18 juni 2025, 01:24:28

Mijn valkjes 2009

Gestart door Saar, 5 mei 2008, 00:24:10

« vorige - volgende »

*~Jeanine~*

Hoi Saar,

Nou het een volgt het ander bij je op.
Wat erg zeg.

Gelukkig lijkt de pijn nu voorbij te zijn.

Sterkte met je dappere dame.  :-*

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kaatje

Hoi Saar,

Ik ben benieuwd of je kanariepopje de nacht goed doorgekomen is. Ach gut, heb echt te doen met haar, ik hoop dat ze nog een fijn leven kan blijven behouden !

Sterkte vandaag !

Saar

Bedankt voor de sterkte wensen!
Het popje is de nacht goed doorgekomen.
Bijt weer lekker van zich af.... Ik heb eens logisch nagedacht...
Als ik met haar naar de dierenarts ga, dan word ze of ingeslapen, of ze moet onder narcose. Dat zal beide waarschijnlijk dodelijk zijn.

Maar wat zou er in de natuur gebeuren ( mits ze niet gepakt word door een roofdier )... Dan sterft het pootje af. Het pootje zal mooi genezen en het zal er dan uiteindelijk afvallen. Ze heeft verder geen pijn meer, eerder zit dat dode gedeelte ontiegelijk in de weg :-\ Ze eet en drinkt en begint weer te pieten als je tegen haar praat. Mijn gevoel zegt dat ik het haar zo comfortabel mogelijk moet maken... Is niet ideaal, maar ik denk dat dit de beste overlevingskansen zijn voor haar :-\ Ik heb namelijk het gevoel dat ze dit ook wel weer overleefd.. Aangezien ze weer bijna zichzelf is ondanks dat pootje... Vandaag nog maar even verder brainstormen :-\

♥Debby♥

Jij ziet hoe ze zich houdt Saar.. jij kent haar.. volg je gevoel!

in ieder geval succes vandaag!

wat gezellig dat Lynette op de koffie komt..  veel plezier!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*~Jeanine~*

Hoi Saar,

Ik sluit me helemaal bij Debby aan  ;) .

Saar

Dank jullie wel meiden :-*

Alleen ik heb weer slecht nieuws :'(
Ik vond de moeder van Baby net dood op de grond :-\
Zoals ze er bij lag vermoed ik een hartaanval... Heb ik weer :-\

♥Debby♥

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Kimm

:o  :o  :o  :o jeetje zeg! wat is dat toch? triest hoor voor je. bah het gaat maar door. verdrietig en rot dat je dit steeds moet aantreffen :'(

liefs kim

Caroline

Hoi hoi, ik hen een aantal jaar geleden dezelfde ervaring gehad, een open breukje van een pootje van een nachtegaaltje. Ben er wel mee naar de DA geweest.

Zo'n beestje gaat echt kapot van de pijn, elke beweging/ aanraking.

Niks geen narcose, niks inslapen, de DA heeft gewoon met een tangetje het loshangende gedeelte van het pootje afgeknipt en het meteen dicht geschroeid met een soldeerbout.

Om infectie tegen te gaan kreeg hij een ab via een injectie.

Het beestje heeft nog jaartje zo geleefd.

Mijn tip, laat haar niet langer lijden en ga er even mee naar een da of draai haar anders haar nekkie om.  :o :o

Dit zo laten is niet dierwaardig.  :'( :'(

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

nekkie omdraaien :o  :o  :o
ik weet dat je het goed bedoeld caroline en ik snap je punt maar ik krijg hier rillingen van... brrrrrrrrrrr

liefs kim

lynette

Hey Saar

Ik ben thuis.
Het was erg leuk om jou en je valkjes te ontmoeten. De kinders zitten al in hun kooitje. Beetje verbaast om zich heen te kijken.

Gelukkig geen last van de file en heb de sluiproute langs het kanaal genomen.

Ik ga zo foto's van ze maken  ;D

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Saar

Hoi kwebbeltante ;),
Fijn dat je snel bent thuisgekomen :D
Wat vind je vriend van e 3 ;D valkjes?
En t was heel erg gezellig! Moeten we vaker doen :D

Hoi Caroline,
Ik heb net een assistent van Feld aan de telefoon gehad, en die zei dus hetzelfde als dat ik eerder in een bericht had gepost..
Omdat het niet meer bloed, zal de pijn al een heel stuk minder tot nihil zijn. Als ik nu aan het pootje zou gaan rommelen, en het gaat weer bloeden dan zijn we verder van huis. Dat doet meer kwaad dan goeds. Hij raadde dus aan om het beestje zo veel mogelijk met rust te laten en in een schone omgeving te plaatsen. Daar zit ze al, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken. Met een week of 2 zal het pootje er uit zichzelf afvallen. Wel raadde hij me aan om baytrill te geven, voor het geval dat er toch een infectie om het hoekje kijkt... dus ik ga morgen naar de dierenklinieken in Vianen bellen om te kijken of ze het ergens op voorraad hebben. Zo niet dan bel ik Feld op of ze het diezelfde dag nog kunnen posten.. Niet iedereen zal er zo over denken, maar rust is (naar mijn mening) voor haar het beste medicijn.

Het pootje amputeren was ook wel een optie, maar dat zou haar alleen maar MEER pijn bezorgen... Dus dan ga ik liever voor de andere optie :-\.  Toch bedankt voor het meedenken hoor :-*
Groetjes Saar :-*

Caroline

Citaat van: Kimm op  2 oktober 2008, 18:04:18
nekkie omdraaien :o  :o  :o
ik weet dat je het goed bedoeld caroline en ik snap je punt maar ik krijg hier rillingen van... brrrrrrrrrrr

liefs kim

Figuurlijk.  ;)

Maar inderdaad, in mijn ogen, een vogeltje waar een pootje al zover geamputeerd is dat het nog bengelt aan een pees, is zo beter af dan met onmenslijke pijn.

Totale amputatie en dichtschroeien is kort en hevig pijn maar voor enkele sec. dit is beter dan enkele dagen.

Maar nogmaals .... dit is mijn mening.  ;)

Ik respecteer ieder zijn keuze.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.