23 april 2024, 17:28:36

piepen

Gestart door FuwyParel, 6 april 2008, 08:19:09

« vorige - volgende »

FuwyParel

 :-X :-\ :-[ langzamerhand worden wij weer helemaal gek van één van mijn valkparkieten. Omdat deze als tweede erbij is (alweer een jaar geleden) is die minder tam geworden dan de eerste. De eerste is een mannetje en rustiger dan de nieuwe, een vrouwtje. Hij kan ook leuke geluiden maken.
Het vrouwtje is een echte zenuwpees en maakt ons soms weken heel geirriteerd..dan is ze weer weken stil.    Ze is dan echt constant (en dan ook echt) constant aan het piepen en krijsen en de stokken heen en weer aan het lopen. Ze komen er allebei uit, maar daar ligt het niet aan; omdat ze er meestal binnen 5 seconde weer in gaat. Het wordt echt heel vervelend.

Doet dit valkje om aandacht te trekken? en hoe kan ik het afleren?      Op dit moment zit er een zwarte doek over de kooi want ik kon er even niet meer tegen  :-[
of doet het valkje het omdat ze pijn heeft?

ik hoop op een snelle reactie,
groetjes IRene

Valerie

Hoi Irene,

Dat krijsen, is dat het krijsen wat vele valkparkieten doen? Of krijsen (zoals wanneer je een valkje haar staart vastpakt, dit als vb omdat ik niet weet hoe anders te vergelijken)?

Is het zeker een popje?
Hoe het af te leren? Dat is moeilijk, maar het beste kan je haar irritante geluidjes negeren en haar positieve gedrag enorm belonen (vb trosgierst).

Sterkte en succes!