17 april 2024, 01:11:12

3-4 wkn oud 3-4 voedingen?

Gestart door tante to, 15 april 2008, 18:22:55

« vorige - volgende »

tante to

graag advies van iemand. Ik heb swiebertje een lutino van 4 1/2 week oud. gewicht is 70 gram. volgens het schema zou ik hem 3 voedingen kunnen/moeten geven. Nu heb ik dit geprobeerd en dat gaat wel, alleen de andere ochtend is het gewicht afgezakt naar 66 gram. Er zijn zaadjes, eigeel en trosgierst aanwezig, maar doet daar niet veel mee. Ik ben dus maar weer naar 4 voedingen gegaan. ik heb nu de ene dag 3 en de andere dag 4 voedingen gegeven.
vanmiddag zag ik dat hij aan de trosgierst zat te knabbelen, ook speel ik met de zaadjes en dan pakt ie ze kwaad af.
wie kan mij vertellen of ik zo goed bezig ben, en misschien nog en ander advies heeft...
miranda

trienke

Hoi

Het is goed dat je een aantal dingen hem al aanbied, maar met de voedingen, dat je de ene dag 3 doet en de andere dag 4. Ik denk dat je als je ziet dat hij begint te knabbel gewoon naar 3 voedingen moet gaan. en goed zijn gewizht in de gaten houden.

Groetjes Trienke

tante to

ja, oke, maar dan doe ik 1 dag 3 voedingen en als resultaat 4 gram minder wegen. ik ben bang dat als ik het 2 dagen op 3 voedingen houd er nog wat gewocht af gaat. waar ligt de grens, of is die er niet?  miranda

Rianne

Ik vond het ook heel moeilijk, maar ben toch op mijn eigen gevoel afgegaan en gaf mijn jong meer voedingen dan in het schema staat. Mijne was bijna 10 gram afgevallen in 2 a 3 dagen, dat is echt niet goed. Je merkt het wel als ze minder gulzig worden maar dat is pas bij 2 voedingen, als ze ouder zijn.
Een paar dagen langer op 4 voedingen kan geen kwaad. Daarna nog eens proberen op 3 en dan 2 a 3 dagen het gewicht in de gaten houden. Het is soms ook even honger lijden voor ze echt goed zelf gaan eten.

tante to

bedankt, ik gaat het proberen

trienke

Hoi Rianne

Hier heb je ook helemaal gelijk in.

Groetjes trienke