29 april 2024, 16:08:52

Schoolreis problematiek..

Gestart door ♥Debby♥, 8 april 2008, 23:47:08

« vorige - volgende »

♥Debby♥

Duinrell is inderdaad het kikkerparadijs.. en 3x raden waar een kikker in leeft.. water, water en nog eens water...

bedankt voor alle reactie's hoor... doet me heel goed.

morgen horen jullie zo snel mogelijk van mij..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Agnes

Hoi Debby,

Ik lees dit nu pas, en ik moet gewoon reageren!

Jij hebt volkomen  gelijk!
Ik denk dat diegenen die hebben beloten dit park als schoolreisje te kiezen zelf oudere kinderen op school hebben.

Mijn dochter is 5, en zit in groep 2. Mooi niet dat ik die mee liet gaan!
Zefs al heeft ze zwemdiploma A en B!

Gelukkig is het bij ons op school veel beter geregeld.

Groep 1 en 2 gaan samen op schoolreis.
Meestal gaat het naar dierenpark Wissel in Epe  (een afgeschermde kleine dierentuin/speeltuin)
Of naar Malkenschoten in Apeldoorn (een afgeschermde speeltuin/kinderboerderij)

Op de drie kinderen gaat er een moeder mee.
Je eigen kind zit in jouw groepje.

Doordat de locaties afgeschermd zijn, kunnen de kinderen nergens anders heen. (ze kunnen niet ontsnappen ;))
De kinderen denken dat ze lekker vrijgelaten worden, maar ondertussen let iedereen op elkaar.

Mooi weer erbij, en de kinderen hebben de dag van hun leven!

Groep 3, 4 en 5 gaan samen op schoolreis.
Vorig jaar was dat het Openluchtmuseum in Arnhem.

En groep 6, 7 en 8 gaat dan weer ergens anders heen.

Want elke leeftijd heeft toch andere behoeftes, en andere ideeen over een leuke dag?



Succes met je gesprek op school!


ps: ik vind het wel zwak van andere moeders dat ze er eigenlijk ook niet mee eens zijn, maar ondertussen hun kinderen wel laten gaan ::)


Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Valerie

Even een vraagje:
Hoe groot is een kind van 5/6 eigenlijk? Want ik las bij een hoop attrakties op de site dat de min lengte 1m 10, 1m 20 of 1m 30-40 was.



♥Debby♥

10 april 2008, 13:33:28 #18 Last Edit: 10 april 2008, 13:36:46 by *Debby*
Nou,

ik heb vanmorgen een gesprek gehad met de directrice.

In eerste instantie vroeg ik of ze de juf al had gesproken over het schoolreis. Nou dat had ze en ze vond het erg jammer. Ja, ik ook zei ik toen. Ik heb toen duidelijk uitgelegd waarom wij het onverantwoord vonden om met kinderen op zo'n jonge leeftijd daar heen te gaan. Hoe ons gevoel daarbij was en hoe ik 's nachts al eens rechtop in bed zat met een blauw kind dat uit het water komt of dat valt uit een attractie. Ik heb heel duidelijk gezegd dat ik het vreselijk vind dat deze situatie uberhaubt bestaat. Dat wij dit helemaal niet zouden hoeven doen als school daar beter over nadacht. Van haar kant werd het schoolreisje natuurlijk wel verdedigd.. dat had ik wel verwacht.. zij moet toch achter die keuze staan.

maar toen kwam het verhaal wel of niet naar school die dag. In eerste instantie begon ze direct over verplichte schooldag en ze moest overleggen.. dus toen ik aangaf dat ze die dag zoiezo niet op school zouden zijn zei ze; ja, maar het is een verplichte schooldag en ze zijn dus verplicht op school te zijn. Waarop ik zei: ja, verplicht op school.. niet verplicht naar duinrell. Ik heb haar gevraagd of ze dacht dat wij het leuk vonden om onze kinderen thuis te houden? Dat wij ze al genoeg straffen op deze manier dankzij school en dat ik weiger om ze ook nog eens naar een lege school te brengen.

Nou, ze krijgen die dag bijzondere vrijstelling dus dat probleem was toen ineens opgelost.

Toen heb ik vervolgens het hele beleid aangekaart en dus ook aangegeven dat ik een klacht neer wilde leggen bij de ouderraad. Omdat ik niet nog een keer in zo'n situatie wilde komen en achter mijn mening blijf staan dat ik het belachelijk vind. Deze leeftijd hoort in een speeltuin thuis. niet in een pretpark!

Nou ze stelde mijn medeleven met de school erg op prijs, bla bla bla en ze zou de brief zeker gaan behandelen in de ouderraad en tijdens de personeelsvergadering. dus daar horen we nog van.

Die brief overhandig ik vanmiddag aan de voorzitter van de ouderraad.

Ohja, ze mogen dus ook definitief niet mee met het schoolreisje van groep 1`want dan zou het zo kunnen zijn dat er volgend jaar meer moeders dat willen.  Nou ik heb toen gezegd dat ik hoop dat dit hele gedoe volgend jaar niet van toepassing is en dat ze die kinderen lekker samen laten gaan.

Al met al neemt het nu het gevoel voor mij nog niet weg.

Ik wordt door school in een hele vervelende situatie gezet. Het zal nog moeten blijken of ik er uberhaubt een keer een tevreden gevoel aan over hou...

Binnenkort mag ik bente en britt vertellen dat ze niet meegaan.. en jullie mogen weten.. ik zie er VRESELIJK tegen op!!

Valerie,

De tweeling hier verschilt een fiks stuk in lengte.

Britt is 122 cm tegen maar 110 cm bij Bente..

Britt is zo'n beetje het langste kindje in de klas.. dus reken maar uit.. het leeuwendeel is kleiner dan 120 cm.



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Valerie

Pardon?  :o Britt het langste kindje? Nou, dat is dus echt dan wel onverantwoord, daat bij de MEESTE attracties iets over een min lengte van 1m30 ofzo staat.
Wat een slechte reklame voor die school zeg!

Debby, ik wens je heel veel sterkte met het vertellen tegen je kindjes. Ga anders gewoon die dag wat anders heel erg leuks doen met hen.
Als ze later zelf kinderen hebben, zullen ze je wel begrijpen en heel erg dankbaar zijn.
Je maakt hiermee de juiste keuze.



♥Debby♥

Wij gaan die dag ook zeker wat leuks doen! Natuurlijk wel in de buurt want onze oudste dochter loopt wel in Duinrell...

maar we gaan er met de meiden een leuke dag van maken en we hopen dat ze het ooit zullen begrijpen..



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Valerie

Natuurlijk zullen ze het ooit begrijpen! ;)



♥Debby♥

Ik ben gebeld door iemand van de ouderraad..

Hele verhaal weer afgestoken en ook gevraagd waarom dat beleid toch zo is.. Tja, het is al jaren zo.. dat is het enige dat ze zeggen..

Nou ik heb dus gezegd dat het misschien wel eens goed is om na te denken over dat beleid..

Ik hoorde dus dat ze eerst naar Avifauna hadden gewild.. wat overigens veel leuker en veiliger is, maar ze waren te laat met regelen omdat de gene die het normaal regelt ziek is geworden. Dat was bekend want die moeder heeft darmkanker.

Nou goed, hele verhalen en nu heb ik een voorstel gekregen.

Ik mag mee, begeleid dan alleen Bente en Britt eventueel kan ik dan bij een ander groepje gaan lopen maar ik krijg er geen extra kinderen bij.

Ik moet dat voor Dinsdag laten weten.... Dan hebben ze namelijk een vergadering en dan zal ook besproken worden of het beleid zo blijft of misschien moet veranderen....

Ik heb trouwens dus van de ouderraad gehoord dat de begeleiding 1 op 3 is, en er GEEN boottochtje gemaakt gaat worden.

Toch gek dat juf en ouderraad zoveel van elkaar verschillen????

Maar goed, ik denk nog na over het voorstel maar voor de meiden zou het natuurlijk en superoplossing zijn. Ik gun ze dat schoolreisje namelijk echt wel..

Ik zal er eerdaags nog wel over praten met die of de gene op school..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Valerie

Als ik jou was, zou ik dan meegaan hoor.
Lekker niks meiden teleurstellen.  ;)



Romy

Hoi Debby

Ik vind dit een prachtige oplossing!

Alleen al het feit dat ze je laten meegaan en dat ze erover spreken om het beleid te veranderen, spreekt in jou voordeel. Het is erg goed van je geweest om je zorgen te bespreken, want het heeft dus duidelijk effect!

Goed gedaan zou ik zeggen!

Groetjes
Romy

Agnes

Hoi Debby,

Doen!  ;D

Van de ouderraad uit is dit toch een teken dat ze jullie tegemoet willen komen.
Ze geven nu eigenlijk een beetje toe dat ze fout zitten.

Misschien zeggen nu wel meer ouders dat ze ook mee willen onder die voorwaarden ;), en hebben jullie al een heleboel gewonnen.

Nu moet het volgend jaar wel anders gaan ;D
Groepjes van 1 op 3 is al een begin.
Als de groepjes dan zo gevormd kunnen worden dat je kind bij een moeder komt die ze kennen en vertrouwen, is het nog beter.

Ik zou gewoon meegaan op de kosten van school.
Je wilde toch al wat leuks gaan doen die dag, en dat kan nu zonder je dochters te hoeven vertellen dat ze niet mee mogen.



* Valerie..... mijn dochter is 5 jaar en is 114 cm.
Dus reken maar dat die nergens in komt 8)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Agnes

Hee Debby,


Hoe is het afgelopen?

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

♥Debby♥

Hoi Agnes,

Ik heb besloten mee te gaan met schoolreis en ik begeleid dan alleen bente & britt.. ik wil geen andere kinderen onder mijn verantwoording hebben..

verder heb ik nu het verzoek gehad om een brief te sturen aan de medezeggenschapsraad... die bestaat uit ouders en leraren en in die vergadering wordt dan mijn verzoek behandeld om het schoolreisbeleid aan te passen..

Het loopt dus allemaal nog en het blijft afwachten..

Maar in ieder geval kunnen de meiden nu mee dit schoolreisje en hoop ik maar dat dit soort gekkigheid niet meer nodig zal zijn...

Zodra ik iets hoor van de medezeggenschapsraad dan zal ik het laten weten..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Agnes

Hoi,

Ik ben benieuwd hoe dat af gaat lopen...
Zijn er niet nog meer ouders die bereid zijn een brief te sturen aan de MR?

Hoe meer hoe beter zou ik zeggen ;)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

rianne_123

6 juni 2008, 14:43:19 #29 Last Edit: 6 juni 2008, 14:45:15 by rianne_123
hoi debbie,
is het schoolreisje al geweest? dan ben ik heel benieuwd wat je er van vond.
Ik las het vandaag het hele schoolreisprobleem. ik ben zelf in duinrel geweest ooit eens op schoolreis. ik zat in groep 6. bij ons op de basisschool was het zo dat groep 1 tot en met groep 3 naar de dierentuin gaan, 4 en 5 gaan naar dofinarium harderwijk, 6 en 7 naar duinrell... groep 8 gaat op kamp.
ikzelf vind dit een mooie verdeling en sluit goed aan bij de interesses van de kinderen.
in duinrel is ook een speeltuin voor wat jongere en kleinere kinderen. en een heel leuk sprookjesdeel in het park. ook is er een binnenspeeltuin ofzo met luchtkussens.
dus er is genoeg te doen voor de kleinere kinderen.
ze hebben er in duinrel zeker aan gedacht dat er ook kleinere kinderen zijn.
het zou jammer zijn als je de 2 meiden hiervan zou onthouden. uit eigen ervaring weet ik hoe leuk het is. mijn zusjes gaan nu ook dit jaar naar duinrel en ze kijken er helemaal naar uit. ze praten haast over niks anders meer. ;D
als je nog moet gaan wens ik je veel succes met je beslissing en als je gaat veel succes met begeleiden.
groetjes van rianne  :)