8 mei 2025, 05:39:15

Bodembedekking in broedblok?

Gestart door Lentemorgen, 16 april 2008, 19:54:56

« vorige - volgende »

Lentemorgen

16 april 2008, 19:54:56 Last Edit: 16 april 2008, 19:56:56 by Lentemorgen
Deze week kan ik eindelijk met een broedblok beginnen! Het mannetje was er nog niet aan toe, en ze zijn nog steeds geen echt stel, maar hopelijk gaat een broedblok daar verandering in brengen  ::)

Nou was mijn vraag wat voor strooisel/ondergrond ik het beste in het broedblokje kan doen? Ik dacht zelf aan zaagsel, maar gaan ze dat niet opeten?

Ook heb ik mijn 2 valkjes in een papegaaienkooi, en zal het broedblok op de bodem van de kooi moeten staan. Is dat een probleem? Anders zal ik een manier moeten vinden om hem in de kooi op te hangen, aangezien ik hem waarschijnlijk niet aan de buitenkant op kan hangen.

Alvast bedankt voor de hulp  :-[

*Manon*

hoi hoi,

Wat ik zie bij iedereen op de foto's die donsjes hebben in een broedblok, ligt daar zaagsel.
Dus je gevoel was goed!

Ik heb zelf nog geen ervaringen hoor met broedblokken en de plaats waar die staan moet, maar is het misschien een idee om haakjes in het broedhoek te maken en dan het blok aan de tralies te hangen.
Op deze manier kun je m misschien ook nog aan de buitenkant van de kooi gaan ophangen, als je een opening in de kooi hebt natuurlijk.

Misschien heb je er wat aan.

Succes met de kweek!

Groetjes Manon

Mandy

Goedemorgen Lentemorgen  8)

Ik gebruik in de broedblokken hennepvezel, Aubiose;
http://www.aubiosenl.nl/Inleiding.htm

Je kan proberen eerst het blok in de kooi te zetten.
Als ze er geen interesse in hebben kan je 'm altijd nog ophangen.

Succes! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl