28 maart 2024, 11:07:50

Koude eitjes onder lamp

Gestart door Mandy, 13 april 2008, 02:40:34

« vorige - volgende »

Mandy

13 april 2008, 02:40:34 Last Edit: 13 april 2008, 02:42:13 by Mandy
Hallo allemaal,

Toch maar hier bij spoed want ik weet niet of ik het goed doe. ???
Helaas is het weer zover bij Spik&Span, net als vorig jaar zijn ze net voordat hun 1e vd 5 bevruchte eitjes uit moet komen gestopt met broeden.  :o >:( :(
Vorig jaar kon ik ze na een koude nacht van 12 uur overleggen bij een ander koppel en kwamen allemaal uit.
Nu heb ik echter 1 ander koppel met ook 5 bevruchte eitjes, geen optie dus. :-\
Een half uurtje geleden toen ik thuis kwam heb ik de eitjes weggehaald en ze onder de warmtelamp gelegd. De temperatuur probeer ik op 37 graden te houden want ik las dat een jong in de eerste week op 36,6 graden moet zitten.

Heeft iemand hier ervaring mee, wat kan ik doen, doe ik het goed zo of moet het anders?
Ik weet heel goed dat de kans minimaal is dat ze het redden en uit gaan komen maar mocht er toch 1 het redden dan kan ik die misschien nog overleggen bij Adam&Eva.
Het is de kans en moeite waard want anders wordt het zowieso niks. :'(
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

trienke

Hoi Mandy

Ik ehb hier geen ervaring mee, Maar vind het erg jammer. als je wat dichter bij woonde, had anders bij mij wat eitjes onder verschillende koppels gekund.

Ik hoop dat het lukt.

Groetjes Trienke

*Yvon

Hoi Mandy

Je eitjes zouden ook hierheen mogen komen.
We hebben 2 koppels met onbevruchtte eitjes die ook nu zo'n beetje uit moeten gaan komen.
Het is zo'n 3 kwartiertjes rijden hierheen.
Rene wil ze ook wel komen halen.  ;) :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerda

Hoi Mandy,

Dat zou een mooie optie zijn, de eitjes naar Yvon.
Ik weet dat Paul wel eens eitjes in de broedmachine legde, maar het gaat echt vaak mis.
Luchtvochtigeheid is de laatste dagen erg belangrijk, bij te laag wordt het vlies taai en komen valkjes moeilijk uit het ei.

Ik hoop dat de kleintjes het redden.

Liefs, Gerda

Rianne

Ik heb het ook eens gedaan, de eitjes uit laten komen lukt vaak wel maar je zit dan met de jongen die je vanaf dag 1 groot moet brengen. Hopelijk kan het wat worden met Yvon en Rene, dat lijkt me nog de beste optie.

Karin

Balen zeg  :-\ Ik heb er geen ervaring mee. Wel heb ik ze wel eens tijdelijk in de broedmachine gedaan omdat ze er af waren gegaan. Ik had nepeitjes teruggelegt en toen ze daar wel weer goed op broede de eitjes uit de broedmachine terug gelegt. Ook heb ik ze wel eens omgelegt, maar ja, als je andere koppel al 5 eitjes heeft is de kans er dat je juist dat nest verstoord / verpest.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Bedankt voor de reacties! ;)

En bedankt voor de optie Yvon en je sms, misschien dat ik vandaag inderdaad nog wel wil komen. 8)
Maar ik kijk het nog eventjes aan.

Ik heb nl oude onbevruchte eitjes terug gelegd bij Spik&Span en net zaten ze er nog op dus wie weet kan ik ze nog terug leggen... ::)

De eitjes liggen warm onder de lamp maar de vochtigheid is inderdaad heel erg laag, 25% maar.  :(
Dus ik heb er nu een vochtig keukenpapierje onder liggen. En ik draai de eitjes ook af en toe maar? Ik zie er nog wel wat leven in maar in 1 niet meer denk ik.

Het oudste ei wat ook al lichte barstjes had en een beetje puntig gevormd is heb ik nu gemerkt en bij Adam&Eva gelegd. Want die 5 zijn wel bevrucht maar komen misschien niet allemaal uit. Zowel dan kan ik tegen die tijd bijvoeren of de oudste(n) zelf verder groot brengen. Dan hebben ze in ieder geval wat antistoffen van hun ouders mee.

En ik kan inderdaad ook nog ff bij Marlies checken en andere kwekers in de buurt al ken ik er hier niet veel.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Inmiddels al een aantal uurtjes druk met de eitjes. :D

Had Marlies en 4 andere kwekers gebeld maar was allemaal geen optie. Bij Marlies en 2 andere kwekers liggen de blokken al vol met bevruchte eitjes en de andere 2 kwekers hadden geen eieren momenteel. :-\

Toen met Yvon afgesproken dat als Spik&Span vanmiddag niet goed op de eitjes blijven ik ze naar hun ga brengen.

Kreeg net telefoontje van Marlies terug dat ze bij een jong koppel had gekeken die eenzelfde cyclus hebben maar blijken toch onbevruchte eitjes te hebben. Als het hier mis gaat breng ik de 4 eitjes waarin ik bij 3 nog leven heb gezien naar haar.  :)

De kans dat het alsnog mis gaat doordat ze niet uit gaan komen is groot maar ik heb toch echt alles geprobeerd nu.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Ben net terug van Marlies, heb de 4 bevruchte eitjes bij haar koppel achter gelaten. Hopen en duimen maar dat ze toch nog uit gaan komen en goed verzorgd gaan worden, meer kunnen we niet doen. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl