19 juli 2025, 13:23:56

Mandy's valkjes ziek

Gestart door Mandy, 23 oktober 2003, 05:07:02

« vorige - volgende »

mastolk

Hoi Mandy,

gefeliciteerd met het recept. Hopelijk slaat het allemaal aan!! En krijg je ondertussen toch nog je pakketje!!!
Het is zeker erg belangrijk dat je het ontvangt.  

Heb je het trouwens al gehaald?

Succes meid, en hopelijk nemen je valkjes er gretig van  ;).

Groetjes Margrietha

Mandy

4 november 2003, 20:57:20 #136 Last Edit: 4 november 2003, 21:00:01 by Mandy
Zo hé hé, eindelijk heb ik dan de antibiotica, maar nog steeds niet via de post! >:(

Ik heb nu een flesje met 50 cc kunnen halen.
Het is Baytril 2,5%. Ik maak een oplossing van 400 ml met 8 ml Baytril, 1 theelepel vitaminedruppels van Bogena en 2 ml roosvice.
Ik vond het niet troebel hoor Paul, het is gewoon een dikke heldere substantie.
Ik kan nog Baytril bijhalen als het pakje nog later zou komen, want totaal met 8 cc per dag heb ik dus 168 ml nodig.
Ze moeten het 3 weken krijgen, dus 21 dagen, ze hebben het nu allemaal in het water, ook Chico, maar ik ga pas vanaf morgen tellen, want sommigen drinken nu niet meer.
Ze mogen in die 3 weken geen fruit en groente, want daar zit vocht in en neemt de behoefte om te drinken weg.

Ik zag dat Suske een beetje rood linker oog begon te krijgen, hopelijk wordt dat snel minder met de antibiotica. ::)
En ik zag dat degene die lichtere ontlasting heeft Bobbie is, hopelijk komt het voor haar nog op tijd en is de papegaaienziekte nog niet helemaal doorgevreten naar de lever en darmen... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Gelukkig heb je nu antibiotica ! Ik gebruik ook meestal baytril, dat heeft ook minder bijsmaak dan Doxycycline. Vibravet geven we nog wel eens mee voor papegaaien vandaar dat ik wist dat het ook doxy was, alleen bij papegaaien geef je het direct in de bek. Ik wist dus niet dat het uitzakt in water.

Even voor Paul : gooi die baytril maar weg. Als het troebel is zit er schimmelvorming in. Eenmaal aangemaakte baytril is maximaal 2 weken te bewaren. Daarna gaat het vlokken.

Nou Mandy, ik hoop dat het goed aanslaat en het met Suske en Bobbie goed komt ! Want  je hebt al genoeg ellende gehad.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

Ik heb even gekeken maar die Baytril in inderdaad niet troebel want dat flesje wat ik bedoelde was Metacam en dat is ook wat zo raar rooken troebel was.
Dat was ook niet bedorven want dat kreeg ik vers van de arts dus dat hoort zo.
ik had baytril 2,5 % en moest dat 2 keer daags met 2 druppels in de snavel geven samen met die Metacam 2 druppels.
Ik heb ook wel eens Synulox gehad die moest ik ook 2 keer daags 3 druppels geven.
In beide gevallen was het bij mij al te laat en heeft het helaas niet geholpen :-(

Groetjes, Paul

Mandy

5 november 2003, 13:40:19 #139 Last Edit: 5 november 2003, 13:44:28 by Mandy
Zo, ik heb net een reactie terug gehad van TPG en het blijkt dat mijn postcode daar als 4831 ipv 4631 is genoteerd?!
Dat is dan de verklaring waarom het allemaal zo lang duurt.
Ik heb dit uiteraard gecontroleerd en bij Feld staat het gewoon goed genoteerd allemaal. Mijn adres is uitgeprint en op het pakket gegaan, misschien dat door regen de inkt is uitgelopen en ze de 6 als een 8 zijn gaan zien ofzo?
Nu heb ik een vraag terug gesteld die ik veel belangrijker vind, waar is dat pakket nu en ga ik dat nog ontvangen??
Wat vervelend allemaal en net bij zo'n belangrijk pakket, als het nou een pakketje van de Wehkamp was geweest was het niet zo erg...zucht...zul je net zien hé, verdorie... :-/

Qua houdbaarheid maakt het niet uit trouwens, het is goed tot februari 2006! ;D

mastolk

HOi mandy,

Echt balen zeg, een cijfer verkeerd. Maar dan nog...dan hoeft het toch geen week te duren?!! Heb je het vandaag al gehad?! Hopelijk komt het snel!

Succes met wachten, hoe gaat het met je valkjes?!

Groetjes Margrietha

Marianne

Hoi Mandy,

Het opsporen van het pakketje dat doe TGP toch zeker wel?!
Ik weet dat 4831 in Breda zal zijn, tenminste mijn ouders wonen in Breda en die hebben als postcode 4817.
Succes met het pakketje.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mandy

Hé hé, eindelijk is het pakketje geariveerd zeg! ::)
Maar wat schetste mijn verbazing, mijn adres klopte wel!
Dus nu snap ik er helemaal niets meer van. En ook niet dat het pakket 31-10 en 4-11 in Dordrecht is gescand?
Het lijkt wel een spookpakket! :D

Bij het pakket zat ook het sectieverslag van Janneke.
Er stond in dat de acute doodsoorzaak een cloacaruptuur en darmprolaps was en dat het sectiebeeld sterk verdacht van besmetting met chlamydia psittaci (=papegaaienziekte).
Ook had ze een wat vergrote, vlekkerige lever, fors vergrote milt, pleksgewijs vieze longen en bloederige darmen.
Tja, daar wordt je allemaal niet vrolijk van... :(

Met de valkjes gaat het wel redelijk. Nu Jip alleen is en natuurlijk een maatje wilt hoor ik 'm ineens weer fluiten, ook Kuifje laat zich regelmatig horen. Maar het is nu ook goed en lekker weer, dus daar zullen ze zich ook wel prettiger bij voelen denk. Ze zoeken ook allemaal regelmatig het zonnetje op. 8)
Tja en verder is het allemaal maar afwachten...
Als ze er allemaal de komende 3 weken goed doorheen komen is het meeste leed wel geleden mag ik hopen... :-/

mastolk

Hoi mandy,

Het lijkt idd wel een spookpakketje   :D. Vreemd hoor allemaal, maar gelukkig heb je het nu!
Het is zeker te hopen dat de rest van je valkjes er nu goed doorheen komt!

Dat sectierapport was zeker niet al te vrolijk bericht. Maar jehebt in ieder geval het rapport, zodat je dit event. ook aan die andere arts kan laten zien.

Groetjes Margrietha

Peter

CitaatHé hé, eindelijk is het pakketje geariveerd zeg! ::)
Maar wat schetste mijn verbazing, mijn adres klopte wel!
Dus nu snap ik er helemaal niets meer van. En ook niet dat het pakket 31-10 en 4-11 in Dordrecht is gescand?
Het lijkt wel een spookpakket! :
Hoi Mandy,

Gelukkig heb je het nu binnen... eindelijk.

Het twee keer scannen is goed te verklaren hoor.
Feld verstuurd het pakket, die komt het postkantoor en ze toetsen daar de postcode in en scannen de barcode (zodat de sorteermachine later weet welke postcode bij welke barcode hoort), vervolgens komt het pakket op een sorteercentrum aan, en wordt gesorteerd en direct automatisch gescant. Vervolgende weet de sorteermachine aan de hand van de barcode waar het pakket heen moet. En het pakkettje verlaat het sorteercentrum. En wordt richting de juiste plaats gereden.

In jouw geval zal de postcode fout ingetikt zijn. En het pakje wordt dat terug stuurd en wordt er gekeken waar die heen moet, dus de juiste postcode wordt ingetikt. Daarna nog maals over sorteermachine, en weer gescant.

Groetjes,
Peter

daan

Nou nou mandy,

Eindelijk is je pakketje aangekomen.
Leuk om te horen dat de valkjes het al wat beter gaan doen, en al lekker in het zonnetje gaan zitten.

Jeetjes dat zal ff schrikken zijn geweest om de uitslag van janneke te lezen. Sneu hoor.

Meissie sterkte en laat ze snel opknappen he. ook jijzelf he

Groetjes Daan

Mandy

Hallo allemaal,

Met de valkjes lijkt het wat beter te gaan. Ik hoor de laatste dagen steeds meer valken geluidjes en fluitjes en dat doet me heel goed. :)
Het oogje van Suske lijkt wat minder rood te worden en Pico is wat actiever. Alleen weet ik niet goed wat ik van Bobbie moet denken, ze eet en drinkt wel goed, maar ze zit vaak op de grond en zoekt de warmte op in de zon of in het nachthok. Ook heeft ze nog rm plakpoep aan d'r kontje hangen, ik weet het niet hoor, afwachten maar... :-/

Peter

Hoi Mandy,

Het klinkt voor de meeste valkjes al een stuk positiever! Ik zal duimen voor Bobbie.

Veel sterkte,
Peter

Kolkkie

Hoi Mandy,

Wat fijn dat het al wat beter gaat met al jouw kanjers. Ik zal erg hard duimen voor Bobbie.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Mandy,

Zo te horen doet de antibiotica zijn werk goed :-)
Ze krijgen nu in elk geval de goeie medicijnen binnen en het blijkt wel dat het goed is want ze zitten dus al weer een stukje lekkerder in hun vel :-)
Jammer dat die andere dierenarts dit niet meteen gegeven heeft dan had je al die problemen nooit gehad :-(
Veel sterkte met Bobby.

Groetjes, Paul.