vervolg help een ei: 3de parkiet erg eenzaam!

Gestart door Emmi, 4 juni 2008, 10:09:28

« vorige - volgende »

Emmi

beste allen,

In mijn post hier een beetje lager ( help een ei, wat nu?) vroeg ik hulp omdat mijn valkparkiet een ei had gelegd. Na het horen van jullie goede raad hebben we een nestblok gemaakt en het in de kooi gehangen ( foto's kooi in vorige post). De twee die een koppeltje blijken te zijn vinden het hok super, ze zijn er continue mee bezig.
De derde echter, waarvan ik na wat rondsnuffelen op internet ook denk dat het een vrouwtje is, is nu erg eenzaam. Ze mag van de twee anderen niet in de buurt komen, ook al probeert ze soms ook eens te gaan kijken. De twee andere zijn heel de tijd met elkaar bezig en bijten naar nummer 3 als ze dichterbij komt.
Wat kunnen we nu het beste doen? Een vierde erbij halen, mannetje of popje? Is het hok daar wel geschikt voor? Of het derde apart zetten, desnoods met een vriendje? Dan zouden we een nieuw hok moeten kopen, want het enieg wat we nu nog hebben is een kanarie en witte duifjes in een voiliere buiten.
Het is niet onze bedoeling echt valkparkieten te gaan kweken.
bedankt

Rianne

Het is alleen tijdens het broedseizoen dat ze wat buitengesloten wordt, daarna is alles weer als normaal.
Valkparkieten kennen geen gevoelens zoals wij, de mens zou zich inderdaad buitengesloten voelen maar ik denk niet dat een valkje zo in elkaar zit. ;)

♪ Marlies

Misschien is het voor het derde valkje wel zo leuk als ze ook een maatje heeft. :-\

*Yvon

Hoi hoi

En wil je niet speciaal gaan kweken,
dan neem je er gewoon nog 1 popje bij.  ;)
Maar dan is het wel het beste als je zeker weet dat de derde ook een popje is.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >