28 maart 2024, 20:59:06

HENK EN OTJE

Gestart door Henk_en_Otje, 13 december 2008, 14:09:09

« vorige - volgende »

Henk_en_Otje

HAI BESTE MENSEN, HEB MIJN 2 VALKPARKIETJES NU BIJNA 1 MAAND IN HUIS, ZE ZIJN NET EEN HALF JAARTJE OUD.
HET IS EEN MANNETJE, GRIJS MET MOOI GEEL KOPJE, EN EEN GEPARELD WITTIG VROUWTJE, MET GELE STAART.
HET MANNETJE IS VRIJ SCHUW EN LET GOED OP ZN VROUWTJE. VROUWTJE IS HEEL BRUTAAL EN VROLIJK, ERG LEUK.  VROUWTJE SCHREEUWT VAKER, MANNETJE MAAKT NIET VEEL GELUID, MAAR ALS HIJ GELUID MAAKT, ZINGTIE SUPER MOOI, ZELFS AL DEUNTJES ENZO !
TAM MAKEN VIND IK HEEL MOEILIJK, HET DUURT EEN ENORME TIJD, IK VROEG ME AF WAT GEMIDDELD ERVOOR STAAT VOOR ZE JE VERTROUWEN. VROUWTJE ZIT SOMS AL OP MIJN HAND EN PAKT MAKKELIJK ETEN AAN. MANNETJE PAKT HET WEL AAN MAAR LAAT HET DAN VALLEN. EN ALSIE MIJN HAND IN DE KOOI ZIET IS HIJ LIEVER WEG.
IK ZOU ZE ZO GRAAG IN DE KAMER LATEN VLIEGEN, DAT LIJKT ME LEKEKRDER VOOR HUN ZELF, MAAR JA. ALS ER NOG GEEN VOLLEDIG VERTROUWEN IS, MET TROSGIERST E.D.(LUKT AL ) BEN IK BANG DAT IK ZE NIET MEER IN DE KOOI KRIJG.  TROUWENS VANNACHT PANIEK, HEB WEL EEN KLEIN NACHTLAMPJE BIJ ZE HANGEN, MAAR ER WAS ER GELOOF IK EEN VAN ZN STOKJE GEVALLEN, EN KON M NIET MEER TERUG VINDEN. HAHA. ALLES GOED GEKOMEN.
ZOU HET LEUK VINDEN ALS IEMAND MIJ DE GOEDE RICHTING OP KON WIJZEN M.B.T. TAM MAKEN.....

Anke

Hoi,
Leuk dat je een dagboekje bent begonnen.
Kijk voor alle tips over tammaken eens in in DIT topic
Succes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Henk_en_Otje

ben al goed bezig ermee, maar t vrouwtje sloopt de trosgierst liever geloof ik haha, ze is erg actief. ik heb dreads en dan ben ik het voeraan het bijvullen en gaat ze aan mijn dreads sabbelen. hahaha ach ja. ze zijn gewassen gelukkig hoor !
verder zijn ze  zeer geinteresseerd in rucola sla, van die blaadjes, maar.... mogen ze dat wel ???? bedacht ik me ineens !!!

Kimm

hoi,

leuk dat je een boekje bent begonnen.

sla mogen ze wel maar niet teveel. er zit veel vocht in.
ik zal nog even een lijst voor je opzoeken waar alles opstaat wat ze mogen hebben.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

Basilicum
daslook
komkommerkruid
Wortels (groene gedeeltes)
Kervel
Bieslook
Koriander
Tuinkers
Dille
Venkel (groene gedeeltes)
Veldzuring
Citroenmelisse
Lavas/ maggieplant
Marjoraan
Pepermunt**
Bijvoet
Oregano**
Peterselie*
Postelein
Aragula
Rozemarijn**
Salvia/ salie
Bonenkruid
Dragon
Thijm**
Water Kers

* peterselie in kleine hoeveelheden gezond
** deze kruiden moeten met mate gegeven worden volgens deze site omdat de kruiden nogal wat essentiele olien bevatten.




Fruit:
Appel
Abrikoos
Japanse peer
Banaan
Japanse wijnbes
Zwarte bessen
Bloedsinaasappel
Blauwe best
Canteloupe meloen
Carambola, stervrucht
Jamaica-appel
Kersen
Clementines, mandarijnen
veenbessen
Gedroogde dadels
Vijgen (vers)
Zespri gold
Druiven, wit of blauw
Granaatappel
Guave
Honingmeloen
Gaylussacia brachycera
Mabolo
Kiwi's
Japanse mispel
Lychee
Mango
Meloen
Moerbei bessen
Nectarine
Bloedvijg, Cacatijsvijg, woestijnvijg
Sinaasappel
Papaya
Perzik
Peren
Ananas
Pruimen
kweepeer
ramboetan
frambozen
Aardbeien
tamarillo vrucht
Gele pruimen

* De dadels niet te vaak geven omdat er een hoog suikergehalte in zit, dan liever gedroogde, suikervrije of met minder suiker geven
** Alle meloensoorten mogen gegeven worden aan de vogels
*** De vogels lusten niet alleen de bessen van de moerbei maar ook de bladeren

Groente:
Broccoli
Spruitjes
Koolrabi
Wortelen
Selderij stelen
Bieten
Cichorei
Chinese kool
Mais
Komkommer
Boerenkool
Eierplant
Andijvie
Venkel
Groene erwten (in schaal)
Groene pepers
Ijsbergsla
Aardpeer
Veldsla
Aardappel (gekookt)
Pompoen
Radijs
Zuring
Rode bieten (vers)
Spinazie
Tomaat
Courgette


geen advocado voeren, dat is giftig


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Henk_en_Otje

Wat super lief van je , dank je wel !!
Ik heb echt een doorbraak hier wauw,
het kost ongelooflijk veel geduld, na een maand en een hoop aandacht komt het vrouwtje helemaal los. Henk zingt als nooit tevoren,maar blijft schuw. Otje is goed tam te krijgen nu.
Met veel rustigaan  voeren komt ze nu heel snel op mijn hand, en ze is nu al 3 dagen (3 keer ) uit haar kooi geweest. ik was eerst bang hoe ik haar er terug in moest krijgen ,  maar dacht ach weet je, proberen maar gewoon. ik ben uit de hele woonkamer, het enige vertrouwde,
ze blijft nog heel erg veel bij de kooi maar gaat lekker haar gang. ik probeer aan te leren door TONEN wanneer ze iets goed of fout doet.  en dat schijnt nu te werken, wauw.
ze heeft zelfs even op mijn hoofd gezeten.
pakt trouwens wel steeds naar de plant, maar weet niet wat voor plant het is.... :S  een soort van Palm ofzo. heb em maar weggehaald, weet niet offie giftig is nameljik. (die lijst moet ik even checken)  jeetje, ik ben helemaal blij !!!! mijn dwerghamster krijgt inmiddels zelfmoord neigingen omdatie minder aandacht krijgt hahah. oh oh. laat zich overal vanaf vallen. grappig. nou goed, slaap lekker !!!

Kimm

geweldig dat het zo goed gaat. heerlijk hoor.

wel je hamster blijven verwennen he ;D arme ziel ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Hoi hoi,

Welkom hier !

Wat fijn om te lezen dat je zo van je valkjes geniet  :D

Groetjes, Karin

Henk_en_Otje

hai ja het gaat super, het mannetje wil nog steeds niet, blijft schuw. maar het vrouwtje gaat er nu elke avond uit. even oefenen met "op " en luisteren enzo. komt vast goed
heb alleen een brandende vraag,  ze zijn hier natuurijk nog niet zo lang, maar straks staat oud en nieuw voor de deur,  knallend vuurwerk dus. woon namelijk in rotterdam centrum.....  wat ga ik doen ?  ik ben waarschijnlijk niet thuis om 12 uur.........  ik doe er normaal nooit een doek op, als ze gaan slapen ofzo,  dus wat is het best ????

Marc van de Kuifjes





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010