20 juli 2025, 00:08:51

Mandy's valkjes ziek

Gestart door Mandy, 23 oktober 2003, 05:07:02

« vorige - volgende »

Mandy

2 november 2003, 02:53:45 #105 Last Edit: 2 november 2003, 03:00:11 by Mandy
Ik ben net ff met een zaklampje bij de volière gaan gluren om te kijken hoe het met Bobbie was, zag ik wat wits liggen! :o
Bleek het het stuk sepia te zijn! Pfffff, was dat schrikken! Toen ik goed keek zag ik dat ze rustig op de bovenste stok zat te slapen op 1 poot. Dus nu kan ik ook rustig gaan slapen. ::)

Ik vind het ook raar, maar bij Feld zeggen ze echt dat het donderdag voor 17.00 is weggegaan en gisteren is het immers ook gescant in Dordrecht, dus ja, kan niet meer doen dan afwachten. Ik ben ook bang dat het wel maandagmiddag zal zijn inderdaad. :-/

Ik werk als verpleegkundige op orthopaedie Margrietha. :)

En ik zal ook van jou de groeten doen hoor Diana. ;)
Wel aardig trouwens dat hij die valkjes gebracht heeft!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Gelukkig is Bobbie niet verslechterd. Ik vind ze zelfs wat actiever, ook zat er geen plakpoep meer aan d'r kont. Zodra ik morgen de antibiotica in het water heb zitten en ze is nog hetzelfde gaat ze gewoon terug bij de rest en kan de behandeling eindelijk beginnen. :P

Gisteren werd ik blij verrast door kroelactiviteiten tussen Suske en Wiske. Alleen weet ik nog niet voor 100% zeker of Wiske nu inderdaad een pop is, ik merk er nog niets mannelijks aan.

En vandaag waren Jip en Pipo weer aan het kroelen, dus dat zit ook wel goed. Maar bijna alle mannetjes vinden Pipo wel interessant, behalve Pino dus, maar daarvoor ga ik vanmiddag kijken, naar een nieuwe dame voor 'm. ::)

Nes

Hehe Mandy,

ik lees het net allemaal, wat vervelend zeg  :(
Nu maar hopen dat je pakketje met antibiotica snel aankomt en dat het ook snel werkt.
Ik las ergens een stukje terug over kosten verhalen op die niet zo'n goede ex-dierenarts van jou. Doen!
Je hebt schade geleden. Als ik jou was zou ik naar de rechtswinkel gaan. Daar krijg je gratis advies zodat je weet of je een winnende zaak hebt of niet. Ik denk persoonlijk dat je een hele goede kans maakt. Of het met dieren anders werkt weet ik niet, maar mss dat je een actie uit onrechtmatige daad (art.6:162 BW) kunt instellen wegens schending van een zorgplicht. Ik zou toch eens gaan informeren als ik jou was. Je hebt al zo'n hoop ellende meegemaakt en een hoop schade geleden. Gewoon proberen te verhalen op de DA. Je moet niet laten liggen waar je recht op hebt  ;)!

Groetjes Nes.

Dana

Hallo Mandy,

ik heb net het hele stuk gelezen en ik vind het heel erg voor je met wat er allemaal gebeurd is.
Ik wil je heel veel sterke wensen en ik hoop dat alles snel weer goed gaat met jou en je valkjes.
We denken hier aan je.

Peter

Hoi Mandy,

Gelukkig zijn ze niet verder verslechterd... Nu maar hopen dat het pakjes maandag komt en anders lokaal laten maken. Ik zal het komende nog even voor je uitzoeken waarom je het pakjes niet op tijd gekregen hebt. Ik zit toch dicht bij het vuur :)

Groetjes,
Peter

Mandy

Dank je Nes en Dana. ;)
Tja Nes, ik weet het allemaal nog niet hoor, ik ga eerst eens goed informeren voor ik me misschien in meer problemen ga gooien... :-/
Nou als je dat wilt doen Peter, graag, dan hoor ik het nog wel. Van Paul hoorde ik ook van vertragingen, misschien een storing ofzo? ::)

Jullie krijgen allemaal de groeten terug van Roger. ;)
Het was een hele vriendelijke kweker die mooie valkjes heeft zitten. Hij kweekt vnl met geparelde en bonte valkjes. Hij had een paar valkjes apart gezet voor mij. Van 1 wist hij zeker dat het een pop was want daar hadden al eens wat mannetjes op gezeten. En nog 2 bonte waarvan hij het niet zeker wist. Die vond ik wat mooier, want die hadden wat meer geel in zich.
Maar die bonte pop houdt hij zowieso apart voor me tot die extra kooien af zijn, want daar zou ze wel in kunnen en apart zijn van de rest zonder besmettingsgevaar. Of ik haal ze gewoon over 3 weken op als de antibioticakuur bij de rest klaar is. Als hij die andere 2 bonte niet verkoopt en hij zou zien dat 1 van die toch een pop is neem ik er daar één van.
Ik zit nu nog op mijn werk, maar zal straks wel een paar foto's laten zien.

Hij weet ook heel veel over de erfelijkheid en heeft uit bijna 200 mogelijke koppels berekeningen gemaakt over de nakomelingen, heel interessant en zeker ook voor Karin en Barbara als die dat gezien hadden!
Ook had hij een mooi computerprogrammaatje waar hij heel mooi alle kweekresultaten in zette.

Wel typisch vond ik, hij vraagt voor al z'n valkjes gewoon 1 bedrag, ze kosten allemaal 20 euro. Jong en oud, man en pop, tam en wild, wildkleur, gepareld, bont, maakt niet uit.
Ik zei al dat ie daar best meer voor kon vragen, maar hij vond het wel goed zo. Alleen die bonte witmaskers die hij per ongeluk had waren iets duurder vanwege de "zeldzaamheid".
Dus dat ene koppel heeft je vader nu Daan? Dan krijgt hij er dus mooie bonte witmaskers uit volgend jaar, leuk hoor. :P

daan

Hoi mandy,

Ja een aardige man he die Roger!. En hij heeft idd heel veel verstand van de erfelijkheid. Knap hoor.
Ja hij heeft zeker mooie valkjes zitten.
Nee Mandy, mijn vader heeft de geparelde bonte witmasker en ik de bonte witmasker ( die volgens Roger een man is).
Ik heb al een aantal geparelde dus vandaar dat ik de bonte witmasker heb gekozen en mijn vader heeft de andere.
Ja ik ben ook benieuwd wat ik daar voor jongen uitkrijg. Ik wil hem met een witmasker zetten. Weet jij dan wat er uit kan komen? Ik denk dus witmaskers of bonte of toch iets met parels, want de pop is split voor gepareld volgens mij! Nou soms weet ik het echt ff niet meer hoor. Ik ga gewoon wat bij elkaar zetten en zie wel wat voor jongen eruit komen hihihii.

Groetjes Daan

Karin

Hoi Daan,

Popjes kunnen niet split zijn voor gepareld. Als je er een witmasker pop bij zet krijg je allemaal witmasker jongen. Of de pop moet toevallig split zijn voor bont.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

3 november 2003, 03:53:18 #113 Last Edit: 3 november 2003, 04:18:00 by Mandy
Weet je wel waar die valk split voor is? Je kan het altijd nog aan Roger vragen, want die heeft dat allemaal in dat programma opgeslagen. ;)

Hier de foto's van de bonte valkjes.
Dit is de bonte waarvan hij zeker weet dat het een pop is;

Dit vind ik eigenlijk de mooiste, vooral ook door die mooie grote brede kuif, vaak is dat wel een teken voor een pop, maar zegt helaas ook niet alles...

En deze;

De laatste 2, waarvan hij dus niet weet of het mannen of poppen zijn, vind ik mooier als de eerste omdat deze meer geel in zich hebben.
Maar ik moet eigenlijk ook nog ff aan 'm vragen hoe het bont zich in de jongen gaat vererven. Want Pino is bont en deze ook, maar hoe bont gaan die jongen er dan uit zien? Hoe zal de grijs-geel verdeling zijn?
Dit zegt de erfelijkheidsberekening;

Mother: Pied
Father: Pied Split To {X1:  Pearl}

male offspring:
50% Pied Split To {X1:  Pearl}
50% Pied

female offspring:
50% Pied Pearl
50% Pied

Hij wilde ze zelfs nog alledrie meegeven zodat ik ze bij m'n valkjes kon zetten en kon observeren welke poppen waren en dan de 2 overgebleven valken over een poos terug brengen. Maar met de papegaaienziekte hier nu kan dat uiteraard niet, maar het was wel een heel vriendelijk aanbod natuurlijk! :)

Dit is Pino waar ik dus een nieuwe pop voor zoek;

Hij is split voor gepareld weet ik al uit vorige nestjes.

Paul

Hoi Mandy,

Die middelste foto is echt wel een hele mooie en als dat een popje is zou dat een perfecte partner zijn voor Pino :-)
Je krijgt dan zeker bonte valkjes en die verkopen toch makkelijker meestal :-)
Ik hoop dat die nare ziekte van je valkjes snel over is dan kan je die bonte mooi aan Pino koppelen :-)

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Mandy,

Wat leuk om weer positieve berichten te horen.
Ik vind het mooie valkjes, hopen dat bij die laatste twee een popje zit.
En dan natuurlijk straks de vraag...... hoe reageert Pino er op.
Maar die neemt het niet zo nauw met de popjes gezien je verhalen over trio's dus waarschijnlijk zit dat wel goed.
Spannend hoor!
Hou ons maar op de hoogte.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

mastolk

Hoi Mandy,

Wat een mooie valkjes zeg!! Echt schatjes allemaal.
Wat aardig dat hij ze event. allemaal mee wilde geven. Maar ja met je ziekte doe je dat natuurlijk niet.
Heel veel plezier met het uitzoeken, en fijn dat er weer positive berichten te horen zijn.

Hou je ons op de hoogte vandaag of je de antibiotica hebt gekregen?

Groetjes Margrietha

daan

CitaatHoi Daan,

Popjes kunnen niet split zijn voor gepareld. Als je er een witmasker pop bij zet krijg je allemaal witmasker jongen. Of de pop moet toevallig split zijn voor bont.

Groetjes, karin.

hoi Karin, Ja idd je hebt gelijk een pop kan geen split zijn voor gepareld ff vergeten hihihi. Ja ik ga nog ff navragen aan Roger wat de man voor split is. Nee de pop is geen split voor bont!

Thanks he
Groetjes daan

daan

Hoi Mandy,

Ja ik ga ff aan Roger navragen wat de man voor split is.
Thanks!
Joh wat een mooie valkjes die bonte! echt schitterend hoor
En mandy heb je de antibiotica al binnen?
We horen het wel.

Groetjes daan

demi

hoi mandy

ik zei het he dat hij waanzinnige mooie valkjes had!!!
echt mooie zitten er weer bij zeg! en die met die brede kuif wauw  :P

groetjes diana w

ps; hoe is het met jouzelf?