11 mei 2025, 08:24:08

eitjes

Gestart door ankje, 22 april 2008, 08:11:46

« vorige - volgende »

ankje

mijn koppeltje valkjes had een tweede nestje van 4 eitjes, alle 4 waren bevrucht en hoefden nog maar een paar dagen, en op het moment van uit komen heeft het mannetje de eitjes kapot gepikt en de kuikentjes dood gebeten. ik schrok me kapot toen ik het zag het mannetje had allemaal bloed aan de snavel heeft dit iemand al eens meegemaakt en wat zou ik er tegen kunnen doen? met dit mannetje wil ik geen nestje meer ik heb nu nog 1 kuikentje over van de 4 en deze verzorgt hij welgoed samen met het vrouwtje

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Dierenfreackske

Hoi Ankje ...wat jammer nou he van de eitjes , ik heb geen ervaring maar ik heb wel al gehoord dat als het mannetje eens bloed geproefd heeft dit nog kan doen , ik weet het niet zeker want ik heb het natuurlijk nog niet zelf meegemaakt he ! Misschien dat andere mensen beter kunnen advieseren dan kik he ! Veel sterkte en hopelijk krijg je nog meer advies , grtjs Ann

wesley

hoi,
het is waar wat an zegt...
Eens het mannetje bloed heeft geproefd dan zal het naar meer smaken...
Ik heb het ooit eens zelf meegemaakt, maar daarbij kwam dan nog eens dat het mannetje zeer aggressief was tegen de pop... het was ook een nestje van 4, waarvan hij 2eitjes had kapot gepikt.
Ik heb het koppeltje gescheiden en de eitjes onder de broeilamp gelegd en daarna de jongen zelf opgevoed...
Waarvan ik 2 supertamme kleintjes kreeg die nu nog steeds bij de buurvrouw in de woonkamer zitten  :)
Ik zou niet weten wat de oorzaak is!! Ik denk niet dat er een andere oplossing is...
Veel sterkte!!!
weSSey

Bert_85

Je kan misschien nog 1 keer proberen met deze man te kweken om te kijken of dit zich nog herhaalt.
Je kan enkele nepeitjes tussen de gewone eieren leggen,
die krijgt hij niet kapot en dan hopelijk laat hij
de rest van de eieren dan met rust.

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Dierenfreackske

Hoi ...alvast veel succes met je beslissing . Grtjs Ann