11 mei 2025, 06:07:58

ff schrikken zeg

Gestart door Lique, 28 oktober 2003, 21:15:46

« vorige - volgende »

Lique

Hoi allemaal,

Ik schrok me vanavond kapot. Een van mijn buitenvalkjes zag ik heel zielig zitten. Toen zag ik de achterkant, en schrok er best van, allemaal bloed.
Ik heb hem met het vogelnetje gevangen, en goed bekeken.
Gelukkig is het alleen een staartveer die gebroken is.
Dat is dus de oorzaak van al dat bloed.
Gelukkig komt dit wel goed, en is het bloed aan het stollen.

Groetjes Lique

jacko

hoi lique

hoe zal dat gekomen zijn? zijn ze ergens tegen aan gevlogen zijnof hebben jullie katten in de buurt? zoja dan kan je misschien schrikdraad spannen boven op de voliere dat hebben mijn ouders ook gedaan want hun hebben een normale vogels in de voliere maar nu hebben mijn ouders geen last van de katten in de buurt.

groetjes m

Tara

Hoi Lique,

jeetje, zou ook nogal geschrokken zijn, gelukkig is het niet zo erg, maar was een prachtige valk zeg Lique :o Waaw. Hopelijk zal het snel genezen, maar dit is veel minder erg dan de papegaaienziekte :-/. Ik moet nu wel zeggen, deze ziet er best gezond uit, dus volgens mij, komt alles wel in orde :)

Lique

Citaathoi lique

hoe zal dat gekomen zijn? zijn ze ergens tegen aan gevlogen zijnof hebben jullie katten in de buurt? zoja dan kan je misschien schrikdraad spannen boven op de voliere dat hebben mijn ouders ook gedaan want hun hebben een normale vogels in de voliere maar nu hebben mijn ouders geen last van de katten in de buurt.

groetjes m
Hoi,

Ik heb geen idee, hoe het gekomen is.
Ik heb ze ook niet hysterisch rond horen vliegen, dus ik denk niet dat het een kat was.
Hoop het niet tenminste.
Schrikdraad moeten we nog plaatsen, als de gasleiding klaar is.

groetjes lique

Lique

CitaatHoi Lique,

jeetje, zou ook nogal geschrokken zijn, gelukkig is het niet zo erg, maar was een prachtige valk zeg Lique :o Waaw. Hopelijk zal het snel genezen, maar dit is veel minder erg dan de papegaaienziekte :-/. Ik moet nu wel zeggen, deze ziet er best gezond uit, dus volgens mij, komt alles wel in orde :)
Hoi Tara,

nee, gelukkig is het niet zo erg. maar het is idd wel schrikken, als je zoveel bloed ziet.
Dit is het valkje, wat ik al bijna opgegeven had. Met deze lieverd zijn we bij dr feld gegaan.

groetjes lique

Jaimy_en_Viggo

woehaaa!! Bloed!!  :o Tjonge..ziet er heftig uit.. :-X Mijn Charlie was er ook een veer gebroken..toen bloedde het ook heel erg..dat komt omdat het een jonge veer is..die moet nog groeien en omdat te doen loopt er een adertje doorheen..zodra de veer volgroeit is trek de onderkant samen en knelt het adertje af..maar dit wisten jullie waarschijnlijk al..maar ik wou ff slim doen.. ;) beterschap met je pareltje..

Dikke  :-* Jaimy en haar zooitje!

mastolk

Hoi Lique,

Wat een schrik zeg  :o.
Gelukkig komt alles goed.
Ik wist niet dat een gebroken staartveer zo kon bloeden.
Elmo mist nl ook al z'n staartveren *haha, onze robbedoes, hij heeft nog 1 veer* maar het heeft niet gebloed. Misschien was het verder afgebroken dan bij jou, iets dichter bij de huid.

Succes met je patientje, groetjes Margrietha

mastolk

Hoi Lique,

Wat een mooi valkje trouwens!!!!!
 Wat voor eens is het??! Is het een popje of een mannetje?
Groetjes Margrietha

clowntje46

Hoi Lique  ja  jeetje zeg blijft je dan niets bespaart zeg eerst die ziekte en nu ineens dat bloed overal , kan me voorstellen dat je erg schrok
hoop dat het gauw geneest en  ze dr weer snel bovenop komt
 knuffie Ans

Mandy

Pfff zeker schrikken, zo'n rot zicht hé, weet er alles van....
Gelukkig is het bloeden gestopt en gaat het gewoon goed genezen. Hopelijk komen er over een poosje mooie veren voor terug, want een mooie valk is het zeker. Een cinnamon witmasker man? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Volgens mij een fallow witmasker  ;D Is dat een valkje die je in Meppel hebt gekocht ? Ik zag er daar zo een zitten en als het een jonkie was geweest had ik er nog even hard over na gedacht om hem te nemen  ;D Hij is prachtig ! Ik hoop dat hij snel geneest en het bloeden nu gestopt is. Ik heb het bij Kazoo gehad. Die bleeft steeds aan zijn vleugels bloeden. Hij kreeg het toen hij in de grote volière zat. Hij vloog gewoon steeds zijn vleugles kapot. Gelukkig is het al weer maanden geleden dat hij het voor het laatst had ( even afkloppen  ::) )

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Barbara

Wat een bloedbad zeg, gelukkig was het minder erg dan het leek!

Dit is toch je fallow witkop die je al een tijdje geleden hebt gekocht met die albino cinnamon? Wat had het zonde geweest als die dood was gegaan! Natuurlijk is eigenlijk erg valkje dat doodgaat even erg, maar deze zie je niet vaak, als het degene is die ik bedoel dan....

Nes

Hoi Lique,

so zeg! Dat is zeker heel erg schrikken  :o geweest.
Wat een akelig gezicht zeg, al dat bloed. Maar gelukkig komt het allemaal weer goed. Inderdaad een heel mooi valkje  ;)

Groetjes Nes.