14 mei 2025, 03:08:13

gat broedblok

Gestart door Rube, 30 april 2008, 19:47:14

« vorige - volgende »

Rube

Zojuist een broedblok ingehangen en ze proberen er al aadig in te geraken. Maar dit blijkt niet te lukken, het gat is 6cm. Is dit te klein? Ik las op het forum 7cm maar dat is dan toch niet zo veel kleiner.
Weet iemand raad??

Grj ruben

wim roskam

beste ruben , als een valkparkiet 6 1/2 cm doorsnee is kan hij of zij niet door een gat van 6 cm , dus hou je aan de opgegeven maat van het invlieggat, veel sucses , groeten wim roskam .

Rube

Vind ik wel jammer koop je een broedblok speciaal voor valkparkieten en dan is het gat te klein.Maar ja dan zal ik het gat moeten vergroten naar 7-8cm?

Bedankt voor je reactie!

Grj Ruben.

Verenpakje

hoi Ruben,

Bij ons worden de invlieggaten ook allemaal vergroot naar 7,3 cm. (Da's toevallig de maat van de gatenzaag.)

Het zagen over een bestaand gat is even lastig, maar daarna hebben je valkjes er een hoop plezier aan.

We merken wel dat ze hier veel makkelijk doorheen gaan dan de kleinere gaten die standaard in de blokken zitten.

Groeten, Rene

Klik op de banner voor onze vernieuwde homepage

Nu met filmpjes

mariejj

Hoi Ruben

Ik heb hetzelfde blok als jou  en ik heb het gat ook groter moeten zagen  :-\
Dat blok is mij ook verkocht als een valkparkietenblok, ik vind dat ook vreemd  ::)

Ik heb het gat met een decoupeerzaag groter gezaagt, het is niet helemaal rond maar ach ze knagen het toch stuk  ;D

groetjes marie

Rube

We hebben het vandaag op zeven centiemeter gezaagt en dit is inderdaad veel beter.Als je een nieuw plankje bovenop het gat vastmaakt dan lukt het wel redelijk.We hebben vandaag wel gezien dat ze door het gat van 6 zijn geraakt maar met heel veel moeite.

Bedankt voor jullie reacties.

Rianne

Ik begrijp dit niet, ik koop een (horizontaal) valkparkietenblok en mijn valken hebben er geen problemen mee. Zal het gat eens opmeten. ;)