6 mei 2025, 20:01:14

constant vervelend krijsen

Gestart door Claire, 27 april 2008, 21:10:32

« vorige - volgende »

Claire

Hallo,

Ik heb 2 valkjes; Charlie (2,5)  en Puca (1,5), een man en een vrouwtje.
Sinds 2 maanden maken ze steeds hetzelfde geluid (als we thuis komen). We worden er helemaal gestoooooord van!!! :-[

Mijn vriend is het nu zo ontzettend zat dat hij de valkjes weg wil doen, het liefts nog vanavond!

Ze zijn allebij gezond. Puca heeft eergister haar eerste 2 eitjes gelegd, maar Charlie heeft er 1 stuk gepikt en naar het andere eiteje kijkt Puca nu niet meer om.
Puca krijst nu wel al de hele avond (misschien omdat het eitje weg is...) en Charlie maakt weer zijn gebruikelijke irritante geluidje.

Ze hebben in de kooi een klein hokje waar ze soms in zitten.

Charlie was altijd er lief, maar sinds 2 maanden fluit hij een leuke deintjhes meer en pikt en valt hij mij zelfs aan....

Wat kunnen we nu nog doen?

trienke

Hoi

Je valkjes zijn waarschijnlijk lekker aan het pubberen, het enige wat je kan doen is het gedrag negeren.

Groetjes Trienke

Claire

ik ben zo bang dat ze niet meer ophouden. Mijn vriend en ik gaan ons huis op deze manier vermijden en dat is volgens mij ook niet goed...

Ik wil ze eigenlijk niet weg doen, want ik houd heeeel veel van ze!

Een manier om ze te laten stoppen is er niet he.....

Karin

Jawel, negeren !  ;D En des te langer het al aan de gang is, des te langer gaat het duren voor het minder wordt. Ik kan je het boekje "gek van mijn vogel" aanraden ( tik maar even in bij google ). Hier staan veel tips in ! Jullie hebben de valkjes steeds aandacht gegeven als ze schreeuwden ( alleen aankijken is al aandacht ) en dan wordt het van kwaad tot erger.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

trienke

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben

Claire

Hallo,

We zijn ze inderdaad aan het negeren, maar het wordt niet minder....

We blijven ons best doen. Als ze er binnen 1 week niet mee stoppen dan gaan ze 2 weken uit logeren, want mijn vrined heeft het nu echt gehad...

bedankt voor de goede adviezen!

Kimm

hoi claire,

wat vervelend zeg dat je vriend er zat van is. kan hij niet uit logeren ;D  ;D

ik hoop gewoon dat het goed komt voor je hoor.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Cindy

Hoi Claire,

Mijn valk Tinus doet dat dus ook, zou het idd puberen zijn?
Hoelang duurt dat dan gemiddeld?
Ik weet ook niet goed wat ik moet, ik zit in precies hetzelfde schuitje (alleen ik heb maar 1 valkje), mijn man heeft het ook helemaal gehad!
Ik wens je in ieder geval veel succes en hoop ook voor jou dat het weer over gaat want je wordt er idd knetter van.

Groetjes Cindy