28 maart 2024, 23:42:10

Onze valkjes

Gestart door Ali en Mark, 7 april 2008, 00:36:28

« vorige - volgende »

Ali en Mark

Hi iedereen,

Ik heb al een tijdje niets geschreven, omdat m'n internet het thuis niet meer deed, maar gister is de casema-man geweest. Dus ik kan weer ;)

Inmiddels heb ik 4 valkjes, ik heb het ontzettend tamme lutino valkje van Ivana overgenomen. Ze is echt superlief. Alleen om de een of andere onverklaarbare reden kan ik geen naam voor d'r verzinnen. Ik zit zo vast in m'n B's, dat ik gewoon echt niet weet hoe ze moet heten. Dus als iemand een leuke suggestie heeft, hoor ik het graag!  :) Tot nu toe noem ik haar vaak mopje, maar ja zo noem ik Mark eigenlijk ook...

"Mopje" is niet echt een vogel-vogel, meer een mens-vogel. Ze wil constant gekroeld worden en als ik er even mee stop, knijpt ze me met haar snavel in m'n vel tot ik weer verderga. Binky en Bonnie moeten niet zo veel van d'r hebben en Bobbie heeft wel interesse, dus zingt en brabbelt tegen d'r, maar het lijkt net of ze het niet verstaat. Ze piept ook meer dan dat ze fluit, wel schattig, maar ik kan me best voorstellen dat die andere 3 haar maar "een rare vogel" vinden. Het leuke aan "Mopje" is dat ze zo lekker rustig blijft zitten. Je kunt vanalles gaan doen en ze blijft alleen maar op je schouder zitten.

Het blok heb ik wat eerder weggehaald dan het broedseizoen duurt, want het liep wat uit de hand. Binky wou zo graag kleintjes, dat hij Bonnie heel extreem begon te plukken. Zelfs zo erg dat ik een keer binnenkwam in de vogelkamer, dat Bonnie helemaal onder het bloed zat. Het zag er echt vreselijk uit, ook omdat ze zo wit is. Ik heb Bonnie daarom maar even appart gezet en het blok weggehaald. Nu gaat het allemaal wel weer goed. Ik vind alleen dat Bonnie er nog steeds niet super uit ziet. Ze ziet er veel zwakker uit dan de rest. Ik vraag me ook af of ze eigenlijk wel kleintjes kán krijgen. Volgend jaar probeer ik het nog een keer. En misschien heeft "mopje" dan al "valks" geleerd en kan ze ook aanpappen met 1 van de jongens.  ;)

Nou, ik stop er maar weer mee, volgende keer voeg ik wat foto's toe.

Groetjes,

Ali

aad

Hoi Ali

Keek even naar je filmpjes ... maar er werd er één gek hier  ;)

groetjes aad

Ali en Mark

Nieuwe foto's van vandaag. Binky had er geen zin in, dus ik heb vandaag Mopje, Bobbie en Bonnie in de aanbieding.



Dit is mijn nummer 4, ik heb 'r maar mopje genoemd, want ik irriteerde mezelf alleenmaar omdat ik de perfecte 4de B-naam zocht...



Ze wil constant gekroeld worden...



Dus doe ik dat maar...  :P



Bobbie aan z'n lunch...



Lekker spelen...



Ik ben er bij...na!



En Bonnie.



Lekker strekken  :)

Babaai,

Ali

Ivy

Hey, is het niet een update van mijn trouwe klant hehe
Leuke foto's! Mopje ziet er geweldig uit, ruikt ze nog steeds naar Robijn trouwens? hehe, ik hoop van niet!
Gaat het trouwens al beter met Bonnie?




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Kaatje

Hoi Ali,

Wat een mooie valkjes heb je en een erg leuk boekje, mooie foto's ook ! Ik kom zeker wat vaker neuzen hier  :D

Groetjes, Karin

Anja

Hoi Ali,

Ik heb je gevonden. Ik heb je een uitnodiging op hyves gestuurd. Ik kon het filmpje niet zien omdat je profiel is afgeschermd.

Wat heb jij mooie valkjes zeg. Een genot om naar te kijken.

Namen met een B........................

Bailey
Baloo
Banjer
Beauty
Belle
Bengel
Bingo
Birdie
Boefie
Bono
Buffy

Liefs Anja

Kimm

hoi ali

mooie valkjes zeg! ik heb genoten van de foto's!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Wilma1

22 september 2008, 20:17:20 #22 Last Edit: 27 september 2008, 18:19:14 by Wilma1
Moelijk hè, al die namen verzinnen, zo zat ik afgelopen week ook weer  ::) geheel onverwacht, maar weer gelukt. Bij mij eindigd alles op een i of ie of y, maar de klank 'ie' in ieder geval  ::)

Leuke foto's heb je gemaakt  :D

Maar een B  ::)


Tja  ::) mijn favoriet BEAUTY, heeft Anja al genoemd  ;)
Billy
Bobo
Boelie
Bonnie
Benji  (uitsprekende als BENSJIE)

;) Wilma




Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Ali en Mark

Hi allemaal!

Jeetje wat veel namentips ineens, ze zijn eigenlijk allemaal wel leuk. Ik denk dat ik die van Anja uitkies: "Birdie", lekker simpel, maar grappig. Ook vanwege het feit dat ze zo lang anoniem was, lijkt me deze erg leuk, dus bij deze de introductie van m'n nieuwe bird, (voorheen Mopje), Birdie:



Groetjes van mij en alle 4 B's!


Wilma1

Ze is een beautiful BIRDIE  :D ;) dat is zeker :)

Dus de naam past goed bij haar  :)

:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Ivy

Dat wordt weer handtekening aanpassen  :P

Leuke naam hoor, Birdie.




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Kimm

hoi ali,

toch nog een naam met een B. lastig is dat he? nou birdy is een erg leuke naam hoor. past mooi bij een prachtig valkje!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Ali en Mark

Hi, ik heb weer een tijdje niks van me laten horen.... dus ik dacht ik plaats maar weer eens wat foto'tjes. Ivana was van die mooie kerstfoto's aan het maken met haar vogeltjes, dus ik dacht ik probeer het ook. Ik had zelfs dezelfde mutsjes geprobeerd, maar helaas, mijn vogels zijn bang voor rood, dus vlogen ze steeds weg  ::) Hierbij dus mijn "kerstfoto's"









Groetjes en fijne feestdagen iedereen!!!

Kimm

wow mooie foto's hoor :D  :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anke

Hoi,
Ik kom ook eens jouw boekje binnenspringen :)
Mooie valkjes heb je hoor!!
Ik heb genoten van de foto's :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes