27 april 2024, 15:15:58

Tea tree olie

Gestart door DeesDoos, 1 december 2003, 16:48:04

« vorige - volgende »

DeesDoos

hai allemaal,

heb hier op het forum nog nooit gelezen over tea tree olie..
weet niet of iemand dat kent maar ik ga het zeker in huis halen :)

tea tree olie is voor de wondjes. is een sterke olie en moet je dus wel verdunnen met water maar werkt erg goed zowel voor dier als voor mens. het zorgt dat het niet gaat ontsteken en zorgt dat de wondjes sneller dicht gaan. je zal het misschien nooit gebruiken, maar is altijd handig om in huis te hebben. je kunt het dus voor alle dieren gebruiken en ook op eige wondjes smeren (ook verdunt)



dit flesje is te koop bij de drogist  en is niet super duur (weet de prijs zo niet uit m'n hoofd)
misschien een keer het proberen waard...

groetjes Desire

Hermes_Lucy_nest

ziet er best wel goed uit.
maar is het ook wel goed voor en valkparkiet en weet je daarbij ook de hoeveelheid dat je moet verdunnen enzo? :-/

DeesDoos

beetje op gevoel.. is het wondje erg groot of diep dan doe je wat meer druppeltjes erin.. bij een schaaf wondje maar een paar druppeltjes... gewoon een beetje op gevoel dus :)
in ieder geval niet puur op de wondjes doen omdat het zeer sterk spul is.. ik doe voor me gerbils ongeveer 5 druppeltjes op een kopje (van de koffie) op een diep wondje. maar vogels zijn groter en de huid is ook anders dan een gerbil dus zou je er 7 ofzo in kunnen doen...

Hermes_Lucy_nest

ah kan altijd wel handig zijn.
alleen kent niemand dit hier enzo :-/
mischien veranderd dat wel ;) :D

Tara

Volgens mij zijn dat van allemaal kruiden gemaakt?

Kan dus geen kwaad, kan alleen maar gezond zijn, voor mens toch. Voor valk waarschijnlijk ook, als je er maar zuinig mee bent :).

Groetjes, Tara

Coco en Chantal

ja ik kende het ook al, ik gebruik het ook voor wondjes bij de honden en katten..

Groetjes Chantal en coco
Groetjes Chantal en de valkjes


Tara

Ik denk dat als je het voor je valk gebruikt, dat je het dan best gebruikt bv. voor als de vleugel wat gewond is, door ergens tegenaan te vliegen. Maar niet voor een hoofdwonde, dat is toch voor een Da (is maar een tip hoor ;).)

Groetjes, Tara

Hermes_Lucy_nest

ja ik zou het ook nie voor erge wonden gebruiken, wel van die kleine wondjes om het sneller te laten genezen :)