19 april 2024, 22:05:43

Welkom Coco

Gestart door runenesther333, 8 maart 2008, 10:55:57

« vorige - volgende »

runenesther333

Hoi hoi,

Hey Karin....ik vindt zelf ook wel dat ik ene leuk kindje heb....maar ja ik ben dan ook haar mama hahahahaha ;D
Zou wat zijn als ik haar niet leuk vond. Maar goed Coco is nu ook een beetje mijn  kindje en ik merk aan hem dat hij heel erg naar ons toe trekt omdat hij een maatje moet missen. Tuurlijk is het leuk dat hij contact zoek(lichamelijk)zoals dicht bij mijn hand zitten en eigenlijk wel willen kroelen maa rniet durven gaat me echt aan mijn hart!!
Vandaar dat we er nu even vaart achter zetten met een vriendje. We gaan morgen naar Den Haag daar hebben we een Lutinotje van een paar weekjes net zelfstandig en al aardig handtam gevonden dus ff kijken of het wat wordt zo niet hebben we hier vlakbij in nieuwerkerk ad ijssel ook nog Lutino's op het oog dus gaat zeker wel lukken op korte termijn ;D ;D.

Maar goed weer ff over Coco....vandaag heb ik hem weer besproeid en .....hij vond het eindelijk lekker.......voorheen wilde hij het niet...wilde ook geen badje ofzo helemaal niets maar hij poetste zichzelf wel.
Dus vandaag weer geprobeert en hij vond het geweldig!!! Helemaal met z'n vleugels wijd boven op z'n kooi lekker met de plantenspuit besproeid worden. Hij ging gelijk lekker poetsten en was daarna zo moe dat z'n snaveltje tussen z'n veertjes verdween om een tukkie te doen de scheet!
Dus weer een obstakel overwonnen....echt hij is zo stoer. Ik ben ook zo benieuwd hoe hij gaat reageren op een nieuw valkje!!

Nog ff leuk om te vermelden........mijn man heeft een aantal dagen vrij genomen!!! Voor de valkjes!!!
Hij werkt in de haven(rotterdam hé) en dus onregelmatige diensten maar was eigenlijk een beetje beledigd dat het dan  net lastig uitkwam met z'n diensten dat hij maar vrij genomen heeft om zich lekker met de valkjes bezig te houden hahaha lachen hé.
Ze worden hier overspoeld met aandacht!

Maar goed weer een heel verhaal verder. Ik probeer morgen of anders zondag ff foto's te nemen van onze nieuwe aanwinst....Tika!  Dus dan wordt het Coco en Tika.........
Wordt vervolgd......

Kaatje

Hoi Esther ...

Echt heel erg spannend dus morgen  :D En goh Nieuwerkerk a/d IJssel is dus ook vlak bij mij  ;D Wat leuk dat je man een paar dagen heeft vrij genomen voor de valkjes en hihi ... mijn man laad heel vaak in de haven want hij is internationaal vrachtwagenchauffeur, dus je man moet mijn man zijn firma dan ook kennen  ;)

Owhh en dat komt me dus ook bekend voor, ... tegenwoordig is het niet meer als hij belt, van hoe is het met jou, maar als eerste hoe is het met Paco en de meiden !? In het weekend is hij ook niet bij ze weg te slaan !!

Fijn dat Coco zo heerlijk vooruit gaat, en lekker dat hij nu geniet van het sproeien !! Ook ben ik benieuwd naar het boompje wat komtmaar ik wwet haast zeker dat dat een succes zal gaan worden !!

En ja, foto's daar zijn we gek op hoor ... dus erg leuk weer !

Groetjes, Karin


Dierenfreackske

Heykes ...wat een leuke en lieve foto's zeg ! En wat geniet het meisje er ook van he van Coco ! Grtjs Ann



runenesther333

Hoi hoi,

Nouhet Lutino valkje is een drama geworden....... :(

We gingen naar Den Haag om Tika... op te halen. We kwamen bij een mevrouw die behoorlijk wat vogels had zitten.
Nou na ff snel gekeken te hebben werd het valkje dus gepakt en in ons reismandje gezet.  Ze at wel zelfstanidg maar kon nog niet op een stokje zitten vertelde die mevrouw....wij hebben nog niet zoveel ervaring met valkjes dus dachten we nou komt wel goed.
Onderweg vond ik wel dat het valkje haar/zijn evenwin=gt niet goed kon houden en duvelde iedere keer om  om dan weer met d'r vleuges omhoog te komen. Nou ja Jong en niet gewend aan auto rijden dacht ik nog arme schat.
Thuis gekomen haar(ff voor het gemak) in de kooi gezet en daar zat ze dan..........na ongeveer een uurtje kwam er wat leven in en probeerde ze dus de kooi te verkennen maar viel iedere keer om. Wij kijken van wat raar maar goed laat maar ff bijkomen. Na verlop van tijd hipte ze op 1 pootje op het touw en hipte dus trapsgewijs naar boven en ging op een stokje??? zitten. En toen zagen we dus dat er iets niet klopte.

Haar rechter pootje klemde mooi om het stokje heen maar het andere pootje was raar!! Haar tenen stonden recht voouit en ze kon op het pootje niet steunen.

Echt haar voor en achtertenen stonden rechtvooruit alsof ze op een vlakke grond stond en ze had er duidelijk pijn aan omdat ze er niet op kon steunen. Maar wonder boven wonder ging ze wel eten en drinken. Coco vond haar maar raar en dacht ja ik blijf lekker uit de buurt.

Nou ik hier op het forum bij spoed een berichtje geplaatst...iedereen bedankt voor de snelle reactie!!!!!! toppie!!!  Maar heb dus ook de dierenarts gebeld...deze had nietzoveel ervaring met vogels en wist eigenlijk niet goed wat hij met het verhaal aanmoest en adviseerde me net al hier op het forum om de kweker toch maar te bellen.

Nou dat gedaan en deze deed helemaal niet moeilijk. Kom maar terug zei ze maar goed we wonen in Rotjeknor en de kwker was in Den Haag dus hadden we zoiets van ff alles laten bekoellen en morgen gaan we met haar terug.
Ik nog stille hoop dat het iets simpels was en dat de kweker het misschien wel op kon lossen. Maar goed gisteravond ging het dus nog meer mis want het valkje viel.....denk dat ze ergens van schrok....van d'r stokje en raakte in paniek....fladderen door de kooi Coco ook gelijk helemaal van slag!! En prompt op d'r neusje een wondje...... :censuur :censuur. Oh man ik kon wel janken echt waar. Maar goed we zijn vanochtend teruggegaan en de kweker kon er eigenlijk niets mee omdat het valkje behoorlijk in paniek was toen ze weer gepakt werd. Ik mocht wel een andere uitzoeken hoor maar ik wil nu ff alles laten bezinken en even bijkomen van alles. Ik kreeg zonder problemen mijn geld terug en een ja sorry jammer. Nou ja goed het is niet anders en ik baal echt wel hoor. Coco zat vanochtend nl lekker bij haar op de grond en ze konden het echt goed vinden samen.....dat maakt het helemaal zo triest. Heeft Coco een maatje moet ze weer weg. OM van onze dochter nog mar te zwijgen want die snapt er helemaal niets meer van...........en is dus verdrietig maar ook erg medelevend naar Coco toe. Ach lieve Coco is je vriendje nu weg, ach arme schattie, komt wel goed hoor ik ben toch ook je vriendje???......staat ze dan 3 jaar oud. Je hart breekt!!!

Maar goed ik ga nu bijkomen en als we er aan toe zijn weer verder zoeken!!

Groetjes Esther

Ps Karin, Nieuwerkerk ligt hier bij mij ook om de hoek!!!
Lekker dichtbij......dus wie weet kunnen we daar over een paar daagjes misschien wel op af maar eerst bijkomen.

runenesther333

Hoi hoi,
Nou we hebben een hoop te vertellen!!
Coco heeft op mijn hand gierst zitten eten!!
Het is echt zo'n schatje en ook heel rustig hebben we al begrepen maar daar kom ik zo nog op terug!
We hadden eerst sier messen(niet scherp) aan de muur hangen en Coco vond dat dus een lekker plekje om op te zitten maar wij vonden dat dus een beetje gevaarlijk.
Nu had ik in een grijs verleden een soort sierstenen voor aan de muur gekocht voor mijn drakenbeeldjes.
Nu hebben we die dus op de plek van de messen gehangen en ja hoor Coco vindt het een groot succes!
Er zijn meerdere kleine plateau's waar hij op kan zitten en het is gelijk een zeer tevreden valkje(foto's volgen nog)

Maar goed ik had dus toch maar in Nieuwerkerk een valkje gereserveerd dat over een paar weken weg mocht. Maar mijn man reageerde zo raar toen ik het vertelde.........Ik dacht van nou willen we een tweede en dan zeg je ineens van ja zullen we toch nog ff wachten???!!

Gister "moest" hij ineens ff weg hij had een telefoontje gekregen van iemand van zijn werk een kennis die had problemen met de PC. Ik nog boos want het was roch etenstijd maar hij was zo terug zei hij.........
Nou na een uurtje ofzo kwam hij idd thuis ....met een cinnamon geparelde vlak!!! Nou ik was helemaal verbaasd!!

Hij vond het zo rot dat het Lutoino valkje van zeterdag niets was geworden dat hij toch(hoe weet ik niet precies komt ik nog wel achter) een ander valkje had gevonden.

Nou ik ben dus super blij voor Coco!! Toch een maatje erbij.
Alleen Tika is dus een heeeeeeel ander soort valkje.
Coco bleef de eerst dagen rustig beneden en stampte wel wat maar was echt rustig!
Tika is een wildebras die heeft eerst een uurtje op de grond gezeten en is toen gaan klimmen, en een beetje fladderen. Na 2 uur de kooi al ontdekken en na 3 uur had Tika Coco al van z'n favo plekje verdreven!! Het is echt een ondernemende en vooral ondeugende valk! Hij is zelfs al ontsnapt dus hebben we de kooi Tika proof moeten maken! En Coco ja die kijkt wat fluit wat en lijkt gewoon alsof het hem niets doet.
Coco gaat lekker en vooral z'n rustige gangetje. Mijn lieve kleine bink!!


Maar ja nu moet ik dus die mevrouw uit Nieuwerkerk afgaan zeggen....balen maar ja 3 valkjes wordt dan ook weer zo veel ineens........
Wordt weer vervolgd
Groetjes Esther


runenesther333

1 april 2008, 10:17:47 #35 Last Edit: 1 april 2008, 16:05:23 by runenesther333
Hier wat foto's....en de boom is binnen!
Tika


Nog een keertje Tika mooi vogeltje hé


Coco op z'n boompje



Coco netjes aan de eettafel....net opgevoede valk hé


En op z'n steen.




Het is een lekker plekje voor Coco........
Alleen nu Coco buiten is wil hij/zij graag nar binnen terug naar Tika en Tika wil erg graag naar buiten.
Dat er zo'n verschil in karakter is ongelofelijk!

Groetjes Esther

runenesther333

Meer foto's van het boompje staan bij huisvesting Zoo Med habba tree. en de afmetingen zijn 25 hoog en 45 cm breed van tak tot tak.

Groejtes ES

*~Jeanine~*

Hoi Es,

Wat een prachtige valkjes heb je.

Jammer dat het met het ene lutinootje zo is afgelopen.
En wel superlief dat je man een andere Tika is gaan halen.
Ik weet er alles van om in het geheim valkjes aan te schaffen :D ;)
De foto's zijn prachtig.
Ik ga proberen om je boekje te volgen :)

runenesther333

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties leuk!!
Tja er is weer veel gebeurd.
Coco eet nu goed uit mijn hand gierst dus we zijn echt op de goede weg en hij is helemaal weg van Tika. Hij beschermd haar(op zijn manier dan)dan ook echt.
Tja en Tika is een verhaal apart!! Het is echt ene bijdehande donder om zo maar te zeggen. Ze is dus al een keertje ontsnapt en wij hebben dus echt de kooi moeten barricaderen.
En......Ze/hij stapt op het stokje om zich vervolgens op de kooi te laten zetten????!!!! Ja ze heeft een paar keer Coco zo naar buiten zien gaan en dacht volgens mij dat wil ik ook en zowaar mijn man probeerde het en ja hoor op het stokje.
Ze heeft zelfs al een aantal keer op het stokje bij ons op de bank gezeten.

Maar het is een ondernemende donder hoor en een kleine trukendoos!! Wat die allemaal uitvreet....ze is gewoon heel anders dan Coco. Coco is de goedsul en die heeft z'n vaste plekje en vindt alles prima. EnTika gaat echt op onderzoek uit hoe voelt dit hoe smaakt dat als ik nu op mijn kop gaat hangen wat gebeurt er dan....Ik zei al tegen mijn man volgens mij is haar mama vreemd geweest met een vleermuis want ze hang echt vaak op d'r kop.
Klimmen kan ze ook al lekker en stort zich soms zo zonder pardon in de kooi naar beneden want naar beneden klimmen is schijnbaar zonde van d'r tijd!!
Ik heb in de afgelopen week echt heel veel gelachen om die mafketel.....en Coco die vindt alles best als ze maar niet op z'n favo plekje gaat zitten en niet te lastig is bij de etensbak...de goedsul!!

Nou ga weer ff bij ze kijken
Groetjes Es

Kaatje

Hoi Esther,

Ik had even wat bij te lezen hoor ! Wat jammer zeg van het lutino valkje Tika, en natuurlijk heel erg verdrietig voor je dochtertje van 3 en voor Coco, maar natuurlijk ook voor jullie.

Wel heel fair van de kweker om je geld terug te geven en jullie een nieuw valkje aan te bieden, maar ik kan me voorstellen dat je zoiets dan ook even wilt laten bezinken.

Wat heerlijk om te lezen dat Coco zo'n schatje is, en hij ziet er ook echt heel lief uit ! Ik heb erg moeten lachen om de verrassing van je man. Hij "moest even" weg en hij komt terug met een cinnamon gepareld valkje  :D

Stoere mannen met een heel klein hartje dus, zowel in de haven als in het transport  :D

Ook lees ik dat het een heerlijk ondernemend valkje is en arme Coco inmiddels van zijn plaats is verdreven, maar als ze het samen goed kunnen vinden op deze manier dan is er eigenlijk niks aan de hand.

Heerlijk ook hè die verschillende karaktertjes bij valkjes  :D

De boom is echt gaaf en de plateau ook, leuk dat Coco daar zoveel plezier aan beleeft, geweldig toch !? Hele leuke foto's hoor van Coco op het boompje en van Coco op het plateau, leuk is dat dan om te zien als ze er dan ook nog eens gretig gebruik van maken, echt een schot in de roos dus !

Wat ik dus ook heel aandoenlijk vind om te lezen is, dat Coco en Tika het nu al heel goed met elkaar kunnen vinden en hij haar dan ook echt beschermd !

Kijk maar uit met je kleine Houdini want daar ga je nog heel wat mee beleven als ik het allemaal zo eens lees  ;D

Nog ontzettend veel plezier met Coco en Tika en blijf maar lekker kijken, ... dat doe ik ook nog steeds en wat dat betreft zitten ze ook nog eens lekker dichtbij ... prachtig uitzicht dus !!

Fijne zondag !

Groetjes, Karin


runenesther333

Haidiehai,
Zo het is mooi weer dus benik veel met uk op stap en de tijd dat we thuis zijn is voor Coco en Tika.
Het gaat super goed...Tika heeft ook al een paar keer op de hand gezeten om gierst te eten dus het gaat super goed.
Alleen Coco is dwars ::) Zeker aan het puberen want mener/of mevrouw wil niet meer op het stokje de kooi uit maar zelf de kooi uit vliegen!!! Eigewijze droldrie.
En als hij er dan eenmaal uit is dan gaat hij lekker poetsen beetje chillen gewoon lekker bol zitten en vooral hard knarsen.
Tika houdt ook wel van een beetje relaxen buiten de kooi...hahahah hangvalken weer eens wat anders dan hang jongeren of hangbejaarden. Alhoewel wij hier meer last hebben van hangbejaarden dan van jongeren hahaha.
Maar goed waar was ik oja Tika wil ook nog wel eens op onderzoek uit vooral het kan ik het eten of slopen is haar of zijn motto.
Alles wordt geproft en eventueel al lichtjes gesloopt.
Coco doet wel een beetje mee(meelopertje ;D) maar houdt het vaak al snel voor gezien en gaat dan weer lekker relaxen.

Vandaag vreselijk gelachen....Coco wil gekrauwd(heet dat zo) worden maar Tika ook zitten ze dus met de kopjes naar beneden tegenelkaar aan zo van doe jij dat nou nee nee doe jij dat maar. echt lachen alsof ze elkaar een kopstootje geven.
Maar goed ze kunnen het echt prima vinden en als Tika eerder de kooi uit is dan Coco bleeeert hij de hele boel bij elkaar. Maffe vogel.

Nou ga weer van het weer genieten.
Groetjes ESther

Kaatje

Hoi Esther,

Hoe is het met Coco en met Tika !? Volgens mij ben je nu echt van het heerlijke weer aan het genieten en dat blijft nog wel even zo de komende dagen  :D

Maakt Coco nog steeds gebruik van zijn boom !?

Groetjes, Karin

runenesther333

Hoi hoi,

Het is heerlijk weer dus we zijn idd veel buiten....;-))
Coco en Tika  trouwens ook. Ze vinden het heerlijk om met kooi en al buiten te staan. Lekker ff luchten. Ik werk nu sinds kort 2 ochtendjes dus dan zitten ze 3 uurtjes binnen. Maar zodra we thuis zijn dan gaan ze naar buiten. Tika is echt een ondernemende donder en ze loopt ook erg veel op de grond.
En wedstrijdje vliegen is hier ook favouriet. Alles wordt onderzocht en geproefd. De boom is een groot succes. Hij staat op een dienblad van Xenos op de salontafel. Daar zet ik dan iedere dag een schoteltje eivoer neer(coco is nu ook in de rui) En dat vinden ze geweldig........zo af en toe een lekkere snoepstaaf erbij en ze zijn echt uren zoet!!
Tika is heel tam maar komt nog niet uitzichzelf bij je zitten tenzei je wat te knabbelen hebt en Coco is wat terughoudender maar met geduld komt hij ook wel hoor het is al een eind bijgetrokken sinds Tika er is. Ja het is echt onwijs gezellig zo. Tika fluit al wat deuntjes maar de bouwvakkersfluit is allerlei varianten vind ze hetleuks.
Alleen Coco de schreeuwd regelmatig....fluiten zit niet echt in z'n pakketje hahahaha. Vooral als hij Tika kwijt is dan kan hij echt bleren tot ze antwoord geeft. Maar hetis echt giga leuk hoor en ik geniet met volle teugen........
Groetjes Esther