28 maart 2024, 16:15:48

# Lieke's Valkjes #

Gestart door Lieke, 8 mei 2008, 15:27:38

« vorige - volgende »

Lieke

Hallo  :)

Ik ben Lieke en helemaal gek op valkparkieten  ;D Zelf heb ik er 10 waarvan er 2 binnen zitten en tam zijn. Met de 8 anderen kweek ik in een buitenvoliere.

In 2004 begon het met Truffelke, een witmasker mannetje die met de hand gevoerd is omdat de ouders de jongen niet goed verzorgde:


In 2005 kreeg ik Bouke, een gepareld popje. Eigenlijk was het de bedoeling dat Truffelke en Bouke een koppeltje zouden gaan vormen, maar ze vinden elkaar niet leuk  ::)


Na de verhuizing kreeg ik van mijn ouders een buitenvoliere  :D. Natuurlijk wou ik het liefst met valkparkieten gaan kweken. Dus al gauw kwam Suki, een gepareld witmasker popje van 2006. Suki is ik hou van je in het Japans.


Daarna kwam Kawai, een cinnamon bonte witmasker die perfect een auto-alarm kan nadoen  ;D. Al gauw klikte het met Suki en nu zijn ze echt onafscheidelijk  :) Kawai is (iets in de trant van) lief in het Japans.


Kort daarna kwam Phoebe, een heel mooi lutino popje, ik heb geen idee hoe oud ze is.


Daarna vond ik in de dierenwinkel een 'geelwang' popje, Sterre, maar in de winter is haar wangvlekje helemaal oranje geworden. Sterre is van 2007.


Kyshoe (Japans voor kus), een albino popje, heb ik ook in een dierenwinkel gekocht.


Samen met Kyshoe kwam ook Itamu, een witmasker mannetje.


Deze lente heb ik ook Yukai gekocht, een bont witmasker mannetje. Yukai is Japans voor vreugde, hij fluit de hele dag door om indruk te maken op Kyshoe  ;D


en daarna kwam Akari. Ik heb geen idee of het een man of een popje is. Akari is glinsterende sneeuw in het Japans.



Op dit moment hebben Suki & Kawai 2 bevruchte eitjes van Itamu & Phoebe. Ik heb ze overgelegd omdat ze heel slordig waren met de eitjes en 2 bevruchte al kapot gesprongen hadden. Je kunt al niet meer met een schouwlampje 'door' het eitje heenkijken, dus waarschijnlijk zullen ze binnenkort geboren worden !!  :D

Itamu is ook vreemdgegaan met Kyshoe en zij heeft gister pas haar 2de eitje gelegd, dus wie weet zijn er daar ook van bevrucht !  :)

ik zal jullie op de hoogte houden wanneer de jongen geboren worden !!  ;D
Groetjes, Lieke

ManjaV

Hoi Lieke,

Leuk dat je ook een dagboekje gaat bijhouden. :D
Wat heb je prachtige valkjes zeg. En binnenkort dus kleintjes!
Heel spannend...

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Dierenfreackske

Hoi  Wat leuk zeg ....ik heb ook 2 binnen valkjes die tam zijn ...en vanaf nu een buitenvoiliere met tot nu toe 4 valkjes in ....maar er komen er nog bij ....zondag komen er 5 bij daarbuiten , hihi !  ;D ;D....en ik ben ook al verslaafd net als velen hier op het forum  ;D ;D ;D



*Esther*

Hoi Lieke,

Gezellig!
Ik heb ook al even op je site gespiekt! :D

gr Esther

Lieke

@Manja: dankjewel  :D

@Dierenfreackske: ja leuk he! ;D vind het zelf ook altijd geweldig als er nieuwe valkjes bijkomen.  ;D




Slecht nieuws: ben net even in de voliere wezen kijken en een van de eitjes van Kishoe is kapot gebeten.. heb het weggehaald. Jammer  :(

Goed nieuws: bij de kwartels ligt er wel weer een eitje bij :)

Lieke

ik verdenk Phoebe ervan die eitjes kapot te hebben gepikt.. die zat namelijk in het blok van Kyshoe. Vorig jaar deed een andere valkparkiet dat ook al bij Kawai & Suki... hebben jullie daar ook last van?  :-\

Anja

Hoi Lieke,

Leuk dat je een boekje bent begonnen. Je hebt prachtige valkjes zeg. De Japanse namen vind ik ook erg mooi.

Kan het zijn dat Phoebe kalk tekort heeft en daarom de eitjes kapot pikt. Eet ze de eitjes ook op?

Groetjes Anja

Lieke

@Anja: de schaal eet ze niet op, de binnenkant weet ik niet..




Onze labrador, Rico, had het heel erg warm gister, dus de oude zandbak met water vol laten lopen en Rico losgelaten..  8)













Dierenfreackske

Hoi Lieke ,  haha  ..wat een watergek , ...maarja met water spelen met de hond is dan ook leuk voor de hond he ! Mijn hond is er gek op ! Wat sneu dat de eitjes van Kyshoe kapot zijn , ach ....hopelijk waren ze nog niet bevrucht ?  Niet leuk als je dit ziet he !
Geniet maar van het mooie weer he ! Ik ook hoor ! Grtjs Ann



Lieke

Nouja er is er maar eentje kapot, heb nu nieuwe sepiaschelpen opgehangen dus als ze kalk tekort hebben...  ;) Dit is Kyshoe haar eerste nestje maar ze broed niet heel erg goed, maarja dat was vorig jaar ook met Phoebe. Misschien dat ze het volgende ronde of anders volgend jaar beter doet  ;)

Dierenfreackske

Ja , ze moeten het ook nog leren he ! De volgende keer gaat het meestal beter hoor ! Grtjs Ann



katje

hallo
nu heb ik hier een vraagje over waar broeien jullie
die ander eitjes dan uit als je ze weg neemt
in een droogbroeikast of een natbroeikast
het is misschien een stomme vraag
groetjes van katje

Lieke

het zou niet slim zijn om valkparkieteneitjes in een broedkast uit te laten broeden want de jongen moeten gevoerd worden door de ouders  ;)

Dierenfreackske

Hoi ...hihi ...dat denk ik ook ! , grtjs Ann ;)



Lieke

Pfoe dat zou me een werk zijn als die jongen geboren waren..  ::) ;)