19 april 2024, 13:31:09

voeden en wassen

Gestart door Theresia, 3 maart 2008, 17:56:52

« vorige - volgende »

Theresia

Hoi Rianne

Ja, trosgierst knabbelt ze heerlijk (soms heel fanantiek) op, maar is dat voldoende?
Ze moet toch ook zaad en eivoer eten?


Kaatje

Hoi Theresia,

Dat bedelen doen ze voor het grootste gedeelte ook om lekker aandacht te vragen, Paco was hier ook een ster in  :D  Ze denkt gewoon dat jij haar moeder bent en zodra ze je ziet gaan ze bedelen.

Het feit dat ze na de voeding gewoon zaadjes probeert te eten is al een heel goed teken en met dit gewicht kan je denk ik gerust naar 2 voedingen per dag ( Paco zat toen rond de 80 gram ) maar wat Rianne ook zegt, hou het gewicht in ieder geval goed in de gaten !!

Ik denk ook dat je het prima doet, je overbrugt de tijd door haar wat eivoer te geven en dat lijkt me prima,... doe je dit niet en blijf je eraan toe geven dan zit ze met 4 maanden nog aan de pap  ;D ;D

Waarom zelf koken als je iets op bestelling krijgt ... dit is toch makkelijker !?

Paco is nu 8 maanden maar nog als ik de magnetron gebruik en hij gaat piepen dan reageert hij daar op, ik denk dat dat er ingebakken zit en vooral bij papvogeltjes die niet meer in contact zijn met hun valkjes ouders zal dit gedrag erger zijn !!

Ach gossie, wat lief om te lezen allemaal en wat fijn dat je zo'n lief kroelerdje in huis hebt !! En ja, foto's daar zijn we dol op en ik ben heel erg benieuwd naar je knappe valkje, dus snel je oplader zoeken hoor  ;)

Geniet lekker van de dingen die jullie hebben, zolang ze goed op gewicht is kan je haar tussen de voedingen door gerust afleiden met eivoer, trosgierst, appel door het eivoer ect ect !!

Succes meid, ... leuk dat je dit een gezellig form vindt  :D

Groetjes, Karin


Theresia

Hallo iedereen  :D
Heb goed nieuws...Dirkje is op gewicht gebleven!!!!!!!!
Ik heb vannacht slecht geslapen, gewoon van de spanning.
Ze heeft pap gehad en ze zit nu lekker trosgierst te knabbelen bij m'n dochtertje op schoot.
Ben helemaal opgelucht, mij dag kan niet meer stuk  ;D

Groetjes Theresia

Kaatje

Hoi Theresia,

Wat een enorme opluchting zal dit voor je zijn en heel goed gedaan meid  :D :D

Je kan het nu met een gerust hart aankijken, ... hehehe wat een lekkere snoepdoos heb je in huis, eerst lekker de pap en nu de trosgierst, ... dit komt helemaal goed !!

Geniet er maar lekker van !

Groetjes, Karin

Theresia

Hoi Karin
Ik heb m'n lader nog niet kunnen vinden  >:(
Als ik 'm niet kan vinden dan vraag ik de camera van m'n schoonzus even.
Ik moest om 9.00 werken en was om 18.30 thuis.
M'n man heeft haar geregeld lekker zien knabbelen aan het zaad en aan eivoer.
Heb haar gelijk weer gewogen toen ik thuis kwam en ze is nog steeds op hetzelfde gewicht, daarna heb ik haar weer lekker pap gegeven.
Gisteren had ik aan één kant van haar snavel bijna het klontje pap weggepeuterd, toen liet ze het niet meer toe  :-\
't Lijkt net of ze aan het gewichtheffen is, 't is geen gezicht.

Grappig hè dat Paco nog steeds reageert op de magnetron  ;D kun je zien dat ze het echt niet vergeten hè! hahaha
Ik moet ook eerst Dirkje's pap klaarmaken en geven voordat ik mijn dochterje d'r pap kan geven.
Dirkje wordt dan echt zo gek als een bos wortels als ik het andersom doe.
Mijn dochtertje vindt dat zo zielig voor haar, en dan heb ik 2 zeurende papeters  ;)
En mijn dochtertje vindt het helemaal niet erg om even te wachten, want Dirkje is nog maar een baby en die snapt het nog niet helemaal (lief hè)
Ze is dol op Dirkje en helemaal niet bang, ze vindt het niet fijn als ze op haar schouder komt, want de nageltjes prikken.

Groetjes Theresia
.

Kaatje

Hoi Theresia,

Hihi, ik herken het gelijk van zo gek worden als een bos wortels  ;) Paco werd dus ook helemaal wild en zat dan echt te krijsen en helemaal met zijn koppie te schudden om te zoeken, vaak was ik dan nog met een klein gardertje bezig en dan zat ie daar echt al aan te klokken, ( geluidjes en bewegingen maken )

Wel heel lief van je dochter dat ze Dirkje eerst de pap gunt, hoe oud is je dochtertje !?Dat van de nageltjes prikken herken ik ook hoor, ... ons buurmeisje Isabella komt regelmatig kijken maar doet dan haar jas over haar handjes heen want anders prikt het zo zegt ze  ;D

Ze is ontzettend lief voor de valkjes, zo'n schattig gezicht, Isabella is net 6 geworden in december  :D

Goed hoor dat Dirkje fijn op gewicht was toen je thuis kwam, ....ik vind dat ze het heel erg goed doet en ben daar enorm blij om !! Ook dat papsmoeltje herken ik, ... owhhh je moet maar eens op de eerste bladzijde kijken van mijn boekje ... daar zie je paco zijn papsmoeltje en onze fout die we toen hebben begaan ... we dachten Paco schoon te kunnen maken maar het leek wel een verzopen katje en ademde dus heel zwaar, ... eigenlijk was ik er van overtuigd dat dit zijn dood zou betekenen omdat hij zo nat was en zo zwaar ademde van de kou en dat alleen omdat we dachten hem te helpen wat helemaal uit de hand liep  ::)

Het staat onder dagboekjes en dan als auteur mijn naam ! Paco is op dit moment helaas niet thuis, ... hij is afgelopen maandag opgenomen in een kliniek, maar dat is nogal een lang verhaal en ook te lezen in mijn dagboekje !!

Je kan straks ook een dagboekje aanmaken of aan één van de moderatoren vragen of ze dit boekje naar dagboeken verhuizen, ...je kan dan ook de titel zelf gewoon aanpassen, ... goh leuk zeg dat je het hier ook zo gezellig vindt  :D

Nou meid, ga zo door en geef Dorkje maar een mega dikke knuffel van onze meisjes, die Paco ook heel erg missen ( ik heb nog 3 valkjes en allemaal popjes, ... dit zijn zusjes )

Groetjes, Karin ( Kaatje  ;) )

Kaatje

Hoi Theresia,

Ik las in mijn boekje dat Dirkje het niet gered heeft  :'(  Ik wil je hier dan ook nog even heel veel sterkte wensen met het verlies van je lieve kleine valkje  :(

Ik vind het echt ontzettend sneu voor je, ... je was zo ontzettend blij !!

Misschien wil je toch nog kijken voor een zelfstandig tam valkje, er zijn op dit moment ontzettend veel valkjes die eieren hebben ... laat het maar even bezinken, zo'n klein hummeltje verliezen is niet niks !!

Bahhh, die kwekers die dit bewust aanprijzen,... ze vergeten de emotionele kant, vreselijk !!

Groetjes, Karin


Lin

ach wat zielig dat ie het niet gered heeft..sterkte

even terugkomend op het eivoer..dat zou ik een beetje vermegnen met de pap. alleen eivoer geven is niet voldoende. Geef dan gewoon parkietenzaad of trosgierst. Hoe is het gekomen dat ie het niet gered heeft? hij woog toch een mooi gewicht en was 6 weken toch?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Theresia

Hoi Karin

Dank je wel...
Het is erg stil in huis, als we thuis kwamen werden we al luid begroet, kan hier nog niet aan wennen.
Ik heb geen enkele foto van haar, 2 dagen na haar dood hebben we de oplader terug gevonden, zul je altijd zien :censuur
Voorlopig wachten we met een nieuw vogeltje kopen, want dit gaat allemaal veel te snel.
De kooi staat nu schoon op zolder en als we eraan toe  zijn kijken we rustig rond.
Mijn hart zegt : "liever vandaag dan morgen", maar m'n verstand zegt :"wachten, eerst laten bezinken".
Mijn man wil ook weer graag een vogeltje, maar hij volgt ook zijn verstand.
Maar ik mis haar, ze kwam 2 van de 3x naar me toe vliegen als ik haar riep, ze vond het heerlijk om na het eten bij m'n dochtertje op schoot lekker te knabbelen en te spelen, ze ging ook heel makkelijk bij anderen op de vinger.
Ze was gewoon zo'n lieverd en ook zo slim. :'(

Hoi Lin

Jij ook bedankt...
Dirkje zat 's morgens op de bodem en de veertjes stonden iets uit.
Ik heb gelijk de VA in Meppel gebeld en kon 's avonds terecht.
Ze had een parasiet (in de krop en ontlasting), w.s. door de handopvokvoer of er zat iets in het andere voer
Maar ik was er op tijd bij, ze kreeg ander voer (Harrison's korrels en pap) en med.
Ze was wat afgevallen, maar zat bijna weer op haar oude gewicht.
Het leek allemaal goed te gaan, maar toch heeft ze het niet gered.
Heb het nog met de ass. van de VA erover gehad.
Ik zei dat ik haar niet zo jong had mee moeten nemen, maar ze ging me niets verwijten, en ze zei dat ik al het mogelijke gedaan heb, maar ze was goed ziek.

We willen heel graag weer een jong vogeltje, maar GEEN handopvok en hij/zij moet echt goed zelfstandig eten/drinken en desnoods laat ik er gelijk een VA naar kijken.
Even heel zakelijk bekeken...we zijn handen vol geld kwijt en we hebben alleen maar tranen ervoor terug gekregen.

Veel liefs, Theresia




Kaatje

Hoi Theresia,

Echt ontzettend verdrietig om te lezen dat Dirkje een parasiet in haar kropje had  :( :(

Ik ben na Rico ook nooit meer aan een papvogeltje begonnen, het was zelfs zo dat Rico zelfstandig had moeten zijn, toen was ik nog echt een leek, nu weet ik wel beter !!

Rico heeft ons ook enorm veel geld gekost en heeft maar 2 maanden mogen worden, het was mijn man zijn vogeltje en die heeft er ook echt heel erg veel verdriet van gehad !

Vlak nadat Rico overleden was wilde hij in eerste instantie helemaal geen nieuwe vogeltjes meer, ik had op dat moment 2 eitjes op dit forum gereserveerd welke inmiddels al donsjes waren van ong 5 weken !

Vlak na Rico's overlijden zijn we de donsjes gaan bezoeken en was Rick gelukkig weer verkocht, ook zag hij gelijk het verschil en drong het tot hem door dat Rico al vanaf dat hij bij ons kwam ziek moet zijn geweest  :-\

Dat Rico het nog zolang heeft volgehouden komt waarschijnlijk door alle goede voeding ( ook Harrison's ) en aandacht .... Omdat we 2 popjes wilde hebben toen Rico er nog was, hebben we na zijn dood 3 zelfstandige popjes genomen ... 3 zusjes, en Rick en ik voelen ons de koning te rijk !!

Heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van Dirkje en ik zou zeker zeggen, ... neem jullie tijd want zoiets gaat niet in je koude kleren zitten !

Groetjes, Karin