28 maart 2024, 21:35:09

Onze valkjes

Gestart door Ali en Mark, 7 april 2008, 00:36:28

« vorige - volgende »

Ali en Mark

Dag iedereen!

Jullie kennen mij nog niet, dus ik zal me even voorstellen:

Ik ben Alexandra (Ali) en ik heb samen met mijn vriend Mark 3 valkparkietjes. Ik ben begonnen met Binky:


Baby-Binky

Hij was van jongs af aan al een bink, dus vandaar de naam...

Binky nu...

Ik heb 'm van Ivana, die aan mij het valkparkietvirus heeft overgedragen. Bink is op 14 januari 2007 geboren en verhuisde zo van Almere naar Baarn. Hij heeft een tijdje alleen gewoond en is daarom ontzettend tam geworden. Ik was zelf in die tijd ook vrij veel thuis dus ik had er alle tijd voor.

Ergens in begin April is zijn vriendinnetje Bonnie geboren, die ik van de gelijknamige Bonnie van de Grijze parel heb gekocht. Bonnie (the bird) werd door Bonnie's man helemaal naar Baarn gebracht en kon meteen mee naar huis, waar Bink al op haar zat te wachten. Bonnie is een prachtige cynnamon bonte witmasker:



Omdat Bink al een tijdje alleen zat heeft hij hard kunnen oefenen aan "the Kill Bill song", maar toen hij Bonnie voor het eerst zag, zong hij het op z'n allermooist. Liefde op t eerste gezicht, alleen dan van zijn kant, want Bonnie moest heel lang niets van 'm hebben. Hoe mooi hij ook zong... Sinds kort zijn ze echter wel erg verliefd geworden, zoals te zien aan de volgende foto's:





Hier kroelt Bonnie zelfs Binky (doet ze normaal niet, ze is een beetje verwaand)

Ik was eigenlijk niet van plan om meer valkjes te nemen na Bonnie en Binky, maar Ivana had nog een hele mooie cynnamon over, dus we zijn weer gezwicht en hebben er nu drie. Omdat we nu al 2 B's hadden, moest de derde eigenlijk ook met een B beginnen, dus hier is ie dan, Bobbie:

Baby-Bobbie, geboren 20 juli 2007

Bobbie nu...

Over Bobbie hadden Ivana en ik lang een discussie of het nou een mannetje of een popje was, maar ik heb Ivana eindelijk overtuigd dat het een man is. Hij zingt nu zelfs beter "kill bill" dan Binkie. (ik wordt inmiddels gek van dat nummer;))

De valkjes woonden eerst in de woonkamer, maar Mark heeft laatst een kamertje opgeknapt en nu hebben ze heel luxe hun eigen kamer. Beter voor hun, maar ook beter voor mijn meubels, die het nogal zwaar te verduren hadden...

Voor een eerste keer lijkt dit me wel eventjes genoeg, volgende keer meer over onze valkjes!

Groetjes,

Ali (en Mark)



Gerda

Hoi Ali,

Welkom op het forum!

Scahttige valkjes en even schattige knuffelfoto's! En ja, Bonie mag verwaand zijn, want het is een prachtig valkje  ;)

Ik heb op youtube een keer een filmpje gezien van een valkje dat Kill Bill floot, zelfs met de plotselinge overgang naar de hoge noten.
Misschien kun je een keer een filmpje maken van Bobbie als hij Kill Bill fluit.

Klik maar hier als je het youtube filmpje wil zien!

Groetjes, Gerda

Ivy

Hoi Alex!
Welkom op het forum! Leuk om jou ook hier te zien, want ik zie je zo weinig de laatste tijd  ;D grapje
Ik zal jouw boekje ook volgen, vooral de foto's! Veel succes met Binky en Bonnie, hopelijk zorgen ze gauw genoeg voor een vriendinnetje voor Bobby! (Hoe ga je haar noemen, zoveel B- namen zijn er ook niet meer hihi)
Groetjes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ali en Mark

9 april 2008, 22:18:48 #3 Last Edit: 20 april 2008, 18:27:43 by Gerda
Hi Gerda!

Bedankt voor je reactie! Ik ken het filmpje vam Youtube inderdaad, dat heeft me op het idee gebracht om het aan Bink te leren. Ik heb de hele dag gezocht naar een filmpje die ik ooit gemaakt heb, toen Bink het helemaal perfect zong, maar niet gevonden. En natuurlijk had hij er net vandaag geen zin in. Ik heb wel een filmpje gemaakt van Bobbie die zijn best doet en nog een filmpje die ik ooit met m'n telefoon heb gemaakt van Bink. ik ga even onderzoeken hoe ik die er hier op kan zetten...

Mooi verhaal trouwens hoe jij aan je valkjes bent gekomen, net "meant to be". Spikey lijkt wel op mijn Binky.

Groetjes,

Ali

Ali en Mark

http://alibee.hyves.nl/album/25630354/Iedereen/sb-K/fotos/225595500/0/DG7D/#media=1.167018427.63gG&searchhyver=&__state__=1

Dit is de link naar mijn Hyves, misschien dat je zo het filmpje kan zien van Bink die kill bill fluit...

Kimm

hoi ali,

wat een geweldige valkjes heb je! en die kroelfoto's zijn ook erg schattig zeg :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

moonwitch (diana)

Hoi Ali

Jammer :-\, je profiel op hyves is niet zichbaar voor iedereen.
Kom je filmpje dus niet bekijken.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Gerdy

Hoi Ali..

Ik wilde je filmpje ook bekijken maar dat lukt dus niet..jammer..je hebt echt mooie valkjes en dat kroelen is altijd zo lief om te zien.
Ik ga je boekje volgen  ben heel benieuwd wat je valkjes allemaal voor streken uithalen.

gr Gerdy

Gerda

Hoi Ali,

Ik heb je maar even een Hyves uitnodiging gestuurd, want ben benieuwd naar het filmpje!

Binky en Spikey lijken inderdaad op elkaar, allebei forse, mooie wildkleurventjes!

Liefs, Gerda

Roxy

Hoi Alexandra,

Wat een leuke foto's van je valkjes. Zeker die kroelfoto's. Ik ben ook wel erg nieuwsgierig naar het filmpje.
Ik ga je boekje ook volgen.

Groetjes Roxanne

Ali en Mark

27 april 2008, 22:06:15 #10 Last Edit: 27 april 2008, 23:22:25 by Ali en Mark
Wat veel reacties ondertussen!

Ik heb gemerkt dat het met hyves niet echt lukt, dus ben ik maar op youtube filpjes gaan zetten. Voor alle nieuwsgierigen onder jullie:

http://www.youtube.com/v/NlCD0lj40yc

en:

http://www.youtube.com/v/xQY6KQtPPoM

Het is niet helemaal perfect ik weet het, maar wel schattig...

Vandaag heb ik heel wat spannends meegemaakt. Vannacht droomde ik dat Bonnie ontsnapt zou zijn en toen ik vanochtend wakker werd, belde de buurvrouw aan dat ze een parkiet had gevonden. Ik raakte helemaal in paniek, maar al m'n valkjes waren er nog, gelukkig! De buurvrouw had een grasparkietje in de tuin gevonden en gevangen. Ik heb maar gezegd dat ze 'm bij mij kan laten. Ze had 'm in een heel klein kooitje gedaan met wat pijnboompitten en water. ik heb 't schatje dus maar overgezet in een grotere kooi met écht voer. Hij ziet er op zich wel gezond uit, ookal ben ik dat natuurlijk niet zeker. Hij is nu in de woonkamer en is al een beetje aan het brabbelen. Ik heb het al gemeld bij amivedi, maar als niemand komt dan denk ik dat ik 'm zelf hou. Weet iemand van jullie of het ok is om een grasparkiet bij valkparkieten te houden? Ik hou 'm zowiezo 2 weken in quarantaine. De buurvrouw wou 'm naar 't asiel brengen, maar dat vind ik niks. Hij is best lief. Hier een foto'tje:



Ik denk dat ik 'm Brave heart noem, omdat hij zo dapper is. Ik denk eerlijk gezegd dat hij per ongeluk ontsnapt is en dat iemand hem wel komt ophalen. Het was vandaag zo'n lekker weer, dat ik me best kan voorstellen dat iemand niet goed opgelet heeft en dat de kooi én het raam open stond. Als niemand 'm komt ophalen dan heb ik er een 4de B bij dus!

Met de andere 3 B's gaat het hartstikke goed. Binky en Bonnie paren niet echt, maar zitten constant in het blok. Ik kijk iedere dag, maar nog geen eitjes. Ik ga eind Mei op vakantie, dus eigenlijk is het wel fijn als het uitblijft, want ik kan ze toch niet laten uitkomen als ik er niet bij ben. Voor de zekerheid heb ik nep-eitjes besteld. Als ze dan toch leggen, wissel ik ze allemaal om, want de vogels gaan ook op vakantie  ;) Naar Almere, naar Ivana, dus dan zou ik óf de eieren moeten verhuizen óf de pasgeboren jonkies, dus dat vind ik veel te link, dan wissel ik ze liever om.

Ik moet wel zeggen dat ik Bonnie en vooral Binky erg agressief vind tegen Bobbie nu ze bezig zijn met "gezinsuitbreiding". Binky vliegt Bobby soms echt aan. Gelukkig heb ik nu een andere kooi voor Bobbie, maar toch! Je merkt aan 'm dat ie ook wat aandacht wil van die andere 2. ik heb 'm wel vaker z'n hoofdje naar beneden zien draaien om gekroeld te worden door Bonnie, als die weer door Binky gekroeld werd. Hij is echt aan een vriendinnetje toe, maar ik wacht tot Binky en Bonnie een popje krijgen.

Binky is ook echt een kwajongen, ookal heb ik speciaal een kooi voor Bobbie gekocht, vind ik Binky er iedere avond pontificaal in. Ook nu ze hun eigen kamer hebben, weet Binky keer op keer weer te ontsnappen; Als ik de deur maar op een klein kiertje heb, gaat hij op de deur zitten, laat zich gewoon vallen en vliegt dan zo de woonkamer in... :-\

Door het kleffe gedoe van Binky en Bonnie is Bobbie wel veel tammer geworden, hij laat zich heel gemakkelijk kroelen! Tis echt 'n schatje want hij speelt ook echt met alle speeltjes die ik heb, die andere 2 voelen zich daar kennelijk te oud voor...

Groetjes,

Ali

trienke

Hoi

wat een leuke valkjes heb je zeg ;)

Groetjes trienke

*Manon*

Hai hai,

Wat een leuk dagboekje ben je begonnen en je hebt heel erg mooie valkjes hoor!!
En dan een grasje erbij... ik hoop dat je hoort van wie die is, tis toch altijd weer fijn dat ie op zijn plekje terug is hé, maar als ie bij jou blijft, heeft ook een goed huisje gevonden.

Ik zou niet met zekerheid durven zeggen of grasjes nu wel of niet bij valkjes kunnen... bij ene gaat het goed, bij de andere wordt het ruzie... grasjes zijn over het algemeen wat feller dan valkjes en een valkje, hoeveel te groter die ook is, laat zich toch snel overbluffen heb ik gehoord.

Succes ermee en ik blijf je dagboekje zeker volgen.

Groetjes Manon

Saar

Hi Ali,
Ik heb ook valkjes en grasjes samen en dat gaat goed zolang ze elkaar maar uit de weg kunnen. Het is zo te zien een mooi fors mannetje hoor :D

Heb je inmiddels de eigenaar al gevonden?
Groetjes Saar :-*

Ali en Mark

Hi iedereen,

ik heb al een hele tijd niets meer geschreven en er is dus al weer ontzettend veel gebeurd. Nét 2 weken voordat ik op vakantie zou gaan, merkte ik dat Bonnie een raar groen-rodig plekje op haar hoofd had en ze stonk een beetje naar schimmel. Ik had op internet opgezocht wat het kon zijn en ik dacht misschien aan een schimmelinfectie. Voor de zekerheid ging Mark met Bonnie naar Dr. Feld in Amersfoort, die er niet was, dus hadden we (heel toepasselijk) Dr. Hamster. Dr. Hamster zei dat ze geen schimmelinfectie had, maar voelde een ei en zei onmiddellijk dat ze legnood had. Hij heeft het ei eruit gemasseerd en het was nog zacht. Ik heb echt nog steeds geen idee, of hij nou gelijk had of niet. Van Ivana begreep ik namelijk dat als een vogel legnood heeft, dat je dat aan het gedrag kan merken. Ze was gewoon even actief als altijd, alleen had ze dan dat plekje. In ieder geval heeft de dokter nu 100 euro verdiend, wel of niet terecht, ik zal het niet weten. Maar als het ei nog zacht was, zou je misschien wel denken dat het nog eruit moest komen. Ik heb het ei later wel gezien, het was wel in 1 stuk en best groot voor een valkparkiet-ei.

Bonnie was door de operatie wel erg verzwakt, ik gaf haar druivensuiker en antibiotica, maar ze zag er heel lang niet zo fris uit van onder. Dat plekje op haar hoofd kwam gewoon door Binkie die haar heel heftig plukt. Ze ziet er nu dan ook helaas niet zo heel mooi meer uit.

De gevonden grasparkiet heb ik door al deze drukte maar aan Ivana gegeven, die hem weer aan een collega van ons heeft gegeven. Voor de vakantie gingen de vogels weer naar Ivana-resort-Almere en inmiddels ben ik weer 3 weken terug. Bobbie was in het resort geloof ik een beetje verliefd op z'n zusje Miska geworden en is nu weer terug in Baarn een beetje eenzaam. Binkie en Bonnie hebben van mij namelijk weer een blok gekregen en zijn weer bezig. Bobbie is een beetje jaloers en probeert soms Bonnie van Bink af te pakken door zo mooi mogelijk "Kill Bill" te zingen. Mijn oorspronkelijke plan was om af te wachten tot de twee tortel-valkjes een vriendinnetje voor Bobbie hadden geproduceerd, maar door al het gedoe met Bonnie en het ei, en zoals ze er nu uitziet, vraag ik me af of het wel überhaupt gaat lukken. Ze ziet er wat zwakjes uit en misschien is ze gewoon niet zo geschikt voor de leg. Ivana heeft nu wel sinds vrijdag een lutino gepareld popje, dus misschien als het baasje nooit gevonden wordt dat ik die wel overneem. En anders ga ik toch op zoek naar een popje voor Bobbie, want ik kan hem ook niet echt de aandacht geven die hij verdient en die andere 2 zijn alleen met zichzelf bezig. Wel een beetje jammer, want ze zijn ook naar mij toe erg veranderd. Bonnie komt nooit meer bij me zitten en is zelfs een beetje angstig als ik naar haar toe kom. Binkie komt altijd nog wel bij me, maar laat zich niet kroelen en valt m'n vingers gewoon aan. Alleen Bobbie laat zich kroelen en is nog lief voor me. Ik hoop dat dat wel veranderd als de broedperiode voorbij is...

Ik heb even geen foto's van m'n valkjes gemaakt, maar wel even voor de leuk (hoop dat dit niet off-topic is;) een vakantiefoto uit Bali, toen ik in een vogelpark was:



Echt mooie vogels daar, nog nooit zoveel verschillende gekke vogels gezien. Ze hadden alleen geen valkparkieten...

Groetjes en tot de volgende keer!

Ali