24 april 2024, 00:43:19

nachthok voor valkparkietjes?

Gestart door foeke-s, 30 april 2008, 11:06:51

« vorige - volgende »

foeke-s

30 april 2008, 11:06:51 Last Edit: 30 april 2008, 17:13:56 by foeke-s
Hallo mijn vraag is hoe groot moet mijn nachthok ziijn voor mijn twee valken die in voliere wil doen en er zitten 5 kanarie bij.

groetjes foeke en zn valkjes

Rianne

Ik heb zelf geen nachthok, geen plaats voor.
Er zijn maar weinig valkjes die gebruik maken van het nachthok, als ik zo eens lees hier. :)
Voor je kanaries is het misschien wel anders. 1 x 1 x 1 zal toch wel genoeg zijn?

foeke-s

o oke ik heb er net eentje gemaakt van 140h,60breed,60diep

groetjes foeke en zn valkjes

Rube

Mijn oma jaagde haar kippen de eerste dagen in hun nachthok.Dit heb ik ook met de valkjes gedaan,levert 2 avonden stres op maar daarna slapen ze wel in hun nachthok.Je moet dit doen als ze juist beginne met slapen.Ik vind het toch een groot voordeel als ze in hun nachthok slapen beter beschermd tegen weer en wind maar ook tegen rovers zoals katten en roofvogels.

Grj Ruben

Dierenfreackske

Hoi , ik vind het ook een goed idee dat ze in een nachthok kunnen slapen als ze er tenminste gebruik willen van maken he ! En als je er plaats voor hebt natuurlijk ! Grtjs Ann



Mara

Hoi

Ik heb twee nachthokken maar die gebruiken ze hier niet. Ga ze ook niet dwingen om binnen te slapen. Verder moet je natuurlijk zorgen dat je valkjes beschut zitten. Heb hier de voliere goed dichtgemaakt tegen wind en regen.

Mara

Bert_85

Ik voeder in het nachthok, dus ze zitten er elke dag in.
In de winter als het sterk vriest, slapen ze er ook in, anders niet.
Een nachthok is niet per se nodig,
als je maar ziet dat de vogels de kans hebben uit de regen
en vooral de wind te zitten.

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Lieke

Al mijn valkparkieten slapen altijd in het binnenhok, hebben ze vanaf dag 1 gedaan  :)

Groetjes, Lieke