18 juli 2025, 19:35:10

Mandy's valkjes ziek

Gestart door Mandy, 23 oktober 2003, 05:07:02

« vorige - volgende »

VaLKPaRKieTJe

Hey Mandy,

Ik vind het heel erg om te lezen en te horen over al die zieke en dode valkjes, en dan die foto's van Janneke, erg zielig vind ik.
Maar we laten ons niet de grond in trappen door die nare ziekte, we zullen ertegen strijden tot we er des noods dood bij neervallen maar het moet en zal stoppen.

Veel sterkte met je valkjes en dat ook jij je snel weer helemaal goed mag voelen.

Groetjes en  :-*, Mariette

daan

Hoi mandy,

Blij te horen dat het in ieder geval met de valkjes beter gaat en niet slechter gelukkig. Hopen dat je morgen meer van Feld hoort en dat je nu eindelijk eens zekerheid heb. Hopen op goed nieuws. En sterkte ook met wachten tot vrijdag.
Succes he meissie.

groetes Daan

Mandy

Het is officieel;

De papegaaienziekte! :(

Maar goed, eigenlijk wist ik dat dus al wel. Aangezien ze het dus al vanaf juli hebben en nooit goed behandeld zijn... :'(
Dit is nu uit de sectie van Janneke gekomen. Feld had nog niet gebeld, maar ik was te nieuwsgierig en gespannen, dus ik belde zelf even.
De darmperforatie is door de dierenarts veroorzaakt!!! >:(
Hij heeft ws wel gelijk dat de cloacawand zwak was, maar hij heeft gewoon teveel kracht uitgeoefend, de :censuur! >:(
Het is eigenlijk net bij ons vrouwens, voor een eerste bevalling heb je nog strakke buikspieren, daarna wordt het allemaal slap. Dat is ook bij popjes die eitjes hebben gelegd... Het voordeel voor Pipo is dus ws dat ze nog nooit eieren heeft gelegd, dat is ws haar redding geweest...

Nu gaan we ook de rest "redden". Vandaag sturen ze medicijnen op, ik geloof Baytril. Ik moet daar dan een bepaalde concentratie van maken. Aanzoeten met roosvice omdat dat erg bitter schijnt te zijn en ze het anders niet drinken. Ze moeten het totaal 3 weken krijgen, Chico ook voor de zekerheid...

Ik zeg dus de TT voor Bello af, want die zit dan nog midden in de behandeling en alle vogels in een TT aansteken zou niet zo netjes zijn hé.

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Hoi Mandy,

Jeetje wat sneu joh...om te moeten horen dat het door de dokter komt...vreselijk.
Ja je hebt haar er niet mee terug.
Hopelijk komt ook bij jou alles goed.
Heb je nog wel een jong van haar?
Dat is dan nog een kleine troost.

Groetjes,
   Trudie

Mandy

30 oktober 2003, 15:06:56 #64 Last Edit: 30 oktober 2003, 15:07:20 by Mandy
Zojuist heb ik een brief van de dierenarts ontvangen, ik citeer;

Geachte meneer en mevrouw,

Langs deze weg wil ik u laten weten dat ikhet zeer betreur dat uw valkparkiet is overleden na het nemen van het cloaca uitstrijkje. Het is een zeer nare complicatie die ik nog nooit eerder heb meegemaakt. Doordat ik met een andere patiënt bezig was heb ik u niet voldoende uiting kunnen geven van mijn oprechte medeleven en spijt dat dit is gebeurd.
Ik hoop dat u mij op de hoogte wilt houden van de uitslag van het onderzoek in Utrecht.

Op zich wel netjes, maar ik denk dat hij wel weet dat hij fout zit. Zeker omdat ik met echte vogelartsen contact heb gehad.
Ik heb ook aan Feld een verslag van de sectie gevraagd. Dan kan ik 'm dat onder z'n neus douwen als bewijs of er meer mee doen, maar daar haal ik Jans en Janneke niet mee terug...
Ik weet nog niet precies wat ik hiermee ga doen, daar moet ik m'n gedachten nog even over laten gaan. ::)

Speedy

Snif)) jeetje wat zwaar kl*te zeg..ja je hebt er niks aan...misschien dat ie je tegemoed kan komen in de kosten? ja ik zeg maar wat hoor...het zal toch allemaal niet gratis geweest zijn.
Tuurlijk heb je ze er niet mee terug, maar dit mag niet meer gebeuren.
Sterkte Mandy.

Groetjes,
   Trudie

Henry

he mandy

sterkte met de andere schatjes van valkjes he?maar als we feld niet hadden he was het slechter afgelopen misschien >:(
we hopen dat de andere valkjes het echt reddeen en duimen voor jou en de valkjes he

henry van ellinkhuizen

Mandy

Helaas heb ik zelf geen jonkie van Jip en Janneke (voorheen Zwartje en Japie-jo) gehouden, maar van sommige wordt ik nog wel op de hoogte gehouden;

Uit de eerste ronde;
Casper bij de moeder van Paul,
Yao bij Sabrina
en Waldo in Antwerpen.

In de tweede en derde ronde hebben ze ook eitjes van Pino en Marrie en Pino en Truus uitgebroed, dus van die jonkies weet ik niet wie officieel de ouders zijn. :-/

Speedy

Nou toch een beetje troost, dat je weet waar Casper zit, van hem horen we nog wel eens wat hier.

Groetjes,
   Trudie

Mandy

Tja, ik heb zowieso alleen maar kosten bespaard door naar Feld te gaan, want die cloaca uitstrijkjes schijnen erg duur te zijn.
Ik heb daar net nog wel naar gevraagd, de sectie kostte iets van 21 euro, antibiotica zal iets van 25 euro kosten en verzendkosten 7,50. Vind ik allemaal wel meevallen en ook niet zo belangrijk. :-/
Maar ik heb wel antibiotica van mijn eigen dierenarts meegekregen zaterdag, die vibravet en die heb ik nog niet betaald. Hij zei toen dat rekenen we maandag wel af na die cloaca uitstrijkjes, maar is toen ook niet gebeurd en ook dat mestonderzoek op wormen vrijdag niet. En normaal moet je daar altijd meteen afrekenen.
Maandag nadat het fout was gegaan met Janneke en ik met Feld had gesproken heb ik al boos naar de assistente gebeld en gezegd die cloaca uitstrijkjes in de vuilnisbak te gooien en dat ik die antibiotica die niet werkt gebruikt en onbetaald terug kom brengen (is toch 30 euro...).
Dus ik ga zowieso nog een keer terug naar de dierenarts...

Speedy

Nou gelijk heb je hoor.
Ken je hem ook meteen de foto onder zijn neus duwen, mocht ie nog wat durven zeggen.

Peter

Hoi Mandy,

Tjee je weet wel waar je aan toe bent maar ik had nog gehoopt dat het niet papegaaienziekte zou zijn. Alvast heel veel beterschap toegewenst.

En wat voor een &%#$@%-dierenarts... andere kant hij ontkent het niet... maar toch het gevoel dat Janneke er niet meer is....

Heel veel sterkte toegewenst en beterschap,
Peter

demi

30 oktober 2003, 16:10:03 #72 Last Edit: 30 oktober 2003, 16:22:04 by demi
hoi mandy

nou meissie heb je toch eindelijk antwoord op je vragen,niet leuk natuurlijk als het dan toch bevestigd wordt!maar ik hoop dat het kuurtje snel aan slaat bij je andere lieverdjes en dat het maar snel beter mag gaan met de valkjes!!!
maar toch heel veel sterkte!!!
en hoe is het nu met jou zelf?

groetjes diana w

Lique

Hoi Mandy,

Wat een nieuws zeg. Ookal had je het al wel verwacht, het komt toch heel hard aan.
Maar ik ben heel blij, dat jij het niet hebt. let wel goed op, met het schoonmaken, dat je een mondkapje draagt, om besmetting te voorkomen.
Toch zou ik bepaalde kosten van de foute dierenarts eisen.
Door zijn toedoen, heb jij meer geld moeten uitgeven, door nadere onderzoeken.
En zelf zou ik naar die dierenarts gaan, en proberen een gedeelte terug te krijgen.
Zoals de sectie, dat was niet nodig geweest, als de da zijn werk goed had gedaan.
En inderdaad, die medicatie.

Maar boven alles, ik wens je heel veel sterkte.

Groetjes Lique

Annemieke

Hoi Mandy.

Wat een drama's nou weer!
Houd het dan niet op bij jouw dit jaar?
Je zou toch beginnen met vloeken als je dat nooit doet.  >:(

Ik vind het echt verschrikkelijk.
Ben nu zelf ook een beetje allerter op de dingen die Teddy en vooral Punky doen!

Heel veel sterkte meid, ik hoop dat verder leed je bespaard blijft.

:-* :-*
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky