7 mei 2025, 18:42:27

Broeds..ziek..???

Gestart door goudvis1977, 14 april 2008, 09:25:39

« vorige - volgende »

goudvis1977

14 april 2008, 09:25:39 Last Edit: 14 april 2008, 09:29:22 by goudvis1977
Goedemorgen,

ik maak me een beetje zorgen om mijn Sjakie. Sjakie is een mannetje van -ik denk- een jaar of 4 a 5. Sinds een paar dagen braakt ie voedsel op, niet wanneer ie bij me zit, maar gewoon ergens in de kamer of in zn kooi.

Ook is ie erg rustig en slaapt ie veel. Eerst dacht ik dat er misschien iets mis is met zn krop..maar hij spuugt niet continu.

Ook zit ie veel onderin zijn kooi en dan niet ziek te wezen, maar in een hoekje met zn kont tegen het tralies en dan op 1 hetzelfde stukje met de bodembedekking te spelen/netjes maken?

Ook zit ie in een x graag bij mn man, daar moet ie gewoonlijk echt helemaal niks van hebben, hij mag -bij wijze van- nog niet eens naar hem kijken of Sjakie wordt al boos!! Sjakie is namelijk echt een mannelijke valk en is gek op vrouwen en vooral op blond!..hihihih

Kortom, vreemd gedraag...zou ie broeds kunnen zijn?? ik heb nog een valkje -man-, kan een mannetje broeds zijn zonder een popje te hebben?? Of is ie misschien wel ziek??

Ooh ja, sinds het opgeven van het voedsel heeft ie ook dunne ontlastig, met een vreemde kleur groen!!

Alvast bedankt,

gr Monique

Kimm

hoi monique,

ik zou toch naar een vogelarts gaan, want braken is niet goed. en wat voor kleur groen is de ontlasting?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

goudvis1977

goedemorgen,

ja, heel donker groen! ik moet wel zeggen dat ik zojuist keek naar het poepje en deze was weer bijna normaal van kleur en vastigheid...

gr monique

Kimm

hoi monique,

als hij vandaag blijft braken zou ik toch naar de vogelarts gaan. hij kan ook iets met de krop of de darmen hebben.

groetjes kim

goudvis1977

14 april 2008, 10:12:42 #4 Last Edit: 14 april 2008, 10:40:26 by goudvis1977
hai kim

ja, ik kijk het idd nog even 1 dagje aan.
Sjakie slaapt nu -doet ie veel- maar doet dit wel op 1 pootje! dat schijnt toch nog een goed teken te zijn...??

Ik heb ook bedacht dat ie misschien een moeilijke rui heeft! sjakie verliest namelijk een hoop kleine veertjes, en zit ook wat ongeregeld in zn verenpak.
Daar zou ie misschien ook wat lusteloos en slaperig van kunnen zijn??

Vreselijk hoor als er iets met je beesie is..

Kimm

van de rui worden ze niet vrolijker van ;D
maar daar mogen ze niet van gaan braken enzo.
wat je nog even kan doen is wat druivensuiker toevoegen aan zijn water. ook heb je speciale druppels voor de rui om ze wat te helpen.

als hij braakt, zit er dan ook slijm bij en schud hij ook met zijn koppie?

goudvis1977

hai die kim

ik heb vanmiddag druppels gekocht om idd te helpen wat makkelijker de rui door te komen.

Ik heb sjakie vandaag gelukkig niet meer zien braken! toen ie dat gisteren deed, ging ie idd wel met zn koppie schudden..er zat geen slijm ofziets bij..

Ondertussen is zn poep ook weer als vanouds.
Wel slaapt ie nog steeds veel! maar dat deed ie de vorige jaren ook..tijdens de rui

Ik hou sjakie goed in de gaten, en als het deze week niet oplost dan ga ik met hem naar de dokter

Kim, vriendelijk bedankt alvast

gr monique

Kimm

hoi monique,

ik ben erg blij voor je dat hij vandaag niet heeft gebraakt. ik hoop ook dat dat zo blijft.
ik ben benieuwd hoe het verder gaat. mocht hij het wel weer doen dan echt even spoedig naar de vogelarts toe.
beterschap met sjakie!

groetjes kim

goudvis1977

Hia,

nou ondertussen gaat het beter met sjakie, ik heb vitaminedruppels gekocht, en sinds hij die binnenkrijgt via het water..is ie een stuk vrolijker!!

Bedankt voor de reactie's

groet monique

Hermien

Gek, Gabber van mij heeft ook een paar jaar lang zijn voedsel opgegeven, zomaar ergens op de koelkast. Ik heb dat nooit gezien als braken, want hij at dan gewoon weer een deel op. Het meest vreemde was, dat het is opgehouden toen zijn oudere broer Gerrit overleden is. Sedertdien is mijn huis vrij van zaadbraaksel. Bij mijn parkieten zag ik dit vroeger ook wel, maar die snavelden en dan gaf de parkiet zijn voedsel aan de valkparkiet. Heel grappig en lief om te zien. Toen Gabber dit ging doen ben ik er dus van uitgegaan dat hij zijn broer wilden voeren, maar die wilde daar niks van weten. Dus bleven de hoopjes voor een deel gewoon liggen. Kon ik die troep iedere keer opruimen. Maar zoals gezegd, Gabber doet dit niet meer. Geen van mijn drie mannen vertonen nu overigens dit gedrag. Lekker makkelijk voor mij dus.

Kimm

hoi monique,

ik ben erg blij voor je dat het beter gaat! houden zo!

groetjes kim