29 maart 2024, 11:07:34

voeding geven

Gestart door ilonaray, 5 mei 2008, 12:18:36

« vorige - volgende »

Kimm

hoi,

ach wat triest. ik wil je heel veel sterkte wensen met het verlies van lieve mara.
rust zacht lieve mara. :'(  :'(  :'(

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Laura

hoi hoi,

wat sneu voor jullie

sterkte vanaf deze kant

groetjes laura
....................................

ilonaray

hoi

dank je wel voor jullie steun betuigingen :-* , mis haar wel.

misschien toch heel snel maar we gaan vanavond voor een nieuwe valkparkiet kijken en deze is rond de 8 weken en een lutino ben heel benieuwd.

groetjes ilona
C:\Documents and Settings\tholenn\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Afbeelding264677

Kimm

hoi ilona,

mag ik vragen waar je nu gaat kijken?

let goed op he, hoe het valkje er uitziet en op de neusdopjes of alles schoon is. ook kijken onder zijn staart of alles er schoon uitziet. ik snap het zeker dat je naar een nieuw valkje gaat kijken. ik ben dan ook erg benieuwd!!! :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

trouwens je kan er nu ook 2 tegelijk nemen. is wel leuk voor ze. ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerda

Hoi Ilona,

Veel sterkte,

Ik hoop dat jullie nieuwe lutino het verdriet een beetje verzacht. Het is geen Mara, maar wel een nieuw vriendje wat jullie veel plezier kan geven.

Je snapt denk ik wel wat ik van kwekers vind zoals de kweker van Mara! Onverantwoord!
Jij hebt absoluut je best gedaan. Maar het is zo verdrietig om dit soort dingen mee te maken en het had niet gehoeven.

Wat betreft tam worden door pappen, dat is een fabel. Tam wordt een valkje door aandacht, zorg en liefde.
Helaas gebruiken (foute) kwekers vaak het argument van tam worden om onervaren toekomstige valkjes eigenaren over de streep te trekken. Zo zijn ze hun valkje al op jonge leeftijd kwijt, lopen minder risico, hebben hun geld binnen en meestal laten ze hun kweekparen meteen weer een nieuwe ronde draaien!

Hier op het forum hebben verschillende kwekers een dagboek. Dan kun je de jonkies ook volgen. En je weet ook hoe er met ze wordt omgegaan.

Wat wordt de naam van jullie lutinootje?

Let op de lengte van de staart, de 2 middelste staartveren moeten echt een flink stuk uitsteken vergeleken met de andere staartveren die links en rechts van deze twee zitten. Is het staartje nog kort, dan is het geen valkje van 8 weken.

Liefs, Gerda  

ilonaray

hoii

ja ik ga dit keer heel goed opletten,maar deze man had er wel verstand van. ik weet nu ook waar ik op moet letten,dus dat komt wel goed;)

ik ga eerst nog geen 2 doen moeten eerst een grotere kooi hebben daarvoor, en als het goed gaat met deze en het bevalt ons goed dan komt er vast wel een tweede.:)
C:\Documents and Settings\tholenn\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Afbeelding264677

ilonaray

dank je wel gerda voor de info zal er zeker iets mee doen.

mara was ook wel erg ziek gisteren zag ik al dat poepgaatje wat opgezwollen en ze had zwarte poep wat erg stonk,misschien is het ook maar beter zo voor haar :'(

en voor de kweker van mara tis een waardeloos iemand om een valkje mee te geven (die nog pap moet hebben) aan onervaren mensen, daarom heb ik ook meteen tegen deze kweker gezegd dat ik geen vogel wil hebben wat bij gevoerd moet worden,wel zo jong mogelijk en die zelfstandig kan eten.

we weten nog niet zeker of het een lutino word mijn man vind ze niet zo geweldig ik zelf vind ze wel mooi om te zien,maar de kweker had heel veel jonge vogels van verschillende mutaties dus we zullen zien wat het word. zodra hij/zij bij ons is zal ik een foto er op zetten zodat jullie ook kunnen mee genieten
C:\Documents and Settings\tholenn\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Afbeelding264677

ilonaray

nog ff een vraagje

waar kan ik de kooi het beste mee ontsmetten?
is dettol ook goed?
C:\Documents and Settings\tholenn\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Afbeelding264677

trienke

Hoi

Heel veel sterkte met het verlies van Mara.

Je kan inderdaad de kooi ontsmetten met dettol.

Groetjes Trienke

Lin

Ach veel sterkte.. Zwarte ontlasting is inderdaad niet goed en dan weet je inderdaad al hoe het gaat. Succes met je volgende valkje. En als je nog twijfelt stel dan je vraag wel he? Ook gewoon afzeggen als je het niet vertrouwt.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ilonaray

hoi hoi,

nou het is toch een witmasker geworden deze is 7 weken oud,het is een mannetje, we noemen hem ook mara omdat de naam mara voor ons een speciale betekenis heeft.hier nog een foto van onze nieuwe aanwinst:)
C:\Documents and Settings\tholenn\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Afbeelding264677

Kimm

wauw, wat mooi!!!
gefeliciteerd en ik hoop dat dit allemaal goed gaat!
begin je nog een dagboekje?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

ilonaray

dank je wel vind hem zelf ook heel mooi,

als het met deze goed gaat begin ik wel een dagboekje!

groetjes ilona
C:\Documents and Settings\tholenn\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Afbeelding264677

Lin

Gaat alles goed? Of he je al een dagboek?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)