19 april 2024, 05:37:41

Mandy's valkjes ziek

Gestart door Mandy, 23 oktober 2003, 05:07:02

« vorige - volgende »

Tara

O Mandy,

wat erg, maar ... Wat moet ik doen? Mijn lutino Tiko, heeft dat ook, die afhangende vleugels, alleen maar met 1 vleugel :-/ Is ze ook ziek denk je? Vervolgens ziet ze er goed uit en is ze de enige die een afhangende vleugel heeft :-/. Hoop dat met haar niets aan de hand is. In ieder geval, Mandy, ook weer heel erg dat je die ziekte hebt, doe er maar snel iets aan, want ...

Veel sterkte he ...

Groetjes, Tara

Mandy

Hmmm als het alleen een afhangende vleugel is denk ik dat het wel mee valt, als ze ziek is zou je toch meer moeten merken/zien zoals bv bol zitten. :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

25 oktober 2003, 00:01:12 #17 Last Edit: 25 oktober 2003, 00:08:16 by Mandy
Zo, ik heb net voor de zoveelste keer de gehele volière schoon gemaakt en met dettol ontsmet. Dus alle uitwerpselen waar eventueel wormen of papegaaienziekte in zit/zat is nu weg en gedood. Ook de eet en drinkschalen zijn ontsmet.
Ook het nachtverblijf is ontsmet.
In beiden ruimtes heb ik geen schone houtsnippers terug gelegd, want zo kan ik de komende dagen makkelijker ontlasting van de tegels af schrapen en weer met dettol weg schuren als dat nodig mocht zijn. Pas als alles achter de rug is leg ik weer houtsnippers terug.

Ik heb voor de zekerheid Janneke, Pico en Pipo apart gezet in het binnenhokje. Toen ik ze ving waren ze erg actief en hebben me flink gebeten, niet fijn, maar toch wel een goed teken vind ik. ;)
Verder zie ik niets bijzonders aan ogen, veren en cloaca, ook voelen ze niet extreem mager aan ofzo. Alleen gingen ze vrij snel weer op 2 poten een beetje bol zitten slapen... :(

Alleen dat hokje heb ik niet gereinigd en ontsmet, want dat had ik na Jans en dat koolmeesje laatst al gedaan en de schone houtsnippers van toen liggen er ook nog. Pas als hun weer bij de rest terug kunnen maak ik ook dat hokje weer schoon.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Hoi Mandy,

je doet er goed werk voor, je ziet echt, dat je om je valkjes geeft. Hoop dat je jezelf ook snel gaat verzorgen hoor. Ik hoop, dat alles weer normaal wordt. Thx voor de reactie, Tiko toont helemaal niet ziek ... In ieder geval, veel sterkte met je valkjes, en met jezelf he :-/

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Mandy,

CitaatZelf kan ik ook pas maandag bij de huisarts terecht. Het is maar een eng idee dat ik er misschien al vanaf juli mee rond loop... Het zou inderdaad wel die vage verschijnselen verklaren waar ik mee rond loop...

Wat een huisarts van niks heb jij zeg, het kan best erstig zijn wat je zelf hebt en dan zeg ie kom maandag maar.
ALs je echt papagaaienziekte hebt zou ik hem voor het gerecht gooien want je hebt dat manden geleden al aangegeven bij die huisarts toen je valkjes ook ziek waren en toen deed ie er ook al zo laconiek over.
Ik denk dat het met de lege volliere wel meevalt hoor zeker omdat jouw valkjes al meerdere malen antibiotica gehad hebben dus dan zouden de meeste bacterien al dood moeten zijn.
Veel sterkte en hopen dat het verder meevalt.

Groetjes, Paul

Mandy

25 oktober 2003, 14:54:21 #20 Last Edit: 25 oktober 2003, 14:54:57 by Mandy
Bedankt voor je bezorgdheid Paul, maar die arts van augustus was een arts van de huisartsenpost.
En gisteren sprak ik de assistente die alleen zat en niets anders kon doen dan een afspraak voor maandag maken... :-/
Dus ik ben niet boos op mijn huisarts, ik ben er altijd al tevreden over geweest en ik weet ook dat hij mijn verhaal serieus zal nemen, dus ik zal maandag wel bloed moeten laten prikken denk.

Net wilde ik m'n DA spreken, want ik kon na 10.30 bellen, maar hij was druk en om 11.45 kon ik 'm persoonlijk spreken, dus bel ik dadelijk maar terug.

De valkjes die apart zitten waren vanochtend heel wat actiever als voorheen, maar dat komt nu ook omdat ze apart zitten. Ze horen hun maatjes buiten zitten en willen er naar toe, maar dat gaat nu dus niet, dus waren ze wat onrustig. Ik hoop niet dat het teveel stress geeft... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

demi

hoi mandy


ik sta helemaal sprakeloos.....
ik vindt dit zo :censuur..
ik hoop zo dat het niet die verdomde ziekte is meissie!!!!!

ik duim voor je lieffie!!!

dikke knuf  diana w :-*

Speedy

Hoi Mandy,

Jij ook al? o jeetje wat eng allemaal.
Jij hebt ook valkjes gekocht op de beurs?
Zou het daarvan komen? of kan het ook bij huiskamervalkjes gebeuren?
Ik maak me ook wel ongerust hoor, wat een trieste bedoening allemaal hier.
Ik kijk ook steeds naar ze hoor.
Ook heb ik gelezen op en site over dichtzittend oogje en zo en groene ontlasting.
Ik natuurlijk ook helemaal hoteldebotel, want Nikita doet al vanaf het begin ik haar heb, 1 oogje dicht.
Verder zit er niks vreemds aan hoor.
Ook vond ik nu groene plakkerige poep op een stok, weet niet van wie, alle kontjes zijn schoon.
Nikita en Angel wipwappen elke dag, dus kan het ook daar van zijn? dat er een ei gaat komen? dat had ik toen gelezen bij Mariska haar verhaal.
Zucht))) en dan nog Rob, die dus waarschijnlijk astma verschijnselen vertoont en er een inhalator voor heeft gekregen, dit gaat nu goed trouwens.
He jakkie....alles bij elkaar lijkt het er op...maar het kan ook toeval zijn.

Hopelijk komt er snel beter bericht hoor.

Groetjes en sterkte,
    Trudie

Mandy

25 oktober 2003, 18:33:44 #23 Last Edit: 25 oktober 2003, 18:35:09 by Mandy
Hoi Trudie,

Ik heb dus eigenlijk al vanaf juli papegaaienziekte in m'n volière alleen heeft de DA dat nooit zo genoemd en heb ik dus geen acties ondernomen, omdat ik dat niet wist! :o

Op 18 juli zijn Pipo en Bobbie van die handelaar erbij gekomen (+nog een bonte, maar die was een week later alweer weg) en 27 juli had Jil die dubbele oogontsteking en vanaf 29 juli zat ik in de ziektewet ivm een flinke bronchitis en hoge koorts...
Op 19 september hadden Jut en Bobbie een rechter oogontsteking.
En op 26 september werd Jans ziek die op 30 september overleed... :'(
Nu zitten Janneke, Pico en Pipo dus apart en ben ik zelf weer niet lekker. Op dit moment gaat het met Janneke het slechtst... :(

Ik heb mijn DA gesproken en heb eigenlijk geen directe duidelijke antwoorden gekregen alleen dat hij cloaca uitstrijkjes af gaat nemen maandag (vandaag had geen zin, want maandag gaat dat toch pas naar het lab) en ze zijn vanmiddag allemaal weer gestart met vibravet (doxycycline) in het drinkwater.
Maandag neem ik dus zowieso Janneke mee, als ze dan nog leeft..., en nog een valk. Ik wil dat hij die ook injecties geeft en desnoods ga ik ze allemaal zelf injecteren, want ze zijn immers allemaal al 2 keer behandeld, maar niet voldoende dus! >:(

Ik had zojuist alleen Janneke wat druppels in d'r snavel gegeven, maar het meeste tufte ze er weer uit en ook door d'r neusgaten. Daarna zat ze wat moeilijk te puffen en niezen, eigenlijk een beetje zoals Jans dat toen ook deed...

Ik moet nu gaan werken, maar zal m'n hoofd er moeilijk bij kunnen houden ben ik bang. ::)

Mijn vader is toch gekomen om verder te klussen aan de volière. Hij zit immers ook niet bij de vogels zelf. En hij denkt dat het allemaal wel mee zal vallen. Raymon zegt ook dat ik me veel te druk maak. Ik hoop dat ze gelijk hebben... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Ah Mandy wat erg allemaal ... vreselijk gewoon ... Hoop dat jij snel geneest hoor ... En je valkjes natuurlijk ook. Vind het gewoon echt vreselijk ....

Sterkte ....

Mandy

Ik ben met een naar gevoel naar mijn werk gegaan en heb vanavond naar Raymon gebeld om bij de valkjes te kijken.  ::)

Ik was bang te horen dat Janneke meer achteruit gegaan zou zijn, maar alles is nog hetzelfde en ze zaten alledrie op de hoogste stok naast elkaar te slapen.  :)

Toen ik net thuis kwam moest ik natuurlijk ook zelf nog ff met een zaklampje gaan kijken en gelukkig zag ik Janneke op de stok slapen. Ik vond het wel een goed teken dat ze niet meer op de grond sliep zoals vanmiddag.  ;)
Ik hoop dat ze nog op tijd antibiotica heeft gekregen om te overleven... :-/

Zorgen voor later waar mijn vader op attendeerden zijn dat ze misschien resistent kunnen worden voor deze antibiotica of ze kunnen er misschien onvruchtbaar van worden..., maar overleven vind ik nu heel wat belangrijker hoor. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

26 oktober 2003, 03:57:27 #26 Last Edit: 26 oktober 2003, 03:58:56 by Mandy
Als Janneke het niet gaat redden, zou ik dat echt heel erg vinden (sommige herkennen haar misschien wel beter als Japie-jo zoals ik haar eerst noemde).

Ze is mijn allereerste jonge valkje.
Supertrots was ik toen ze in 2001 geboren werd. ;D












Al mijn valkjes gaan me aan het hart, maar Janneke, Pino en Pico en Bello zijn me het meest dierbaar. :-*

Pino heeft tam in huis gezeten en Pico en Bello zijn jongen van dit jaar die ik gehouden heb. :)
Jans was ook een jong van dit jaar, maar die heeft het dus al niet gered... :'(


Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Hoi Mandy,

schattige foto's zo op volgorde.
Ik hoop toch echtdat ze erdoorheen komt....ik duim voor je.

Groetjes,
    Trudie

daan

Hoi mandy,

Schattige foto;s joh. En ik hoop dat ze je nu snel zekerheid kunnen geven, want je zit nu al erg lang in spanning. En dan hopen dat de medicatie snel aan slaat. Maar jeetje wat erg dat je iegen DA een verkeerde diagnose had gesteld.
Succes morgen en ik duim ook voor je meissie.

Groetes Daan

Mandy

26 oktober 2003, 15:42:23 #29 Last Edit: 26 oktober 2003, 15:43:45 by Mandy
Há, wel een goede diagnose, maar hij heeft het verdorie alleen nooit zo genoemd (papegaaienziekte) zodat ik de juiste acties kon ondernemen! >:(
Wel had hij goede antibiotica gegeven, maar alleen te weinig en te kort.
Morgen zal ik nog niet veel wijzer worden, want het wordt natuurlijk nog een paar dagen wachten op de uitslag... :-/

Ik heb zojuist een e-mail gestuurd naar alle mensen die er mogelijk risico op hebben met hun valkjes. Oftewel alle valkjes die er vanaf de periode van 27 juli toen Jans die oogontsteking kreeg er aan bloot gesteld zijn.
Zover ik weet zijn nu geen van die valkjes ziek en hebben ze er ook een heel laag risico op omdat ze er maar kort aan bloot gesteld zijn.
Binky van Nes, Job van Evi en Peppie bij Anneke hebben een oogprobleem gehad waar ze toen aan behandeld zijn.
Sparkle van Andrea en Ruby van Anita hebben niets gehad.
Ik voelde me verplicht nu ik dit allemaal weet dat ik toch iedereen officieel in moest lichten. ::)

Met Janneke en de rest gaat het redelijk, er is geen achteruitgang, maar ook geen vooruitgang... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl