28 maart 2024, 20:51:56

mag mij valkpariet naar buiten

Gestart door aaltjen, 25 april 2008, 20:38:47

« vorige - volgende »

aaltjen

als het mooi weer word t mag de vogel dan naar buiten met zij kooi groetje aaltjen  en een fijne weeekend

mooi he

Kimm

hoi aaltjen,

je kan hem lekker naar buiten doen met het mooie weer. zorg er wel voor dat er geen poep van andere vogels in de kooi terecht komt.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

aaltjen

 o zo dan  ik zet hem met zij kooi  buiten  kan  hij daar ziek van worden

mooi he

Kimm

nee als je hem maar niet op de tocht zet en ook niet de hele dag in de brandende zon. verder vinden ze het heerlijk hoor.
de poepjes van andere vogels zijn niet goed voor jouw valkjes gezondheid, daarom moet je daar even op letten. :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerda

Hoi,

Er zijn een paar dingen waar je op moet letten:
Niet in de volle zon
Warm genoeg
Kooi afdekken ivm ontlasting van wilde vogels
HEEL BELANGRIJK:er altijd bijblijven (er kan altijd iets gebeuren, bijv er kan een kat tegen de kooi springen)
Let goed op dat deuren en sluitingen goed vast zitten

Als je je hieraan houdt, kan je valkje veilig een frisse snavel halen!!

Groetjes, Gerda

Dominic

Hallo,
Toevallig heb ik dit gisteren ook gedaan met mijn valkje.
Hij vond het heerlijk ik zette hem voor de helft in de zon en voor de andere helft in de schaduw en hij vond het prachtig.

Constant andere vogel geluiden vond ie leuk, en is ook goed voor zijn tamheid.

Kaatje

Hoi hoi,

Ik ben het helemaal met Gerda eens wat betreft goed alert zijn op alle deuren of deurtjes van bakjes ! Zelf heb ik de San Remini van de Montana Cages ! Ondanks dat ik heel erg alert ben en de deur gelukkig dicht zat, heeft mijn mannetjes valk met zijn snavel toch een deurtje van een voederbakje open gekregen en zat plotseling op mijn schouder  ::)

Ik had er niet aan moeten denken dat de schuifpui open had gestaan ! Wel ben ik blij dat kleine Houdini dit heeft laten zien. Nu gaan er eerst sloten op voor de valkjes nog naar buiten mogen !

De rest, zoals niet in de volle zon, het warm genoeg zijn buiten en het afdekken ivm viezigheid van andere vogels en natuurlijk het erbij blijven spreekt denk ik voor zich !!

Met valkjes kan je niet voorzichtig genoeg zijn, als je deze regel volgt, kunnen ze met een gerust hart lekker met jou mee naar buiten  :D

Groetjes, Karin

aaltjen

bedank he ik heb er weer veel aan  het mooi weer kom er aan  voor  poety

mooi he

Kaatje

Onze valkjes zijn gisteren ook heerlijk buiten geweest ! Uiteraard onder toeziend oog van ons en met de deuren op slot ! Ze hebben genoten  :D :D