16 juni 2024, 03:51:24

Dikke lading poep

Gestart door Spanksel, 16 april 2008, 10:10:58

« vorige - volgende »

Spanksel

Ik heb hier 3 popjes samen zitten en sinds 2 weken heb ik al 5 eitjes gevonden (3 normale en 2 kleine)

Ik ben er ook al wel achter wie de legster is, want die zit er steeds op te broeden.

Nu had ik ze net eventjes uit de kooi gelaten en even later krab ik op mn schouder en zit er echt een gi-gan-ti-sche lading schijt er op... Echt abnormaal qua hoeveelheid, zoveel ligt er nog niet eens in de kooi verdeeld...

Ik vermoed dat het dus ook de broedster is geweest die die lading heeft achtergelaten en het lijkt me niet bepaald gezond, zo'n flinke lading in een.
Of is het mogelijk dat een van de vorige eitjes in de weg heeft gezeten van het darmkanaal? Waardoor nu alles er uit springt?

Verder lijken ze allemaal prima gezond, maar ik vind dit wel heel erg vreemd, heb het nog nooit eerder gezien.

Rianne

Hoi,m

dit is normaal hoor, als ze broeden, poepen ze niet omdat ze het nest niet willen vervuilen. Als ze dus uit het blok gaan laten ze dus alles wat ze 'opgespaart' hebben, in 1 keer vallen. En dat is best veel!

Spanksel

Aaah ok, ik vond het al zo vreemd, dacht dat ze misschien last had gekregen van haar bekken, dat de spieren niet meer correct zouden werken...

Gelukkig maar dat het normaal is, hoef ik me geen zorgen meer te maken.

Bedankt voor je snelle reactie! Moet nu de was maar eens aan gaan zetten ;)

Dierenfreackske

Hoi , Rianne heeft gelijk hoor ! Het is helemaal normaal !
Grtjs Ann