9 mei 2025, 16:04:54

Nieuw valkje erbij, hoe?

Gestart door Dido, 14 april 2008, 19:33:52

« vorige - volgende »

Dido

Hallo, ik heb een valkje van nu 1.5 jaar oud.
Maar alleen is zo alleen... Dus... Komt er een popje bij.
Nu gaan wij aanstaande donderdag kijken bij een parel popje van 7 maanden oud.
Gaat dit samen, of is het popje dan te jong?

En hoe kan ik dit opbouwen, ik had iets gelezen als; kooien naast elkaar zetten, regelmatig samen los laten en na een tijdje bij elkaar. Is dit juist?

Het popje schijnt van een fokker te komen en zit nu bij mensen thuis, er wordt dus 60,- voor gevraagd. Maar is dit ook controleerbaar?

ik hoop dat iemand antwoord op mijn vragen heeft :)

groetjes
Zazou <3

Kimm

hoi,

ja je kan de kooien naast elkaar zetten. ik zou het popje de eerste dagen even niet los laten, even laten wennen aan zijn nieuwe omgeving en aan jou. na verloop van tijd de valkjes samen los laten en ze gewoon de boel laten verkennen. je moet ze niets opdringen, laat ze zelf maar kennis met elkaar maken. voorlopig de valkjes appart houden in de kooien. ik zou ze pas bijelkaar doen als het popje de nieuwe kooi uitzichzelf gaat verkennen. en dan pas langzaam opbouwen met samen in de kooi laten. doe het als je thuis bent dan kan je zien hoe het gaat. hier gaat natuurlijk wel een aantal dagen of weken overheen, maar dan bereik je het beste resultaat. het popje is zekers niet te oud hoor. maar wat bedoel je met is dit controleerbaar? dat is mij niet helemaal duidelijk.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Rianne

Ik vind de prijs nogal hoog, zit er een kooi bij? ::)
Het leeftijdverschil maakt niet uit hoor, ik had vorig jaar een koppel waarbij het popje minstens 6 jaar ouder was als het mannetje.

Dido

Ik vond de prijs ook wat aan de hoge kant...
maar goed, ik kan echt nergens popjes vinden in de buurt van Utrecht... heb ook al hier in het forum gekeken en advertentie geplaatst..

Nu had ik haar net aan de telefoon, blijkt het popje pas 4 of 5 maanden te zijn.
Kan heb je toch nog helemaal geen garantie dat het een popje is, of wel?
Hij is wit met geel gepareld.
Maar dit is toch pas zichtbaar na de eerste rui met 6 a 7 maanden?

En bedankt voor de uitgebreide reacties :)
Zazou <3

Saar

Hoi Dido,
Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd :)

Als je het geslacht van het valkje meteen wilt weten dan kan je ook een dna test laten doen. Dat kost 22,50, of je moet idd wachten tot de eerste rui
groetjes Saar :-*

Kuifiiee

Als ik jou was zou ik hem anders iets verder vandaan halen.........

voor 60 euro heb je ook al een voledig handtam valkje!?!

Groeten Nicky
Ik zal mijn valkparkiet even voorstellen:
Naam: Kuif
Geboortejaar: 2003
Geslacht: Man
Karakter: Schreeuwertje, Schatje
Hoe tam: Hij komt op je hand zitten en je kan hem soms aaien.

Ik vlieg minimaal één keer per week rond in de kamer en heeft een grote kooi samen met twee catharina's

Groetjes Kuif

Dido

Ik heb besloten het niet te doen, omdat ik geen garantie heb dat het een popje is en ik 60,- toch wel errug veel geld vindt...
Ik ga als het goed is een valkje van 'saar' kopen :)

Bedankt voor de reacties!
Zazou <3