23 april 2024, 17:41:06

Pesten of indruk maken??

Gestart door _san_, 7 april 2008, 21:22:37

« vorige - volgende »

_san_

Hallo

Ik heb hier 2 valkjes zitten en van eentje weet ik zeker dat het een popje is en van de andere bijna 100% zeker mannetje. Hij tikt veel met de snavel fluit veel loopt veel op de stok heen en weer met de vleugels een beetje wijdt doet veel deuntjes snel na en leer al een woordje zeggen.
Hij s nu bijna 7 maanden en hij zit de laatste tijd veel achter mijn vrouwtje aan en dan zet hij elke keer een en dezelfde fluitje op.

Is dit nou proberen om indruk te maken of is het gewoon pesten van ik wil hier zitten en ga jij maar weg.
(Hij zit echt gericht keihard in haar oor te fluiten).


En dan heb k eigenlijk nog een vraagje...
Hij vind het heerlijk om gekroeld te worden, maar de laatste tijd valt die ook wel eens mijn vingers aan... ik houd me hand dan gewoon stil en laat hem eigenlijk maar zijn gang gaan totdat hij stopt

is dit pubergedrag ofzo??

Groetjes Sandra

Kimm

hoi sandra,

je valkje wil indruk maken ;D  ;D  ;D
en dat gebijt, dat moet  je negeren hoor. dat werkt het beste. geen aandacht aan besteden want dat hebben ze door en dan gaan ze ook met dat gedrag door.

succes,

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

_san_

Hoi Kim,

Dank je wel voor je snelle reactie ;D

Met 7 maanden zijn ze meestal nog niet broedrijp toch???
(want soms als mijn popje kippetje zit gaat hij derop zitten...)

En als ik het popje er even alleen uithaal want dat vind ze soms echt even heel lekker alleen zij de aandacht dat gaat die schreeuwen.. is dit gewoon geroep om haar??

Groetjes Sandra

Kimm

hoi sandra,

wanneer een popje broedrijp is dat weet ik helaas niet, andere mensen hier op het forum wel. ik heb alleen mannetjes namelijk. ik hoop dat je daar dan nog antwoord op zal krijgen van iemand anders. ;)

als jij haar eruit haalt om haar te kroelen en hij begint te schreeuwen dan wil hij ook aandacht. dus iets jaloezie. ik geef de mijne tegelijk aandacht. mijn happy is ook jaloers, maar als ik ze gewoon tegelijk aandacht geef dan wordt happy wel rustiger en accepteerd het dan ook gewoon.

groetjes kim :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

_san_

Hallo Kim,

Ik had het ook over het mannetje ;)
Van mijn vrouwtje weet ik zeker dat ze al broedrijp is, want ze heeft al tig eieren gelegd en is ondertussen meer dan 2 jaar.  ;)


Groetjes Sandra

Kimm

o hihi ;D  ;D  ;D  ;D

ik dacht al, ik wist het niet zeker over wie je het nu had ;D  ;D

een mannetje is rond 8 a 9 maanden vruchtbaar. ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

_san_

Wow zo snel al :o

Mag ik binnenkort wel even gaan oppassen... ;D

Ik dacht dat het pas zover was na een jaar..


Maar het is niet echt goed om hem dan al jongen te laten krijgen laat maar zeggen toch??
Is het toch beter om nog even te wachten  ???


Kimm

hoi sandra,

ja ik denk dat je beter even kan wachten totdat ie 1jaar of ouder is ;D


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010