkie topic maar aan een nieuwe rubriek, zoals bij de dagboeken.

Bijvoorbeeld onder de rubriek "Spoed". Dan kan je voor iedere oproep een topic aan maken anders krijg je allemaal reacties op je oproep en zie je door de bomen het bos niet meer als je een pleegadres zoekt of juist wilt aanbieden.


Mara

Hoi Bonnie

Ik vind het zelf een heel goed idee. Zal zelf misschien weinig kunnen betekenen voor anderen omdat ik zelf niet kweek maar ik vind het een heel goed initatief.

Mara

Lieke

Heel goed idee!  ;D

Groetjes, Lieke :)

Peter

Hoi Bonnie,

Het is een goed idee! Wat nu het beste idee om het topic te plaatsen weet ik nog niet. Of een sticky bij spoed of een subfora bij spoed of herplaatsing.

Groetjes,
Peter

•=Bonnie=•

Citaat van: Peter op 11 mei 2008, 21:15:24
Hoi Bonnie,

Het is een goed idee! Wat nu het beste idee om het topic te plaatsen weet ik nog niet. Of een sticky bij spoed of een subfora bij spoed of herplaatsing.

Groetjes,
Peter


Hoi Peter,

Leuk dat je het wat vind :)

Ik ken de opbouw van dit forum niet dus weet niet of je in "spoed" een rubriek zou kunnen maken waar je weer nieuwe topics onder kunt posten of dat zoiets alleen op "hoofdniveau" kan?

Herplaatsing kijken veel minder mensen, het meldpunt is ook eigenlijk geen herplaatsing want men kan per keer andere en eigen afspraken maken.
De opbouw van "herplaatsing" zou wel een goede zijn maar die zit op hoofdniveau en ik weet niet of je dat zou willen of dat dat dus mogelijk zou zijn binnen spoed.

Als het gewoon een stickie topic wordt krijg je dat mensen op je oproep gaan reageren en dan wordt het onoverzichtelijk.

Als het op hoofdniveau kan zou ik hem vrij bovenaan onder spoed plaatsen, niet in maar onder ;)

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Peter

Hoi Bonnie,

Ik kan een sub board aanmaken in een normaal board waardoor er dus een onder verdeling mogelijk is. We gaan eens wat proberen, binnenkort meer.

Groetjes,
Peter