10 mei 2025, 00:23:52

Reovirus

Gestart door Tara, 16 april 2008, 22:55:28

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

tijdje geleden ::)
Had eigenlijk meteen al een vraag...
Zijn er hier mensen die al te kampen gehad hebben met het Reovirus? Ik heb namelijk wat problemen gehad in de buitenvolière en mijn dierenarts heeft een autopsie gedaan op een dode Rosella maar hij zag niet meteen wat en dan heeft ie de Rosella opgestuurd naar Gent. De uitslag zou dus volgens de dierenarts om het Reovirus gaan. Alleen begrijp ik totaal niet hoe mijn vogels het gekregen hebben :-\

Wat ik ga doen is een afspraak maken met de dierenkliniek om zelf 'ns langs te gaan met een valk om bloed te laten trekken wat de dierenarts vond ik nogal onduidelijk :(

Groetjes, Tara

trienke

Hoi Tara

Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
Ik ben benieuwd wat er uit de bloeduitslag gaat komen.

Verder wens ik je succes

Groetjes Trienke

monica

Citaat van: Tara op 16 april 2008, 22:55:28
Hoi allemaal,

tijdje geleden ::)
Had eigenlijk meteen al een vraag...
Zijn er hier mensen die al te kampen gehad hebben met het Reovirus? Ik heb namelijk wat problemen gehad in de buitenvolière en mijn dierenarts heeft een autopsie gedaan op een dode Rosella maar hij zag niet meteen wat en dan heeft ie de Rosella opgestuurd naar Gent. De uitslag zou dus volgens de dierenarts om het Reovirus gaan. Alleen begrijp ik totaal niet hoe mijn vogels het gekregen hebben :-\

Wat ik ga doen is een afspraak maken met de dierenkliniek om zelf 'ns langs te gaan met een valk om bloed te laten trekken wat de dierenarts vond ik nogal onduidelijk :(

Groetjes, Tara

Hallo Tara,

Naar zover ik weet zijn er nog geen testen om het reo virus op te sporen, maar ik kan het mis hebben.
Wanneer is dit bij jouw vogels geconstateerd, wanneer werden ze ziek, en wanneer had je de laatste dode?
Als het echt het reo virus was, zul je alles goed moeten desinfecteren, het virus is ook nog eens resistent tegen veel desinfectie middelen.
Ben je voordien bij iemand geweest met vogels, of op een beurs?
Je kan het zelf dan hebben overgebracht zonder het te weten.
Ik zou mocht je nog een dode vogel hebben overigens wel een second opinion vragen bij een andere arts.
Heel veel sterkte gewenst!

groetjes Monica.