14 mei 2025, 23:18:29

eieren

Gestart door Helderman, 23 april 2008, 13:48:31

« vorige - volgende »

Helderman

ik heb een vraag mijn vogel heeft 4 eieren gelegd we weten niet of ze bevrucht zijn maar hoe lang duurd het voor ze uitkomen en zoniet wanneer kan ik ze weghalen en kan ik de kooi gewoon schoon maken ik moet dan wel de eieren vast pakken

groetjes roos helderman

trienke

meestal duurd het rond de 21 dagen vanaf als ze gaan broeden.
De eitjes zou je ron de 30 dagen denk ik wel kunnen weghalen als ze er nog liggen en niet uit zijn gekomen, meestal gaat de interesse van de valkjes dan ook wel weg.

liggen de eitjes op de bodem van je kooi? Is het mischien geen optie om er om heen schoon te maken? Dit doe ik in ieder geval bij mij binnenvoliere.

Groetjes Trienke

Sanna

Hallo Roos,

Je moet de eitjes in ieder geval 3 weken laten liggen, of zolang totdat je popje (is ze alleen?) haar interesse erin verliest. Anders blijft ze eieren leggen en raakt ze uitgeput.

Je kunt de eieren gewoon oppakken hoor. Alleen bevruchte eitjes waar op gebroed wordt mogen niet te lang koud liggen. Is het geen optie om alsnog een broedblok aan/in de kooi te hangen? Dan kun je daar de eitjes in leggen in de hoop dat het popje er dan op gaat broeden (als ze ze niet 'vindt', kun je ze altijd weer terugleggen op de bodem).

Groetjes, Sanna

Helderman

26 april 2008, 10:49:00 #3 Last Edit: 26 april 2008, 10:59:34 by Helderman
het vrouwtje is niet alleen er is een mannetje bij en ik heb niet zo een grote kooi dus een broedhok is geen optie denk ik maar iedergeval bedankt voor de tip en het broeden gaat goed hoor overdag zit het mannetje er op en s,nachts het vrouwtje

groetjes roos

trienke

Fijn dat het goed gaat met het broeden

Groetjes Trienke