Help, mijn valkjes schreeuwen ons gek!!! Wat te doen?

Gestart door Emely, 15 mei 2008, 18:08:15

« vorige - volgende »

Emely

Hallo,

In mijn verhalen boekje heb ik dit ook al gevraagd maar probeer het nu eens onder dit topic in de hoop dat ik meer reacties/advies/tips kan ontvangen.

Ik heb twee valkjes. Paco en Dobi. Paco heb ik nu bijna een jaar en Dobi nog niet zo heel lang. Dobi is er bij gekomen omdat Paco ontzettend goed is in negatieve aandacht trekken dmv schreeuwen, schreeuwen en nog eens schreeuwen.

Ik heb toen op het forum om advies gevraagd en al gauw kwam het idee om een tweede valkje te nemen zodat Paco gezelschap zou hebben waardoor hij het schreeuwgedrag niet meer zou vertonen. Dat hoopte ik ten minste.

Wat is nu het geval.... Paco en Dobi schreeuwen aan een stuk door tegen elkaar op. Het gaat soms wel een uur achter elkaar door. Om gek van te worden.
Het vervelende hierbij is dat ik op een flat woon  waar het heel gehorig is.
Ze beginnen het liefste 's ochtends vroeg wanneer nog iedereen op 1 oor ligt. Ze hebben 's nachts een doek over de kooi maar dat helpt dus niet.
Er hangt genoeg speelgoed in de kooi dus daar kan het haast niet aan liggen(verveling).
We geven ze genoeg aandacht en ze mogen vaak genoeg los ondanks ze niet helemaal tam zijn....

De truc  met de plantenspuit wilt niet helpen, dit hebben we al geprobeert.
Zodra we weg gaan dan staat de radio aan voor hun.

Ik denk dat ik nu de belangrijkste info wel gegeven heb.
Mijn brandende vraag is dan ook, wie heeft hier een goede tip of advies voor?
Wat kan ik nog proberen om Paco en Dobi bij elkaar in het hok te houden zonder dat wij door draaien van hun geschreeuw???

Groetjes, Emely en Ludo

Anja

Hoi Emely,

Bij het topic gedrag staan verschillende subtopics met hetzelfde probleem. Ik heb even een bericht van Karin geknipt en zal het hier neer plakken. Misschien heb je er iets aan.

Groetejs Anja

Re: constant vervelend krijsen
« Antwoord #3 Gepost op: 27 April 2008, 21:32:01 »

--------------------------------------------------------------------------------
Jawel, negeren !   En des te langer het al aan de gang is, des te langer gaat het duren voor het minder wordt. Ik kan je het boekje "gek van mijn vogel" aanraden ( tik maar even in bij google ). Hier staan veel tips in ! Jullie hebben de valkjes steeds aandacht gegeven als ze schreeuwden ( alleen aankijken is al aandacht ) en dan wordt het van kwaad tot erger.

--------------------------------------------------------------------------------

Groetjes, Karin

Emely

Ja dat proberen we ook zo veel mogelijk te doen maar als je hier een belangrijk gesprek hebt dan is het verdomde moeilijk om te doen alsof er niks gebeurt hier.

En als buren gaan klagen over geluidsoverlast bij de woningbouw dan is het ook niet echt een optie.

We blijven ons best doen het gedrag te negeren, dat zeker!

Gr Emely en Ludo
               Paco en Dobi

Anja

Hoi emely,

Een zeer nare situatie waar je nu in zit. Maar het boekje is dat geen optie voor je.

Daar staan een boel in hoor.

Groetejs Anja

Emely

Zie bij verhalen mijn eventuele toekomstge oplossing!

Bedankt voor de tip! Ga het boekje evengoed opzoeken hoor, altijd handig om in huis te hebben ;)

Groetjes Emely

(moderator: topic kan gesloten worden)