27 april 2024, 11:30:54

Mandy's valkjes ziek

Gestart door Mandy, 23 oktober 2003, 05:07:02

« vorige - volgende »

Mandy

Dank je Lique, kreeg net ff een brok in m'n keel en de tranen staan weer in m'n ogen, het is ook zo'n ontroerende foto met die kleintjes om d'r heen. :-*

Inmiddels ben ik bij de longarts geweest en ik heb de papegaaienziekte niet meer bij me! ;D
Het is nu niet meer te bewijzen dat die "bronchitis" in augustus de papegaaienziekte was, maar hoogst waarschijnlijk wel vanwege de verschijnselen.

Met de valkjes gaat het allemaal best goed, alleen heeft Bobbie af en toe nog wel eens plakpoep aan d'r kont, maar is verder niet ziek ofzo. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Suzanne

Fijn dat je de ziekte niet meer bij je hebt Mandy! En dat het allemaal maar snel weer bergopwaarts mag gaan met de valkjes.

Groetjes

Suzanne

ps: Lique, leuk gedaan zo die foto van Janneke  :)

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

mastolk

Hoi Mandy,

Wat fijn dat je de ziekte niet bij je hebt!!! Echt mooi.
En fijn dat het met de valkjes ook beter gaat.
Het is idd een mooi foto van Janneke, kan het me goed voorstellen dat je een brok in je keel krijgt. Ik krijg het (vaak) nog van het zien van Ieniemienie's foto's. Jou Janneke heeft dezelfde kleur (denk ik) als Kuifje. Een chinamon?!

Groetjes Margrietha

Mandy

Hallo allemaal,

Morgen is de antibioticakuur van 3 weken klaar en de vogels zien er ook weer goed uit. :)

Alleen zie ik nog wel tussen alle normale ontlasting lichtgroene ontlasting, zoiets wat jonge valkjes in het begin hebben. Het witte gedeelte is gelukkig wel normaal wit en geen geel wat op een leverafwijking kan duiden. Ik denk dat dit van Bobbie af komt, want die was er het slechtst aan toe. :(

Ik heb naar Feld gebeld en hij denkt dat zij ws degene is geweest die het bij zich had en dus ook het langst onder de leden had en dat ze daarom nog wat restverschijnselen heeft. Hij denkt dat haar alvleesklier niet optimaal genoeg werkt, daarom moet ik ze ff apart zetten zodat alleen zij een bepaalde vitamine toegediend kan krijgen die haar weer op moet peppen. Ze sturen me het op en hopelijk duurt dit niet zo lang als met die antibiotica. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

25 november 2003, 16:24:34 #169 Last Edit: 25 november 2003, 16:26:32 by Angelique
Hoi Mandy,

Ik heb je berichtjes eens na gekeken, omdat ik dacht te hebben gelezen, dat dit al veel eerder bij jou aan de hand zou zijn...
Kijk hier nog maar eens naar:
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=Boek;action=display;num=1044900573
Ziekjes  
« Gepost op: Feb 10th, 2003, 7:09pm »

Groetjes Lique

Mandy

Ja dat klopt Lique, maar dat was heel anders hoor en dat stelde achteraf ook weinig voor, een klein koutje en toen hebben ze vibravet wel direct in de snavel gekregen. ;)
En Pino enTruus had ik al van begin af aan (2000 en 2001), dus lijkt me heel sterk dat die iets bij zich hadden.
Toen van de zomer Jil als eerste die oogontstekingen kreeg was het wel echt foute boel en de rest wat daarna volgde helemaal natuurlijk. :(
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

26 november 2003, 19:46:54 #171 Last Edit: 27 november 2003, 00:50:47 by Mandy
Ongelooflijk zeg, wat is die TPG toch snel zeg! Zeker een goedmakertje voor de vorige keer, want ik heb het nu al binnen! ;D

Het is osteovit/amino/calcitad vloeistof? Ze moet 10 druppels op 50 ml water hebben. Het is een flesje van 50 ml en het mag helemaal op, je kan het niet overdoseren alleen mag ze dan geen Bogena vitamines meer in het water krijgen.
Ik kan ze gewoon bij de rest laten, want voor hun is het ook goed en kan geen kwaad.

Ook is er geen besmettingsgevaar meer voor de nieuwe valkjes, maar die laat ik er volgend weekend pas bij hoor, dan hebben Rembo en Rembo 4 weken en Ot en Sien 3 weken in quarantaine gezeten. ;)
 
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

mastolk

HOi Mandy

 :D  :D TPG wil het idd vast goedmaken met jou!
Mooi dat dit wel snel is aangekomen.
Succes met dit middel. Hopelijk komt je laatste valkje er nu ook weer helemaal bovenop!

Groetjes MArgrietha

Tara

Hoi Mandy,

ben blij dat alles weer in orde is met jou en je valkjes, zo hoort het ook. Ik heb ook telkens dat gevoel, als ik een of andere foto zie .... Het is een erg mooie foto .... Ahhh, ben blij dat het nu weer goed is met jullie allemaal :).

Groetjes, Tara

Lique

CitaatJa dat klopt Lique, maar dat was heel anders hoor en dat stelde achteraf ook weinig voor, een klein koutje en toen hebben ze vibravet wel direct in de snavel gekregen. ;)
En Pino enTruus had ik al van begin af aan (2000 en 2001), dus lijkt me heel sterk dat die iets bij zich hadden.
Toen van de zomer Jil als eerste die oogontstekingen kreeg was het wel echt foute boel en de rest wat daarna volgde helemaal natuurlijk. :(
Hoi Mandy,

Het kan natuurlijk wel, dat ze het op dat moment hadden.
Ik heb gelezen dat een grasparkiet de papegaaienziekte 7 jaar  :o bij zich kan dragen, zonder echte symptomen te geven.
Maar het hoeft natuurlijk niet.
Het belangrijkste is, dat het bij jou ook onder controle is, net als hier.
Ze zijn hier ook weer heel erg levendig.

groetjes Lique

Andrea


Hoi Mandy,

Ik heb hier al een poosje niet meer gekeken, maar wat mooi dat het nu eindelijk de goede kant op gaat. :)
Ik ben heel benieuwt trouwens hoe het broedseizoen wordt bij jou volgende jaar met je nieuwe valkjes enzo.
Er zullen vast mooie mutaties uitkomen.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

Ik heb besloten dat ik toch geen verdere stappen onderneem tegen die DA en het laat voor wat het is. :-/
Uit mijn onderzoeken is nl niets gekomen en in het obductieverslag van Janneke (Japie-jo) staat alleen dat het beeld sterk doet vermoeden dat het om papegaaienziekte gaat. Dus om verdere stappen te ondernemen moet je toch met harde bewijzen op tafel komen en die heb ik dus niet echt.  :(
Ik weet in ieder geval dat ik nooit meer naar die kerel ga en zal 'm ook iedereen afraden! >:(

Op dit moment ben ik alleen maar blij dat Feld me zo goed geholpen heeft en de papegaaienziekte nu verbannen is. Er is geen enkel besmettingsrisico meer en ze zijn weer helemaal in hun oude doen. ;D
Ook Bobbie is weer helemaal in orde, die vitamines helpen goed, haar ontlasting is weer normaal. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

Hoi Mandy,

Gelukkig is het:
eind goed al goed!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Mandy,

Wel goed dat je toch nu via Feld alles voor elkaar hebt.
Ik heb ook het meeste vertrouwen in hem hoor anderen komen niet meer aan mijn valkjes.
In elk geval echt heel erg fijn dat nu alle valkjes weer helemaal gezond zijn :-)
Ik hoop dat je volgend jaar niet zoveel pecht hebt maar je weet nu in elk geval waar je op moet letten en wat je moet doen als ze het hebben.

Groetjes, paul

Speedy

Hoi Mandy,

Ik hoop dat je dit hoofdstuk nu kan afsluiten en dat je volgend jaar een hele nieuwe goeie start krijgt.
Net zulke mooie jonkies alsje eerdere nestjes, waar ik zo verliefd werd op jouw geparelde witkopjes.
Inmiddels zal ej wel gezien hebben, dat ik er ook weer een valkparkietjes erbij...een cinnamon witkop.
Ze is heel lief, alleen wat aan de iele kant, vergeleken met de rest hier.
Ik moet haar goed observeren, omdat ik denk dat ze niet eet.
Het enige waar ze op af gaat, is trosgierst.
Dit kan nooit goed zijn toch?
Verder is ze wel vrolijk en komt graag bij ons zitten, het liefst bij Rob.

Nou ok,  om terug te komen op jou verdrietige periode... wens ik je heel veel kweek plezier in goede gezondheid.

Groetjes,
    Trudie