20 april 2024, 12:08:15

even voorstellen

Gestart door Yvonne, 20 april 2008, 13:40:18

« vorige - volgende »

Yvonne

20 april 2008, 13:40:18 Last Edit: 20 april 2008, 13:43:56 by Yvonne
Hallo allemaal,

ik ben Yvonne en op de foto zijn mijn twee valkjes, links is Japie (grijs) en rechts is Binkie (geel). Binkie is bijna twee jaar oud en Japie is pas sinds vrijdag bij ons en waarschijnlijk nog geen jaar oud. Op aanraden van een kweker en omdat het mij ook wel gezelliger leek voor Binkie om een vriendje te hebben, ben ik op zoek gegaan naar een ander valkje. Dit valkje zag ik bij een papagaaienkweker zitten en vond hem gelijk leuk. Hij zat alleen, had een kale borst maar zat wel lief te fluiten. Men wist niet zoveel over Japie te vertellen, alleen dat hij zich waarschijnlijk kaal had geplukt uit verveling....

Thuis gekomen werden ze al vrij snel vriendjes. Binkie is een vrouwtje en legt al twee jaar lang heel veel eitjes. Op advies van een kweker ben ik o.a. ook daarom een vriendje voor haar gaan zoeken.

Nu vond ik het ook eens tijd worden dat ik me wat meer ging verdiepen in het wel en wee van mijn valkjes. Binkie is nml een vrouwtje en Japie is, denkt men, een mannetje.

Ik heb op jullie forum zitten lezen en ben ook van mening dat Japie een mannetje is. Mijn vraag is echter of jullie kunnen zeggen hoe deze kleuren van mijn valkjes heten. Ik kom daar zelf niet zo goed uit. ALs jullie verder nog informatie of adviesen voor mij hebben, ik hou me aanbevolen

Nou ik ga in ieder geval verder lezen op jullie forum.

alvast bedankt.

Yvonne, Binkie en Japie


☺ Pita ☺

Hoi Yvonne welkom op het forum.
Hoop dat je het leuk vind hier.
Mooie valkjes heb je.

Mico

Hoi Yvonne,

Welkom op het forum.
We hopen dat je hier een leuke en leerzame tijd zal gaan hebben.
Japie is een wildkleurtje..en inderdaad een man.een man krijgt namelijk een geel koppie en dat heeft Japie. Binkie is een gepareld valkje en is een popje.Een man zou namelijk de parels al verloren zijn na de rui en aangezien ze al 2 jaar is en nog steeds veel parels heeft zal ze een popje zijn.

Groetjes,
Miranda en Corine

kilangboy

Hallo,
Ik ben ´n Newbie in deze Forum maar bij deze ff mezelf voorstellen:
Naam;Tom
Woonplaats; Floegeln in Duitsland(woon al bijna 35 jaar hier!!) ;)
Vogels; 2 Valkparkieten (1 mannetje van bijna 1 jaar en vandaag en een  vrouwtje erbij gekregen die al 12 weken oud is) ;D
Allereerst wil ik jullie in forum loven voor de uitgebreide informaties
over valkparkieten :D
Ik hoop  zo gauw mogelijk mijn valkies  in form van fotos te gaan voorstellen...

ps. let maar niet op m´n schlechte Nederlandse schrift,ik ben al meer als 30jaar in duitsland...

groetjes  kilangboy