28 maart 2024, 19:19:38

1 valkje en 1 grasje

Gestart door Vyrain, 4 mei 2008, 14:22:50

« vorige - volgende »

Vyrain

Hallo,

Ik heb een valkparkiet man van ca. 2 jaar oud en een grasparkiet popje van ca. 4 jaar. Ze zijn allebij niet tam. Ze volgen elkaar en doen elkaar vaak na, maar als ze te dichtbij komen jagen ze elkaar weer weg. Ze zitten in een grote kooi 1 bij 1 meter, 2 meter hoog.

Ik vind het zielig om ze alleen te houden en ik denk eraan om er een valkje en een grasje erbij te doen. Ik ga over 2 weken verhuizen dus ik zal zeker eerst wachten tot mijn vogels aan het nieuwe huis gewend zijn.
Ik zou het liefste 2 vogels van hetzelfde geslacht willen hebben (in verband met jongen) in een andere kleur/mutatie.

Hoe moet ik dit aanpakken? heeft iemand tips?

Feia

Rianne

Hoi Feia,

ik zou proberen om de grasjes en de valkjes ieder in aparte koppels te plaatsen, soort bij soort dus. Het kan in het begin wat problemen geven, omdat ze nog nooit een vogel van hun eigen soort gezien hebben.

Mara

Citaat van: Rianne op  5 mei 2008, 10:05:32
Hoi Feia,

ik zou proberen om de grasjes en de valkjes ieder in aparte koppels te plaatsen, soort bij soort dus. Het kan in het begin wat problemen geven, omdat ze nog nooit een vogel van hun eigen soort gezien hebben.


Ik ben het met Rianne eens. Het is natuurlijk het beste om soort bij soort te houden. Zelf heb ik een gemengde buitenvoliere, dat is natuurlijk heel anders en binnen heb ik een valkje en een grasje, beiden hebben een eigen kooi en dat vinden ze allebei prima.

Mara

Vyrain

Bedankt voor de tip, ik zal erover nadenken ;) Maar eerst de verhuizing. Na (en tijdens) de verhuizing gaan ze sowieso apart om goed aan de nieuwe vogels te wennen.

Ik heb gelezen dat oudere vogels moeilijker aan elkaar wennen, hoe zorg je ervoor dat zij elkaar aardig vinden?