5 mei 2025, 12:28:55

Nieuw valkje!!!!

Gestart door Barbara, 3 november 2003, 02:59:06

« vorige - volgende »

Barbara

3 november 2003, 02:59:06 Last Edit: 3 november 2003, 03:16:45 by Barbara
Hallo allemaal,

na maandenlang regelmatig te laten merken aan mijn vriend Alex dat ik toch wel graag een derde valkje erbij wilde (niet aanhoudend, maar wel vasthoudend ;D), stemde hij zaterdag toe toen ik met mijn moeder op de vogelbeurs in Boskoop was en belde dat ik verliefd was geworden op een valkje :) :) :) Het is een superlicht gekleurde cinnamon. Als ze rode oogjes en roze pootjes had, zou ze een fallow kunnen zijn, maar dat heeft ze dus niet. Ze viel me direct op toen ik haar zag. Ik vind haar erg mooi al zeg ik het zelf :P Haar naam is Buffy (oorspronkelijk naar een computervirus omdat dat mijn vriend wel leuk leek (hij had grote inspraak in de naam als voorwaarde ::) ;)), maar natuurlijk denk ik dan alleen aan Buffy the vampire slayer wat ik wel een grappige serie vind, hoewel ik niet denk dat mijn valkje zo gevaarlijk is als zij... :D

Hier ff wat foto's:

De vrouw waarbij ik haar heb gekocht heeft een goede naam op de beurs hoorde ik later  :). Ze vertelde dat Buffy van dit jaar is en haar eerste rui heeft gehad en omdat ze geen geel kopje heeft is ze dus een popje. Nou moet ik zeggen dat ik die rui dan wel wat vroeg vind dan omdat ze ook al weer heel glad in de veren zit, maar ik neem niet aan dat ze liegt, omdat ik niet had gezegd dat ik een popje wilde maar gewoon vroeg of het een pop of man was. Als ze van maart is kan het natuurlijk op zich wel. Ik vind haar ook wel klein en smalletjes. Is jullie ervaring dat popjes vaak kleiner zijn of niet? Ze heeft wel wat geel boven haar oogjes en rond haar snaveltje, maar ik heb gezien dat dat bij popjes wel vaker voorkomt, of vinden jullie dat ze erg veel geel heeft voor een popje?

Ik heb haar dus gisteren gekocht en eigenlijk zonder aan quarantaine te denken bij de andere 2 gezet, btje stom achteraf, maar ja, nu zit ze er al in en aangezien het prima gaat, laat ik het maar zo, tenslotte gaat het vaker goed dan fout qua ziektes. Uiteraard kan bv die papegaienziekte heel naar zijn, maar goed, ik denk er maar niet meer aan.

Ze is al 2x spontaan op mijn hoofd gaan zitten gisteren, omdat ze bij mijn andere 2 valkjes wilde zijn! Ook sprong ze 2x op mijn schouder, maar dat vond ze nog zo eng dat ze gelijk weer wegvloog. Maar ik denk dus dat ze wel vrij gemakkelijk tam gaat worden  :) Helaas heb ik de komende maanden wat minder tijd voor haar  omdat ik een tijdje uitzendwerk ga doen en dus elke dag van huis ben, maar met veel geduld, zoveel mogelijk aandacht en 2 kroelkonten als rolmodel ben ik zeer hoopvol :) Croky wijst haar regelmatig nog even haar plek, vooral als ze wil eten, met wat gepik op haar rug en kopje, maar ze is onverstoorbaar en verdedigt zich heel goed, ze eet gewoon door tot ie opgeeft of tot ik hem tot de orde roep als ik het zat ben. Ze is een stoere tante, net als de buffy van tv! :D Croky zit haar ook al af en toe te versieren en valt Dimi daar dus niet meer mee lastig :D Dimi zelf negeert haar eigenlijk gewoon, dat is wel jammer want ik hoop dat hij in de toekomst een keertje een nestje met haar zal hebben zodat ik kan kijken of ze cinnamon jongen krijgen, dan is Dimi namelijk een echte lutino cinnamon. Maar je weet maar nooit of Dimi nog eens stiekem toeslaat als ze oud genoeg is :D Hij is alleen geen pedo 8)

Verder ontsnapte ze gisteren al uit de volière, maar wonderlijk genoeg is ze NERGENS tegenaan gevlogen en fladderde ze na een paar minuten rond van hot naar her alsof ze de kamer al jaren kent:) Ik ben een geluksvogel met zo'n makkelijk valkje :) Ze blijft veel bij Croky in de buurt dus ze is totaal niet onder de indruk van zijn pikgedrag in de volière ;D

Nou, dat was een heel verhaal, ik hoop dat jullie haar leuk vinden! Ik weet dat hier eigenlijk nieuws over de site moet staan, maar aangezien iedereen zo'n btje hier nieuwe valkjes voorstelt, en ik geen betere plek weet (bij aanschaf dnek ik meer aan vragen daarover) heb ik het dus hier gezet. Maar uiteraard mogen de beheerders het verplaatsen naar een plek waar ze dit beter vinden passen!

Groetjes,

Barbara

Barbara

Hier zit ze dus al op mijn hoofd!!!

Mandy

Oooo wat een mooi valkje Barbara en wat een leuke foto's! ;D

Ze is inderdaad slank en heeft best wel wat geel in d'r koppie, maar als ze van maart is heeft ze toch d'r grote rui al wel gehad denk en zal het toch wel een pop zijn denk, maar de verassingen zijn de wereld nog niet uit!  ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Barbara,

Het is wel een schatje zo te zien op de foto's :-)
Ik vind het kopje ook nogal geel voor een popje maar het kan natuurlijk wel een popje zijn bij een cinnamon komt het geel anders over dan bij een wildkleur.
Ik heb een cinnamon mannetje van een half jaar en die heeft minder geel in zijn kopje maar die heeft de grote rui ook nog niet gehad.
In elk geval heb je wel geluk dat ie al zo gewend is aan mensen want dan zal ie zeker nog een stukje tammer worden :-)
Veel plezier met je nieuwe aanwinst :-)

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Barbara,

Gefeliciteerd met Buffy.
Het is een mooi valkje. Weet je vriend ook dat nummer 4 niet lang meer op zich zal laten wachten? :D
3 is toch maar een oneven aantal en stel dat er een koppeltje gevormd wordt dan zit er eentje er een beetje verloren bij.
Veel plezier met je 3 valkjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Coco en Chantal

ja dat is zeker een knap valkje, fijn dat ze ook al zo goed is gewent.

veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Groetjes chantal en coco
Groetjes Chantal en de valkjes